Synnytystä ennakoivia oireita

Mullakin on tuota paineen tunnetta peräsuolessa, ihan vihlookin välillä... Aika vähän on ollut supistuksia, tai sitten en vain bongaa niitä. Kivuliaita ne ei ole vielä olleet kuitenkaan. Pää kuitenkin on selkeästi jo tosi alhaalla, kun välillä kävellessä tuntuu kuin olisi greippi alapäässä poikittain ja jos rakko pääsee liian täydeksi, niin tulee kovia kipukohtauksia, kun oletettavasti joutuu pään kanssa kilpailemaan tilasta...
 
Voi moro mitkä kivut on häpyluussa ollu nyt kaks päivää ja vaan pahenee. Vauva nähtävästi painaa nyt oikeen kunnolla itteään alas kun on sellanen paineentunne et ei oikeen pysty edes kävelemään. Huomenna olis 35+0 et jos malttais vielä pari viikkoa
 
Kipeitä supistuksia on tullut eilen pari kertaa ja tänään kertaluontoisesti. Niin se vaan valmistautuu tuo kroppa :) Neuvolassa kehui, että kohtu tuntuu pinkeältä, sekin ilmeisesti enteilee synnytyksen olevan lähitulevaisuudessa.
 
Hellis, minunkin kohtuani sanottiin pinkeäksi mutta ei tuosta synnytyksen läheisyydestä mainittu mitään. :eek: Enemmän luotan enteenä siihen, kun mummini soitti eilen ja sanoi, että hänen oli pakko soittaa kun hänelle tuli sellainen olo, että pitää kysellä minun vointiani. Mummillani on aina noita "enteitä" hyviin ja huonoihin asioihin liittyen, aavistaa tapahtumia etukäteen. Minä ainakin jollain tasolla haluan enteisiin ja etiäisiin uskoa, vaikka tiedän joidenkin mielestä sellaisten olevan humpuukia. Esimerkkinä mainittakoon, että vuosia sitten sinä yönä kun mummin veli kuoli, niin mummi, äiti ja minä kaikki nähtiin kuolemasta unta (minä näin sellaisen unen, jossa äitini ilmoitti mummini kuolleen). Sattumaa vai ei? Sen saa jokainen itse päättää.

Joka tapauksessa synnytykseen ei ole enää kuukauttakaan, eikös se silloin ole lähellä. :p
 
Joo täälläkin ikävästi painaa häpyluuta, ei oo tuo kävelyvauhti enää päätä huimaava :D Neuvolantäti sano että no onhan jo viikkoja ihan hyvin, huomenna 35+0.. Mutta sais kyllä mun puolesta olla vielä vaikka kuinka kauan että kerkee kaikki hommat tekeen ennenkun hän saapuu.
 
kuukiurustakesään: no on kyllä jokatapauksessa meidän synnytykset lähellä, kun ei tosiaan kuukauttakaan :)

Minäkin uskon etiäisiin vahvasti. Esimerkkinä sellainen, että kun menin apteekista ostamaan tätä raskaustestiä, joka kertoi sitten ilouutisen, että raskaana ollaan, niin kun tartuin kiinni tuohon raskaustestiin, niin koko kehoni läpi meni todella voimakas pahanolon aalto, ihan tärisin ja meinasi mennä jalat alta! Koskaan ennen ei siis ole tällaista tullut, vaikka monet raskaustestit ostanut ja kaksi tätä ennen ovat näyttäneet plussaakin, vaan tämä plussa se kelluskelee vieläkin mahassa, joten selvä etiäinen siitä, että nyt tulee se plussa, joka jaksaa matkassa mukana loppuun saakka :Heartred
 
35+4 ja näin unta että synnytin. Heräsin ja jonkin sortin kova supistus päällänsä. Samalla maha veti sekaisin ja kauheella kiireellä vessaan. Usein synnytykset alkaa sillä että maha menee sekaisin, lieköhän tämä jo merkkinä siitä. Edelleen jomottelee vatsaa ikävästi ja koko maha tuntuu kovalta. Ei tarttis vielä tulla kun vasta 35+4. Voihan tämä olla jotain muutakin mutta näillä viikoilla sitä jo jännäilee mitä tapahtuu. Särkylääkettä naamaan!
 
Toivottavasti on vaan muuta jännäilemistä, ja pikkuinen pysyy vielä kypsymässä..!
 
Ei mulla taaskaan ollut kyllä mitään ennakkovarotuksia. Neuvolassa oltiin todettu että vauvan pää on alhaalla, mutta mulla oli ihan mainio olo, touhusin kuten ennenkin ja synnytystä edeltävänä iltana kävin kuntosalillakin. Sittenpä kuitenkin yöneljältä torstaina alko supistukset ekaa kertaa ja ennen puoltapäivää meillä oli vauva :) kuukiurustakesään: meillä ois sama laskettu aika :wink
 
Oon kyllä ollut melko kipeä koko päivän. Kivuliaita harkkasupistuksia (?) Ja kivuliasta oloa muutenkin. Ei saa vielä syntyä!
 
Rosmariini, jos ne sattuu, niin ne on oikeita supistuksia, harkkasupparit on kivuttomia. Mutta mulla esim. niitä oikeita suppareita tullu jo viikkoja, ja viimeks sama, silti syntyi vasta ihan "sallittuna aikana", vaikkakin jo 38+4. jos ne alkaa kestään yli minuutin ja tulee säännöllisesti pitkän aikaa, niin kandee miettii lääkäriin menoa..
 
Maha ollut melkeinpä koko päivän ihan kovettuneena niin vaikea sanoa milloin alkaa ja milloin loppuu. Kylllä mäkin nämä supistuksiksi miellän. Särkylääkettä oli pakko ottaa ja auttoikin vähän. Yritän nyt lepäillä ja kuulostella oloja ja saada nukuttua. Ihan veto pois ja tuntuu että maha menee kohta taas sekaisin. Menkkajomotushenkisiä oloja ja epämukavuutta mutten kyllä vielä kivuiksi sanoisi.
 
Viime yönä heräsin supistuksiin ja siihen että mato sai kamalan slaagin supistusten kovuudesta. Tämä kuullostaa nyt vähän hölmöltä mutta reagoiko teillä muilla vauva supistuksiin? Musta tuntuu että tää oikeen suuttuu niidtä ja aina kun suppareiden välissä on tauko niin tulee kauhea potkunyrkkeily painan itseäni alaspäin kohtaus.

Koolme tuntia valvoin kun adrenaliini nousi, onneksi rauhottuivat ja nukahdin uudelleen. Saas nähdä miten tämä ennakoi, muksu on ainakin niin alhaalla että liikettä (nähtävästi pään) tuntuu jo häpyluun takana. Sukkapuikkosuppareita tulee päivittäin ja kovana.
 
Rosmariini, sen keston kyl alkaa huomaan kun ne "menkkakivut" eli supparit vahvistuu, viimeistään. Sehän on hyvä jos ei vielä oo niin voimakkaita, mut mä en kans pysty nukkuun jos ne yöllä iskee. Mä ite lasken vaan päässäni sekunteja niin kauan kun kipua tuntuu. Toistaseks alle 30 sek ollu, mut on saattanu jatkuu esim. 5 tuntia ennenku taas loppuu. Ja maha myös tyhjenee yleensä jos jatkuu pidempään..turhauttavaa, kun ei kumminkaan h-hetki vielä..

Tirlitan: joo kyllä joskus supparit saa vauvan liikkeelle, ja myös toisinpäin, eli vauvan liikkeet laukasee. Jospa se vaan haluaa jo laskeutua se vauva :)
 
Pistetääs tää oma stoori tänne oikeaan ketjuun, eli tänä aamuna alkoi tapahtua. Heräsin yöllä pari kertaa supistukseen ja olisiko sitten kolmannella kerralla, kun nousin ylös, niin lorahti housuihin vähän vettä. Otin sitten housut pois niin lorisi lattialle ehkä 0,5 dl lisää. Nyt on ehkä neljäs yöside menossa, eli hiljalleen se sieltä valuu.

Käytiin antamassa streptokokkinäyte ja tultiin kotiin odottamaan. Aamu viidestä on siis supistellut noin 5-10 min välein noin 30 s kerralla, mutta kovin hentosia ovat supparit vielä. Semmoisia tosi tiukkoja menkkakramppeja.

Ajattelin vielä yrittää torkkua vähän ja sitten voisi alkaa harkita kotikonstein vauhdittamista. Huomenna kasilta joka tapauksessa synnärille, jos ei omillaan siihen mennessä ole niin pitkälle edennyt.

Ja limatulppaa on irtoillut tässä pitkin päivää, eli vedet meni ennen tulppaa siis.
 
Täälläkin meni vedet aamulla 11 aikaan. Odottelin siinä parisen tuntia, kunnes soitin sairaalalle. Ei supistellutkaan. Piti silti tulla jo, koska olen 2cm auki ollut keskiviikon äippäpolilla ja limatulppakin meni pe&la.

Tänne sitä piti jäädä, vaikkei supistelekaan vielä(kään) juuri yhtään. Tylsää. Poika liikkuu koko ajan, mulla on hyvä olo, ei supista, vesi kirkasta, ei streptoa tms. Vettä lorisee vähän väliä enempi ja vähempi.

Nyt vain unta palloon, josko se auttaisi. Aamupäivällä sitten lääkekäynnistystä, jos ei lähde itsekseen yöllä. Tämmönen käytäntö tällä kertaa, vaikka mielestäni olisin pärjännyt kotona aivan hyvin vielä.
 
Mulla 2 kertaa mennyt vedet. Ekalla kerrall käynnistettiin ja tokalla lähti itekseen. Kuitenkin heti otettu sisälle, kun haluavat täällä ottaa muutaman tunnin välein käyrää vauvan voinnin seuraamiseksi. Niin paljon mielummin sitä olisi odotellut kotona.
 
Mamialle tulossa potra jälkikasvu. Kuten itselleni, joten tämä on kaikella hellyydellä kommentoitu.

Mietin jo, tuliko liikaa pieniä vaatteita hamstrattua. Moni toukokuulainen syntynyt jo aiemmilla viikoilla, että syntymäpainot vaikuttaneet tosi pieniltä.

❤️
 
Takaisin
Top