Synnytystä ennakoivia oireita

Mulla on painoarvio 27pv ja tosiaan silloin vasta tehdään tuo sisätutkimus myös... en siis päässyt lääkärille tässä lipussa ollenkaan... jännittää, koska eilen tuli n 2h säännöllisiä kipeitä supistuksia ja sen seurauksena vauva ilmeisesti laskeutui. Hikkaa odotellessa että vahvistuu oletus :) huiii :Heartred
 
Onpa kiva, että tämmönenkin on tänne perustettu. Mä koitan ottaa vaan todella rennosti enkä stressaa siitä et koska vauva syntyy. Odotetaan toki innoissamme että pieni saapuu elämään tuolta kohdun sisältä, mutta mutta... Noh, onhan tää odottelu tuskallista enemmän ja vähemmän, mut se kuuluu tähän hommaan :D

Esikoisesta mulla ei ollu sillon uudenvuoden aattona mitään fiiliksiä, että lähtis tulemaan, mut niin vaan meni illalla lapsivedet (ihan ku elokuvissa :D ) ja siitä sit oliki nopsaan pieni nyytti maailmassa.

Mua mietityttää ehkä eniten toi matka. Meiltä kun ajaa tyksiin sen tunnin verran suunnilleen, et kuin sitä ihminen osaa lähteä ajoissa sairaalaan ilman et ne käännyttää takasin. On vaikeaa.

Mä oon nähnyt nyt viikon ajan kaikenmaailman synnytysunia ja kaikki ne on ihan häiriintyneitä :D Ja yöllä kun herää vessaan niin sängystä nouseminen aiheuttaa hirveen harkkasupparin ja maha on ku rummunkalvo kun on niin pinkee :D Muutama selkää jomottelevakin suppari on tullut tolleen iltaisin, mut ne on menneet aika nopsaan ohi.
 
Toi tulppa on kyllä hämmentävä ja toisaalta ärsyttävä, kun ei se oo mikään suora merkki. Tai siis sillein että tiedän hän synnytyksen olevan tulossa jossain vaiheessa ilman sitä tulppaakin. Nyt sitten ootastelee enemmän vaan ja seurailee tilannetta. Aiemmista en ole edes koko tulppaa nähnyt! Ei siitä kyllä voinut erehtyä.

Onkohan se tulppa kohdunkaulaa kiinnipitävä kun oli niin sitkeää kamaa? Sori... Kasvaakohan kohdusta kaulaan tuleva paine kun tulppa irtoaa? Siltä nimittäin tuntunut koko ajan eilis illasta asti.

Nyt vaan tietää että uimaan ei oo asiaa ja lepo on tärkeetä, että kun synnytys koittaa on tullut nukuttua. Vilja tyyny pitäis etsiä valmiiksi muuton jäljiltä. Vielä ei innostusta synnytykseen, olihan tämä raskaus ja kasvava kumpu niin odotettu, tiiä sitten vaikka olisin viimeistä kertaa raskaana:eek::sorry:
 
Mulla ei esikoisesta kyllä ollu mitään merkkejä synnytyksestä. 2 päivää ennen laskettua aikaa kympin uutisten jälkeen alko mahaa särkeä, sillon sain tietää mikä on supistus. 1,5 tunnin päästä oli pakko jo lähteä sairaalaan, jossa todettiin että oon jo 8cm auki. Samana päivänä olin ihan normaalisti vielä kyläillyt ja lenkkeillyt jne, ilman mitään tulppia tai suppareita :) että ei kai sitä aina mitään ennakkoon tiiäkään.
 
Minä olen lukemani perusteella käsittänyt, että limatulppa ei pidä kohdunkaulaa erityisemmin kiinni, vaan se vaan "hengailee" kohdunkaulakanavassa kunnes kohdunkaula kypsyy ja alkaa avautua, jolloin tulppa valahtaa pois. Ja ilmeisesti sitä "tulppa-ainetta" eli kohdunkaulan sitkeämpää limaa muodostuu koko ajan uuttakin. Korjatkaa, jos olen ymmärtänyt asian väärin. :)
 
Voii etta maarina toivottavasti menee hyvin ja nopiaaaa sun synnytys ...ONNEAA KOVASTI ..KOHTA SAAT PALKINTOSI !!! :)
 
Kiran: Mulla on välillä tullut myös semmosta "ihan kun geeliä" ja väriltään väritöntä/vaaleanpunasta. Äitiyspoliklinikalla oli sitä mieltä, ettei se ole tulppaa viittaavaa... Mutta mistäs noista voi tietää :p
 
Tääl vissii kroppa alkaa valmistautumaan synnytyksen koitokseen, kun tuntuu et nälkä koko ajan ja sit väsyttää koko ajan. Eli energiaa ja lepoa kerätään. :D Ainoo vaan, et mulle tulee aina hirvee morkkis jossen saa päivän aikana aikaiseksi mitään.

Maarinalle vielä tsempit täältäkin!
 
Mulla on vauvan laskeutumisen jälkeen alkaneet hurjat vihlonnat, supistaa paljon useammin ja tänään supistukset tuntuneet selässä asti.. Kivuliaita ei vielä ole, mutta erilaisia kuin ennen. Huomenna 38+0 :)
 
Väsymystä, nälkää ja ihan erilaista vihlontaa ja kipeämpiä supistuksia (muutamia/vrk) täälläkin. :) Välillä tuntuu myös paineen tunnetta peräsuolen puolella supistuksen tai vauvan liikkeiden yhteydessä. Ja ei, sen ei pitäisi olla kakkoshätä joka siellä painaa. :rolleyes:
 
Takaisin
Top