Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No ei hälytyskeskukseen soittokaan takaa, että sairaalaan pääsisi. Ensivasteyksikkö tulee sitten arvioimaan tilanteen ja tarvittaessa konsultoi puhelimitse lääkäriä. Jos tuomio on, ettei sairaalalle ole tarvetta, niin ei ne sinne lähde turhaan kuljettelemaan.

Mitehä Tiadan loppu yö sitten meni, toivottavasti oot saanut kuitenkin nukuttua!
Mulla alkoi supistella puolen yön aikaan. Ne koveni ja kipu nousi, mies tunki jo tyynyä selän alle ja autto parempaan asentoon. Ne ei auttanut vaan sitten taas Panadol laukasi ne pikku hiljaa. Kovasti se harjottelee synnytystä varten kroppa. Saa mies tuossa samalla oivaa synnytysvalmennusta!
Nyt se lähti töihin n. 1vrk reissuun ja sanoi "koita pitää ihtes kasassa". No niin koitankin, Tirpan on ihan paras kasvatella kutrejaan mun mahassa ja täällä on sitä paitsi pakkasta! Pysyn vaikka sängyssä tammikuun eikä vielä helmikuun alkuunkaan tarttis syntyä. Hoitopöytä&turvakaukalo on vielä kaupassa...

Muakin jännittää miten Tiada sun yö meni, helpottiko kivut?
Hyvä Happy, että sun olo helppas lääkkeillä. En mäkään olis valmis tätä vielä synnyttämään, tänään rv 34+0, vähän aikaa sais vielä kasvaa ja äippä valmistautua henkisesti synnytykseen ja vauvaelämään.

Joo selkäkivut helpotti kipu siirty sitten alapäähän.. Tänään soittoo neuvolaan heti ku puhelinaika aukee ja snon pari valittuu sanaa tästä kättärin toiminnasta.. Edelleen tekee kipeetä ja tuntuu ettei vauva oikeen liiku ja sit kaiken kukkuraks(toivottavasti vaan kuvittelen) ihan ku mun valkovuoto ois ollu vihertävää.. Vittu kohta palaa käpy,jos kukaan ei auta :(

Luulis nyt että pääset neuvolaan näytille ja siitä lähettävät sua eteenpäin jos tarve vaatii! Tsemppiä paljon!!! :love2 Joskus tarvii olla tosi kovana että saa tarvimansa avun:gen045

Mä tiedän,että pitää olla kovana ja neuvolan puhelin aika alkaa vast klo 12..pitääks täs nyt panikoida siihen asti..Vittu!!
Edit: Vauva alkanu liikkumaan,mut toi vuoto epäilyttää..

Muokattu viimeksi:
Ihmeen pitkät hermot sulla on tiada.... :wideyed: Mä en ois näillä mun hiiren kokosilla hermoilla päässy yön yli tai ainakaa nukkunu minuuttiakaan. Saitko muuten nukuttua?
Oisin varmasti hyppiny pitkin seiniä ja oikeesti lähteny ainaki päivystykseen näytille jos kerta synnärille ei oteta ilman soittoo... Pakko kai niiden siinä vaiheessa on tilanne kattoo jos paikan päälle menee.

Sain ihme kyllä nukuttua ja ei ne tarkista vaik menee paikan päälle..oon harkinnu et soittaisin uudrstaan synnärille,mut nyt soitan mun neuvolatädille,jos se kirjottais lähetteen mulle sinne sillon niil ei olis mitään sana valtaa..

Ja täällä ne ei päivystyksessä tee mitään ne ei pysty ees kuuntelee sydänääniä,ku ei niil oo laitteita ja siks,joka kerta soitettava neuvolaan tai ajettava se 40 km -_-

Mä kävin käyrillä la kun vauva oli ruokamyrkytyksen jälkeen vaisu, kuulin kyl sydänäänet ja muutaman vaisun liikkeen tunsin mut en saanu kymmentä liikettä edes moneen tuntiin, soitin aamulla ja uudelleen iltapäivällä kun olin epävarma ja ihana kätilö siellä sanoi ettei ole olemassakaan turhia käyntejä et jos yhtään huolestuttaa niin tänne vaan ja lopulta jopa käski... käyrien jälkeen lääkäri viel katto kohdunsuun tilanteen ja ultraili rauhassa, vaikka käyrillä ollessa vauva heräs totaalisesti riehumaan, eli näköjään vähän erilainen vastaanotto täällä kuin siellä...

Meillä kans saman tyylistä porukkaa täällä Satks kuin Femi kuvaili. Ei mulle tulisi pieneen mieleenkään jäädä kotiin jos oireet on tommoset ku Tiada kuvaili. Pakko olis päästä näytille, ainakin käyrille...

Täytyy pissanäyte käydä antamassa ja nyt tehä liike laskenta ja jos ne 10 liikettä ei täyty nii soittoo synnärille uudestaan ja samalla mainita siitä epämääräsest vuodosta..

Jooh onnee vaan siellä mäkin synnytän.. Tulis vaan jo nii ei tarvis stressata.. Kohta soitan sinne uudestaan ja liiottelen et pääsen näytille..

Ja jotenkin ikävää et täytyy liiotella et pääsee näytille. Eikö niille meinaa psyykkinen puoli mitään..? Varsinkin kun asut tiada yksin (jos oikein muistan?) Ei ois varmaan iso vaiva niiden pyytää näytille, puhua sun kanssa ja tutkia jos tarve vaatii. Onko noiden sairaaloiden resurssit niin niukat et niillä on niin tiukat määräykset ketkä pääsee sisään ja ketkä ei?

Takaisin