Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tais tässä illasta taas supistella.. Ehkä 30-40min tuli säännöllisin väliajoin semmonen vihlova kipu joka tuntui alavatsan/lonkkien tietämillä.. Ensi aattelin et liitoskipuja kun käytiin kaupungilla ja tuli käveltyy päivällä jonkun verran mut se sit jatkui noinki kauan ja taukosi välillä kunnes palasi aina uudestaan muutaman minutin välein niin ei se varmaan muutakaan voinu olla ja koko vatsa oli sen kivun ajan kivikovana.

Esikon aikaan supistukset tuntui vaan alaselässä ja ne alko just sillo kun oikeesti synnytyskin nii nää alavatsa tuntemukset on aika arvailua :D

Mies vaan sanoi et siivoo vaan rauhassa, jospa se poika sieltä tulis pian, alkaa olee tuo isikin jo aikas malttamaton vissiin.. :D

Minun eilinen touhun päivä kostautui yöllä. Varsinkaan kun en nukkunut edes pikku tirsoja koko eilisen aikana. Siis mulla menee yöt supistellessa. Joskus ne on niin mietoja, että tunnen ne unen läpi mutta ne ei haittaa. Toisinaan ne on taas semmosia, että siinä ei nukuta eikä hengitetäkään. Eli kuten männä yönä. Ne alkoi heti kun lopetin touhuamisen ja asetuin lepoasentoon sohvalle. Näillä viikoilla (37+4) vois olla aihetta jo kellotella niitä, mutta minä olin väsynyt ja mies myös joten yritin nukkua vaan. Heräsin pelkissä pikku pöksyissä kun oon hikoillut yön. Että se siitä eilisestä lakananvaihdosta!

Mulla on nyt viime päivinä alkanut tulla noita harjoitussupistuksia koko ajan enemmän ja usein myös levossa, mitä ei aiemmin oo ollut. Välillä niihin liittyy vihlomista alapäähän, välillä ne on ihan kivuttomia, mutta ei vaan henki meinaa kulkea, kun vatsa on niin kova ja keuhkojen (tai ehkä pallean) tiellä. Toivoisin, että nää ois nyt jo jotain synnytyksen lähestymistä ennakoivia oireita.

No nyt minun ois hyvä hetki harjotella sitä kellottamista! Supistaa makiasti kun tyttären opettaja soitti koululta, että E on kipeä ja hän tulee kesken päivän kotiin. Tempasin vaatteet niskaan ja potkurin hangesta ja sytkin tyttöä vastaan! Lopoumatkan potilas istukin kyydissä ja vasta silloin vauhdin potkiminen alkoi tuntua jännältä... On tosiaan ristiselkä / lanne löysänä, tuntu että jalka irtoo! Ja tyttö painaa vaan 33kg. Päästiin kotiin, mutta tais olla mulle turhan kova suoritus...

Täällä maataan sairaalassa. Eilen tultiin päivystykseen ku vauva ei liikkunu. Supistuksiaki piirty sillon tällön. Lääkäri halus et jään osastolle ku vauva huonosti liikku ultras. Kaikki paikat oli kiinni ja kaukana. Yön yli tuli tunnin välein suppareit ja aamulla. Käyrillä ollessa yhtäkkiä housuihin vaan volahti verta het kunnolla. Nyt sit maataanki käyril jatkuvasti ja seurataan vauvan vointia. Mitää ei saa syyä eikä juua. Julmetun kipeit supistuksia kyl tulee sillon tällön

Oijoi :( Hyvä että olette sairaalassa ja sinun sekä vauvan vointia seurataan. Varautuuko ne sektioon kun et saa syödä?

Tsemppiä Mammuska!
Happy, välillä kun lukee sun tekemisiä mietin muistatko ylipäätään että oot raskaana?! :D Lykätä nyt isoa tyttöä potkukelkalla tuossa kunnossa... Eiks sun pitäis alkaa ottaa rauhallisemmin? :)

Vinkiksi kaikille synnyttämään menijöille, kuulin just radio Aallosta uudesta tutkimuksesta koskien kipua. Kiroilevat henkilöt kestää kipua paremmin kuin ne jotka ei kiroile! Eli nyt kirosana-sanakirjat esille ja sieltä sitten luettelemaan kunnon litaniat miehelle ja kätilölle! :D Miestä kannattaa ehkä varoittaa asiasta etukäteen ja kätilöltä pyytää anteeks heti kun tuutte ovesta sisään...

Mä normaalisti noidun ku lappalainen, mutta en kuulemma sen supparimaratonin aikana ollu kironnu yhden yhtä kertaa... :wideyed:

Janna, mulle tuli vasta kotiinpäin tultaessa mieleen että se potkuri oli vähän heikko valinta. Mutta kun piti se lapsi saada kotiin. Ei onneksi ole pitkä matka ja tyttö oli ehtinyt yli puolen välin. Itseasiassa olin ylämäkee menossa kun hän tuli vastaan ja hyppäs raasu mielissään kyytiin. Kyllä se sanoi, että kun ope oli sanonut, että äitisi tulee potkurilla vastaan niin tytär oli miettinyt, että miten mä jaksan sen mäen... Juu, häpyluu ei oo happy nyt. Vai miten se Mashnun mies veisteli ;) ?

Mä taisin kerran kirota synnytyksessä jota heti pyysin anteeks. Kätilö siihen naurahtaen et ei hätää, korvat ei ole vielä syntyneet :D mä vaan ulisin ku supisteli mut jonnekin ne voimasanat jäi. Hyvin siitä silti selvis :D

Minä kiroilen vaan kun oon aikuisseurassa... Kuulemma ihan hirveesti! Synnytyksissä en ole kehannut kirota. Sanon "rähmä", "voi juku", "vitsit", "voihan nenä/itku"... Ja nuitakin pyytelen henkilökunnalta anteeks... Enemmän hävettää tämmönen ku reilu kiroilu!

Takaisin