Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Krääh, supistukset loppu yön kärvistelyn jälkeen ku seinään aamu kasilta. Tää pv menny satunnaisil kipeil supistuksil, joiden yhteydes vatsa tyhjentynyt pitkin päivää tehokkaasti. Astetta napakampaa menkkajomotutusta ollu myös ja järkyttävä väsy.

Tää ihan varmaan kiusaa mua vaan!

Nyt särkylääke nassuun ja unta palloon, saa nähdä mitä yöstä tulee.

Tiada, mulla käynnistettiin synnytys juuri oman vointini takia. Vauvalla oli kaikki hyvin, mutta mun jatkuvat kipeät supistukset (jo viikolta 20 lähtien), pahoinvointi, päänsärky jne. olivat syy käynnistykselle. Nyt kun synnytyksestä on 8 päivää ja oma vointi on aivan uskomattoman ihana verrattuna siihen loppuraskauden pahaan oloon, voin sanoa, että käynnistys oli omalla kohdallani oikea päätös ja olen äärettömän kiitollinen siitä, että kaikki meni hyvin ja lääkärit sekä kätilöt kuuntelivat ja auttoivat.
Yhdyn kuitenkin täysin siihen, mitä muut ovat täällä jo kirjoittaneet: käynnistys ei ole mikään tie onneen ja helppo juttu. Siinä voi tulla ties mitä komplikaatioita, se voi kestää pitkään ja supistukset voivat olla paljon kivuliaampia ja rajumpia kuin luonnostaan alkaneessa synnytyksessä. Lääkkeet myös jättävät jälkensä kehoon. Mulla oli ihan hirveä olo heti synnytyksen jälkeen ja pystyin nauttimaan vauvasta kunnolla vasta parin päivän lepäämisen jälkeen. Jos vaan kestää, vauvalle on parasta pysyä masussa turvassa niin pitkään kuin hän itse siellä haluaa pysyä :) Tsemppiä! Kyllä se sieltä pian ulos tulee! T: Kaksi käynnistettyä synnytystä kokenut

Terkkuja synnäriltä! Vedet meni tänään 40+2 klo 00:30. Soitin synnärille ja kerroin et vedet meni ja ei oo vaavi laskeutunut, joten käskivät tilata ambulanssin.

Lanssilla sairaalaan ja käyrille makaamaan. Siinä lorahteli sit suurin osa vesistä. Käyrä oli ok ja supistuksia säännöllisesti, joten tultiin tänne omaan yksiöön odottelemaan tilanteen kehittymistä :) hoitaja on tosi mukava ja mieskin vielä tajuissaan, hehe...

Supistukset alkoi tosiaan aika lailla heti vetten mentyä ja tihenemään päin. Äsken tuli tosi napakka, piti ihan keskeyttää kirjoitus. Ja nyt taas... Huh huh!

Sain eilen luettavaks synnytyspaperit ja niistä selvis hiukan lisää. Eli mut lähetettiin neuvolasta äpolille toksemiaepäilyn takia (kohonnut verenpaine ja turvotus) mutta toksemiaa ei sit kuitenkaan todettu vaan ultran perusteella käynnistyksen syy oli vauvan kasvun hidastuminen, lapsiveden vähyys ja istukan kalkkeutuminen (tuota viimeistä en ollut kuullut ennen kuin luin nyt papereista).
Oli siis hyvä että käynnistettiin vauvan terveyden takia. Mulla toinen ja tämä kolmas synnytys olivat aika samanlaisia. Toinen käynnisty luonnollisesti ja tämä käynnistettiin. Näitä kahta jos vertaan niin kyllä nuo oksitosiinilla aloitetut supparit oli pirun paljon kivuliaampia mutta tehokkaampia. Mulla oli säkä (ja pidin suuni kiinni enkä kertonut kaikkea) niin ehdin saada sekä ilokaasua että epiduraalin tässä synnytyksessä, viimeks ei ollut sellanen kiire. En oikeesti tiedä miten olisin selvinnyt ponnistusvaiheesta ilman epiä! Mä aloin oleen aika sekaisin ja epätoivonen jo siinä kohtaa enkä missään nimessä olis jaksanut ainakaan jakkaralle mikä oli mulle todella tärkeetä. Oksitosiini-supparit tuli rajummiks yllättäen ja portaittain, ei pikkuhiljaa koventuen. Mutta tietty sitä oksitosiinimäärää voi säädellä kans ja mieheltä ymmärsin että mulla lisättiin sitä aika rajusti (kolminkertaistettiin!).

En enää muista missä ketjussa kysyttiin synnärille jääneitä kiloja niin laitan nyt tänne. Punnitsin itteni käynnistysaamuna ja nyt kaksi päivää siitä (eri vaapilla tosin) ja niiden mukaan olis 5 kiloa lähtenyt (2,5kg vauvaa). Saa nähdä mitä kotivaaka sanoo huomenna aamulla. :)

Hehei näyttäs vähä siltä estämään saadaan lisää beibejä :smiley-bounce016

tsemppiä kovasti kaikille koitokseen!!!! :signs003 :Heartbigred

Takaisin