Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä oon ite nähnyt muutaman kerran, mutta tajuan ne vasta jälkeenpäin! Esim. Näin kerran unta, että minun serkku saa kaksoset. No unohdin, että se oli vain uni ja kun seuraavan kerran juttelin tätini kanssa, mainitsin niistä kaksosista. Hän oli ihan ihmeissään, että mitkä vauvat ja mistä minä oon kuullut semmosta? Minäkin ihmettelin, että eikö kaikki tiennytkään? No kyllähän se niitä kaksosia odotti, mutta ei ollut vielä kertonut kellekään. Näin minusta tuli tietämättäni rollikello!

Tyttö syntyi klo 16.58. :) Mittoja ei ole vielä otettu mutta pieni hän on. Söi jo masun täyteen ja tuhisee nyt paidan alla. :)
Ponnistusvaihe oli jotain vartin luokkaa ja suht helppo. Ei tarvinnut paljoa ponnistaa, hän valui itse ulos (mutta ei se tarkoita että kivutonta olis ollut!). Epiä odottaessa pääsi muutama kirosana ilokaasun maskiin, siinä meinas mennä hermot kun ei tiennyt miten olis. Ja epi meni ensin väärään kohtaan ja jouduttiin pistämään uusiks. En tykännyt yhtään maata kyljellään sängyllä!!! Mutta kyllä se epiduraali on taivaallinen! :) Sit alkokin vaan paineen tunne heti mutta piti odotella puol tuntia että sain nousta tolpilleni ja siirtyä jakkaralle, sängyllä olisin saanut ponnistaa heti mutta en suostunut. :D Jälkeisiin meni sit n puol tuntia kun supistukset lakkas kokonaan. Ai niin ja vaan yks pienen pieni nirhauma eli ei tikkejä.

Onnea Janna!<3
Kiitos tsempeistä, kokoajan vaan semmonen tunne niinku ois kauhee p*skahätä, kun painattaa..

Onnea Janna :) tuliko itsekseen vai käynnistyksen tuloksena ?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Onnea Janna ja tsemppiä Jeliina!
Mä jäin yöks osastolle, kun ei sinne saliin tullu tilaa. Siis aamulla viellä äippäpolilla oli puhe et tuun osastolle otan pillerin ja lähen saliin. Labrassa kävin ennen tuloo ja se olikin muuttunu etten saa mitään pilleriä ja saliin jos pääsee :smiley-angry019 Voin kertoo et ottaa pikkasen päähän. Mies joutuu nyt aamulla tuleen sit kasilta tänne jos vaikka sillon olis tilaa salissa. Ja voin kertoo et jos en huomennakaan pääse, niin lähen kotiin ja takasin en tuu :smiley-angry016

Kauheet menkkamaiset jomotukset ollu nyt illasta..mä en tajuu et jos en kaatunu vaan jalka lähti vaa liukuu eteenpäi et miten voi aiheuttaa näi paljo kipuu :O

Muokattu viimeksi:
Kyllä hormonit on ihmeellinen asia! :D Jossain vaiheessa synnytystä mä sanoin miehelle että mitä hel**ttiä mä oon mennyt lupautumaan tekeen ja pari kirosanaa pääsi ilokaasumaskiin (ja mä en normaalisti käytä hittoa pahempia sanoja!). Ponnistusvaihe sattu niin että jos olisin päässyt siitä ylös olisin juossut karkuun! Nyt siitä on kuusi tuntia aikaa eikä se nyt enää niin pahalta tunnu muistella, oli aikas helppo synnytys mun mielestä. Kätilön kommentti jälkikäteen oli ettei hän ole pitkään aikaan nähnyt näin rauhallista synnytystä, mä kuulemma vaan puhalsin vauvan ulos! :D Ei se kyllä IHAN siltä tuntunut mut okei... :D

Takaisin