Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä meiltäkin koitokseen!! Olen ollut laiska käymään tääl foorumilla, kun ei ollut helppo löytää oikeaa sivua :) mut laskettu aika on helmikuun 26.pvä! Jännittää kovasti! Supistuksia ei ole paljon ollut.

Tsemppiä kovasti Janna niinushka ja pikkumyy. Kuulumisia odotellessa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Taaaas käyrillä... :D Synnytyssalissa kuitenkin jo ollaan. Kätilö kävi jo juttelemassa ja nyt ootellaan lääkäriä. Tää on joku "varahuone" ja kätilö etsi jo jotain tavaroita mitä huoneesta puuttu. Kiva kiva jos sit loppuvaiheessa kun olis kiire saa kätilö juosta ympäriinsä ettimässä välineitä! Mies ei meinaa pysyä nahoissaan. :D Mulla on ihan levollinen olo mutta huomaan et kädet hiukan vapisee... :)

Poks! Kalvot puhkastu. Nyt odotellaan käyrillä puolisen tuntia ja nyt otetaan myös supistuskäyrää. Lääkäri teki ensin sisätutkimuksen ja sai tulokseksi 2,5 cm auki ja 1,5 cm kaulaa jäljellä (eilinen lääkäri sano et olis alle sentti kaulaa...). Lääkäri piti kaks sormea sisällä ja työnsi muovisen tilun sisään millä viilsi kalvot auki. En tuntenut muuta kuin ne sormet sisällä ja sit tuntu kun jotain lämmintä valu. Pari tuntia odotellaan alkaako supistukset itellään jos ei niin laitetaan oksitosiinitippa.

Tsemppiä kaikille, jotka ovat käynnistykseen menossa :)
Mä oon näitä keskusteluja lukenu ahkerasti, mutta en oo ottanut vielä osaa aiemmin :D

Tiada: Kättärillä eivät kovin herkästi käynnistä, taistelin siellä ite ekassa raskaudessa useamman lääkärin kanssa. Mutta silti käynnistivät vasta 42+0 :(
(säännöllisiä kipeitä supistuksia vko 38 alkaen, verenpaineet 149/92, itkuväsymys ja paikatkin oli useamman sentin auki)

Tsemppiä kaikille, jotka ovat käynnistykseen menossa :)
Mä oon näitä keskusteluja lukenu ahkerasti, mutta en oo ottanut vielä osaa aiemmin :D

Tiada: Kättärillä eivät kovin herkästi käynnistä, taistelin siellä ite ekassa raskaudessa useamman lääkärin kanssa. Mutta silti käynnistivät vasta 42+0 :(
(säännöllisiä kipeitä supistuksia vko 38 alkaen, verenpaineet 149/92, itkuväsymys ja paikatkin oli useamman sentin auki)
Joo,mutta on mulla tässä muutakin "vaivaa" turvotusta yms proteiinit oli viimeks yhel plussal ja oon oikeesti kärsiny JO joulukuust saakka..Oisin tammikuussa saannu jo käynnistyksen,mut sillon hannasin ku oli muka vielä niin hyvä olo :D

Toivottavasti ne ottaa sut siellä paremmin vastaan :) Ei oo kiva kärvistellä kotona olojen kanssa.
Mulla vaan jäi itellä paska maku siitä kättäristä, kun niillä oli se asenne, että jos ei vuoda verta, niin ei oo hätää.

Jälleen kerran käyrillä. Tässä välissä ollaan kävelty tuota käytävää edes takaisin ties kuinka monta kilsaa. :D Mä en tajua kun mun kohtu ei näköjään suostu supistamaan käyrillä ollessa! Kävellessä tuli koko ajan parin minuutin välein suppareita mutta suht kivuttomia, jomotti vaan alaselässä ja kohtu pinkeenä. Mut heti kun istuu tai makaa niin loppuu kuin seinään!

Ei minkäänlaista edistystä. Seuraavaks laitetaan oksitosiinitippa. Täällä alkaa oikeesti pitkästymään jo. Vois ottaa pienet päikkärit...

Mä en pääse edes saliin asti kalvojenpuhkasuun Kaikki on täynnä, et siinä tapauksessa vasta pääsee kun oikeesti synnyttää Selkää särkee ja oksettaa jo ton kivun takia, mutta mitään muuta sitten tapahukkaan. Mä oon jo niin kypsä tähän....

Ei tullu ees lähetettä arvioon..Saan kuulemma ens viikolla soittaa jos olot pahenee ei lähe käynnistää ku vauvalla kaikki hyvin :/

Muokattu viimeksi:
Eipä tuo käynnistäminenkään näytä olevan mikään "oikotie onneen", kun näitä käynnistämisten etenemisiä täältä lukee. Eiköhän se siis ole paras mennä sen vauvan ehdoilla, jos ei mitään erityistä syytä käynnistämiseen ole.

Luin just jostain et vauva oli syntyny viis päivää käynnistyksen jälkeen... Ei olis kivaa sekää:/

Mulle se nyt varas uuden ajan 16.2 ja sanoin etten ehkä jaksa sinne asti nii sano et saan soittaa aikasemmin et onhan mun jaksettava myös sen vauvan kans ja tätä menoo en vaan jaksa jos se ei koht ala tulemaan :/

Muokattu viimeksi:
Oih ja apuja... Meillä on äitin puolen sukua vähän semmosta, että akoilla on taipumusta nähdä etiäisiä. No tänään on jo äiti ja sisko soittanut ja kysellyt vointia ja "onko supistellut" ym... Tuli vähän fiilis, että onkohan siellä nyt unia nähty...

Nonii täälläki nyt osastolla ballongin kans, vaikka viikkoja vasta 36+5. Vauvalla sydän vähän ahtaalla joten parempi tulla ulos kasvamaan. Vauveli kuitenki jo 3,5 kilonen, tässä tilanteessa se onki ihan hyvä nii ei ainakaa oo ihan pieni! Melko mojovasti painattaa tuo ballonki, mutta supistukset ihan lieviä vielä. Saa nähä alkaako tapahtua mitään, päivällä äippäpolilla tutkittaessa oli paikat väljästi sormelle auki ja kaulaa vielä pari senttiä. Huomenna puhkotaan kalvot jos ei oo sitä ennen mitään tapahtunu. Jännittää! ;)

Takaisin