Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä siivotaan ku siltä tuntuu. Vessa ja kylppärin kerran viikossa. Keittiössä oo tarkka, siel on aina siistiä. Imuroidaan ku näyttää olevan tarpeen, joskus joka toinen päivä joskus vähä harvemmin.
Oon kyl aika tarkka, en tykkää sotkusta mut siihenkin voi tulla muutos :eek:

Meillä imuroidaan, pestään lattiat+kylppärit+vessat ja pyyhitään pölyt kahden viikon välein. Tämän hoitaa siivooja tällä hetkellä. Mies imuroi sitten vähintään kerran noiden siivousten välissä, ja minä pesen vessat. Iltaisin laitan tavarat paikoilleen, kivempi herää aamulla :) Tykkään että on siistiä, keittiö ja eteinen on aina siistinä. Lasten lelut ja leikit ei haittaa, ne kuuluu elämään :)

Siivoon varmaan joka päivä jotain.. Imuroin 1-2x päivässä vähintään keittiön/kh-huoneen koska kissat ja lapsi ei osaa syödä murustelematta ja inhooon roskaa, pölyä 3 kissaan kantaa sisälle aika hyvin kaikkee :D imuri on aika vakio sisustus elementti meillä, esillä enemmän kun kaapissa. Keittiön laitan joka ilta siistiksi.. About kerran viikossa sit perusteellinen wc/kylppäri/makkarit ym. Ja lattioiden pesu keittiö/kh-huone vähintään 1x viikossa, parketit pesen ehkä 1x/kk

Mä oon opetellut nyt paksuna imuroimaan kerran viikossa. Vähän kivempi vauvalle kissankarvojen kanssa. Muuten siivoon tarpeen mukaan, ennen se tarve saatto olla kerran kuussa ja isoimmat pölypallot käsin roskiin ovien ym. takaa. Et ei ainakaan liian hygienista ole meillä ;)

Joo ei pääse meilläkää olee liian siistii.... Sais varmaan joku robotti imuri pyörii 24/7 et ois pölytöntä/roskatonta ees 5min

Hitto, tytär ollut flunssassa nyt kaks päivää poissa koulusta ja nyt nousi kuume! Miten hän nyt pääsee vauvaa kattomaan sit huomenna?!? Käskin lääkitsemään kunnolla, juomaan paljon ja pysymään sängyssä! Ei ole kiva tuoda vauvaa kotiinkaan sit jos yks on kauheessa flunssassa ja kuumeessa. :(
Täällä on oikeesti tylsää osastolla vaan ootella seuraavaa käyrää ja sit nukkumaan. Ja nää sängyt on niin kovia että ellei sulla ole selkä/lonkat kipeet ennestään niin viimeistään täällä maatessa tulee kipeiks. Olisin mieluummin ollut kotona oman kullan kainalossa tän yön... Hän kun lupas mulle aamulla et antaa kunnon jalkahieronnan illalla! :) Tosin lupas nyt antaa sen sitten huomenna avautumisvaiheessa jos haluan tai sit kun oon päässyt kotiin. <3

Heräsin vajaa tunti sitten kun piti kääntää kylkeä ja nyt en saa unen päästä kiinni. Kesti hetken ennen kuin sain vastakaikua vauvaltakin, mehu ei auttanut. Vasta kun menin vatsalleen tuli mojova potku. :D
Harmittaa kun tunnen yhden kätilön synnäriltä ja olisin halunnut hänet kätilöks mutta hän onkin nyt yön töissä. Oli niin lähellä että oisin voinut saada hänet. :( No, mun serkku on kans kätilö ja vuodeosastolla töissä ja tulee aamuun töihin, ehkä ehdin hänen työvuoron aikana sit osastolle. :)
Tässä kun olen maannut ja mietiskellyt asioita niin tuli mieleen taas yks turha lääkärin pelottelu parin viikon takaa. Pari viikkoa sitten olin äpolilla kontrollissa ja lääkäri näytti oikeen ruudulta kuinka vauvan vatsassa oli kylkiluiden ja ihon välissä rasvakerros ja tuli saarnaa että nyt pitää varoa sokereiden kanssa ja tarkkailla tiheemmin kuin joka toinen päivä ettei vauva kasva liikaa! Ja sillon vauvan paino oli siis täsmälleen keskikäyrällä! Meinasin sanoa lääkärille että eikös vauvojen tässä loppuvaiheessa kuulukin kerätä vahän rasvaa luiden päälle?! Ja sen jälkeen on siis parissa viikossa vauvan paino noussut nyt enää n 150g vaikka olis pitänyt tulla n 400g. Höh, onneks en ottanut lääkärin puheita niin tosissani ja olen mittailuista huolimatta syönyt mitä on tehnyt mieli. :) Tosin olen huomannut että nyt loppuvaiheessa ei enää tehnyt mieli karkkeja ja muuta makeeta, enemmän teki mieli hedelmiä ja ihan perus kotiruokaa, ei siis edes rasvaista pikaruokaa mitä jossain välissä meni enemmän.
Ei, pakko kai käydä vessassa ja yrittää nukkua vielä vähän. Täällä on herätys jo klo 6!

Janna: Toi kertomasi lääkärijuttu on taas näitä, että teki niin tai näin, menee aina väärinpäin. Onneksi et jäänyt moista miettimään silloin.

Tsemppiä alkavaan koitokseen! Se onkin sulla menoa jo ihan kohta. Jee! :happy093.

No nii se olis 7 jälkeen kyyti hakemassa kohti sairaalaa. Käynnistys aika on 8.45 ja voin kertoo et kuka on todella pirtee viime öisen vessassa juoksun takia. Totaali tyhjennys yö oli taas vaihteeks ja niin hirvee närästys seurana, et itku pääs monta kertaa. Toivottavasti olis nopee ja helppo synnytys sit vastaavasti.

Tsemppiä Niinushka! :)
Täällä sain nukuttua suht hyvin. Selän jomotuskin meni alkuyöstä ohi. Aamulla pissa puhdas ja rr 147/89 eli parempi. :) Nyt otetaan vaihteeks taas käyriä, sit aamupala ja sit menoks. Ihmettelen vaan kun ainoastaan kerran on otettu myös supistuskäyrää (ja sillon ei tietty tullut ainuttakaan supistusta!) muuten vaan vauvan sykettä. Eilen vauvan syke oli välillä 120-160 mutta nyt on vähän laiskempaa 110-145 vaikka hän kyllä möyrii tuolla ihan kiitettävästi. Toivottavasti olis suht nopee synnytys (mut ei ihan niin kuin Touhottimella :D ) niin että vauva jaksaa koitoksen hyvin.
Ja kiitos tsempeistä! :)

Tsemppiä myös Niinushkalle! Pidän peukkuja, että synnytys ois helppo yön kärvistelyjen vastapainoksi. :)

Takaisin