Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla pompsahti verenpaine, oli aamupäivällä neuvolassa 158/106 ja 165/98. Lähettivät sen ja turvotuksen + väsymyksen takia äpolille kontrolliin. Ultrassa todettiin että lapsivettä vähänlaisesti, yksi isompi lammikko, muuten tosi niukasti. Ja vauvan kasvu hidastunut, kahdessa viikossa tullut vain 150g. Ja sit lääkäri sano jotain että "vauva joutuu jo kompensoimaan" jotain... Sitä en oikeen ymmärtänyt että mitä ja miten... Kohdunkaulaa alle sentti ja kahdelle sormelle auki, siks ei kai tarvii lääkkeillä tai ballongilla aloittaa vaan suoraan puhkaisuun. Olisivat laittaneet suoraan synnytyssaliin mutta kun oli täyttä... Nyt sitten odotellaan aamuun.

:) Taisin kirjoittaa aluksi tuonne neuvola- ja ultrakuulumisiin ja sit jossain vaiheessa päivää vaihdoin tän otsikon alle. :D
Hitsi, mun pitää pistää töpinäks sit aamulla. Kahdeksan aikaan pitäis mennä synnytyssaliin ja mulla olis aika sinne imetyspolille klo 13! En haluis missata sitä! Vai pitääkö pyytää aikalisä synnytyksessä siinä kohtaa tai pyytää sitä imetyspolin kätilöä tulemaan synnärille? :D

Muistat jo aamulla sanoo et jos synnytys kestää 13.00, et soittavat sen imetyspolin kätilön sinne saliin sitten :)
Tai sitten kysyt et tulisko se osastolle jutteleen sun kans.

Inhoan siivoamista, mutta kun se on niitä kuuluisia ässiä, niin pitihän se testata. Ei toiminut. Hukkaan meni sekin tarmo. En siivoa enää, ennen kuin tää mukelo on ulkona.

Mä korvaan siivoamisen mun listalla silittämisellä. Vaikutus synnytyksen käynnistymisen kannalta on sama, eli olematon, mutta se on paaaaljon kivempaa. :smiley-chores007

No joo, oman ja esikoisen vaatekaapin ajattelin vielä käydä läpi ja heivata kaikki turhuudet UFF:lle/ kirpparilaatikkoon/ varastoon. Kai sekin siivoamiseks lasketaan.

Lasketaanhan se Samsam. Meille saa kans joku tylsistyny ihminen tulla siivoon ja kaappeja siivoon :joyful: Vapaaehtoisia?

Mä en ookaan tiennyt että väsymys ja jano on myös oireina myrkytykseen. Nimimerkki väsynyt kameli täällä, ja alapaine oli (muka) koholla neuvolassa. Alan olla kyllä itse sen kannalla ettei 129/86 ole vielä hälyyttävä lukema, mutta perjantaina kontrolloidaan...

Mulla ollu jotai tommosta neuvolassa viime aikoina mut ei oo kuulemma viel hälyttävää ja eile äitipolilla 128/60 tms. :)

Ei mun mielestä kans alapaine 86 ole vielä hälyyttävä. Mulla alettiin tarkkaileen vähän enemmän kun ylitti 90 ja oli ollut kai viisi viikkoa jo tasolla 93 kun tänään yllättäen olikin 106 ja toisella mittauksella 98. Ja yläpaine täjän asti ollut usein ekalla mittauksella yli 140 mutta toisella sit aina laskenut alle sen. Tänään kuitenkin yläpaine ekaks 158 ja sit 165! En oo ihan varma lasketaanko väsymys raskausmyrkytyksen oireeksi mutta terkka mainitsi sen kuitenkin soittaessaan äpolille.

Väsymys ja jano voivat olla oireita mutta aika usea Paksukainen kärsii janosta ja väsystä joten nuo ei ehkä ole sellaisia selvimpiä oireita.
Aika alhaisilla arvoilla ovat puuttuneet mullakin oli hetken aikaa korkeammat arvot ja nyt näytti tänään laskeneen sinne 77/109 tasolle ja mullekin vain sanottiin että koska mitään muuta oiretta joka viittaisi pre eklampsiaan ei ole niin ne muutamat yksittäiset korkeat arvot ja 2 viikkoa normaalia korkeammat mutta normaalin rajoissa ei aiheuta edes tarkempaa seurantaa, hyvähän se tietysti on ettei riskejä oteta.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pivi kätilö ja lääkäri varmaan tuntee käsin onko vettä runsaasti vai niukasti mutta varma vastaus vaatinee ultran.

Mulla eilen neuvolassa todettiin käsikopelolla mahan päältä, että vettä alkaa olee aika niukasti..Vauva tuntui kuulemma mahan päältä niin hyvin, että sen perusteella voidaan sanoa lapsiveden vähenneen viimeisinä viikkoina :wideyed:

Mä oon ite epäilly välillä tuota veden määrää vähäiseksi, mutta kyllä sitä siellä kuulemma on.

Tää my ei oikein kuulu mihinkää mut kuinka usein siivootte? Teettekö aina kunnon suursiivoukse?

Meillä siivotaan kun jaksetaan tai alkaa kaaos ärsyttää. Ja toi kaaos iskee yleensä 5 minuuttia siivouksen jälkeen, kiitos lelujen. Suursiivouksia teen aina tarpeen mukaan niitäkin.

Kerran viikossa teen imurointi pölyt ja kylppäri siivouksen, lattiat luutuan tarvittaessa ehkä 2 krt / kk.
Mies kyhnyttää sitä mukaa kun se näkee hiuksen putoavan lattialle.
Meillä riittää suht hyvin tuo kerta viikkoon kunnon siivous kun kaksi aikuista eikä eläimiä.

Takaisin