Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No, ei sulla, Sanna, onneksi pitkä odotus oo edessä ja hyvähän se on, että saat vielä kypsytellä paikkoja, niin ei tarvii sitten niin pitkään kärvistellä sen käynnistyksen kanssa.

Voi olla Janscu et liittyy jotenkin laskeutumiseen, ei mitään hajua!
Sitä oikeen kovaa kipua alempana kyljessä ei oo tullut enää uudestaan ja tuo kylkiluitten alla olevan piston sain paikallistettua niin että joka kerta kun vedin henkeä se vihlasi ja kun puhalsin ulos ei tuntunut mitään. Kun sitten hengitin vatsalla eikä keuhkoilla niin ei tuntunutkaan mitään. Päättelin tässä itse että ehkä yskin niin kovaa (yskin taas jostain syystä paljon kaupassa ollessa) että joku kylkiluitten välinen lihas vähän revähti. Otin tuossa päikkärit ja nyt on parempi olo mutta hengittelen vatsan kautta varmuuden vuoks. Vauva on liikkunut kiitettävästi koko ajan niin ei ole tarvinnut olla hänestä huolissaan.
Jo ennen tätä kipuilua mulla tuli kaupassa outo tarve ostaa ruokaa pakkaseen kotiin miehelle ja lapsille siks aikaa kun olen sairaalassa! Kyllähän nyt aikuinen mies ja kaks teiniä osaa hoitaa ruokailunsa itekin mutta nyt iski vaan pakonomainen tarve täyttää pakastin pakastepizzoilla, kalapuikoilla ja ranskiksilla.

Janna, mulla on tässä odotuksessa ollut tuollaista kipua moneen otteeseen. Tuntuu että just sillon ei uskalla liikahtaakaan mihinkään suuntaan, saati hengittää syvään, kun sattuu ihan tosi kovasti! Kestää muutamia minuutteja, yleensä jonkin rasituksen jälkeen. Jotenkin "repii" vatsalla lantion seudulla, kylkiin päin. Samaan tulokseen olen tullut kuin Janscu, että olisi jotakin vatsalihaksiin tms. liittyvää venymistä/repeämistä...? Saattaa supistellakin yhtäaikaa mutta ei minusta tunnu ihan kohdussa olevalta kivulta.

Tsemppiä Miihkaelille!

Mulle kävi Sannat: käynnistys siirtyi ensi maanantaille. Mulla sisäsuu auki 3cm, joten lääkäri toivoo synnytyksen käynnistyvän itekseen. Vaavi vasta 3.8 kiloa, joten ei koonkaan puolesta tarvi käynnistellä.

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app

Mulla aloitettiin käynnistys tänään Cytotec-tableteilla. Jäin heti lääkärikäynnin jälkeen osastolle ja olen täällä nyt ainakin seuraavat 3 päivää. Tänään saan 1/4 pillerin neljän tunnin välein suun kautta. Jos mitään ei tapahdu, huomenna annostus on puolikas tablettia suun kautta. Jos sekään ei auta, niin sitten laitetaan emättimeen. Sen jälkeen välipäivä ja katsotaan mitä sitten tehdään. Mulla käynnistettiin esikoinen samalla tavalla, joten tämä on erittäin tuttua hommaa :) Jännittää! Mulla on kohdunsuu täysin pehmeä ja reilulle kahdelle sormelle auki, ja koska olen uudelleensynnyttäjä, ei tiedä mitä tapahtuu ja kuinka pian!

Kun lääkäri sanoi, että voidaan käynnistää mun voinnin takia, mulla tuli itku! :hilarious: Ihan vaan se helpotuksen tunne, jännityksen laukeaminen ja tunne, että joku välittää sai tämän mamman hormonit sekaisin.

Täällä ei tapahdu mitään. Edelleen paikat kiinni ja 1,5 cm kaulaa jäljellä jossain korkeuksissa. Puol tuntia sitte sain toisen pillerin ja käytiin taas kävelemässä. Äsken tuli eka supistuksen tapainen mutta siihen se sit jäiki. Varmaan mennään keskiviikkoon näillä eväillä, kyllä mulla niin itsepäinen kroppa on.

Tsemppiä mama!!
Mashnu: samat mitat täällä. Toivottavasti muksu ymmärtää tehdä työmyyrän hommia :)

Viimeksi käynnistäminen kesti pitkään, koska lähtötilanne oli nolla eli kohdunsuu tiukasti kiinni ja täysi kanava jäljellä. Kaikki kolmen päivän pillerit sain ja sitten pidettiin välipäivä. Välipäivän yöllä meni vedet ja siitä vasta monen tunnin päästä alkoi supistukset. Mulle ei jäänyt noista pillereistä traumoja. Enemmänkin petyin kuinka vähän ne sai aikaan. Odotin sellaisia kunnon supistuksia heti, mutta ei... :rolleyes:

Takaisin