Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä juoksin eilen kaupungilla ja tänään järkkäsin vauvan kamoja kun yhtäkkiä tuli ihan sika huono olo huippas hikoilutti ja paleli yhtä aikaa ja koko maha yhtä ilmapalloa. Istuin alas ja mittasin verenpaineen ja 139/87 eli mulle tosi korkea istuin vielä puoli tuntia mittailemassa ja laski hyvin nopsaan 118/78 tasolle mutta alaselkää särkee maha on kauttaaltaan kova ja pinkeä ja alakerrassa tuntuu kouristusta ja paineen tunnetta. Ryntäsin äkkiä hakemaan taikusta ruokaa että kerkeen tankata jos lähtö tulee :)
Tuntuu että vauva tippuu jalkojen välistä ulos vaikkei se tietenkään tipu.
Vieläkin on kylmä ja kuuma samaan aikaan ja nyt kaveriksi hiipii orastava hedari..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Toi paineiden nousu voi kuulemma ennakoida lähestyvää synnytystä. Jospa sulla tosiaan on, Mju, jo tositoimet edessä... :nailbiting:

Ai niin, mä kuulin eilen, että tilastollisesti talvivauvat syntyy Suomessa hieman kesävauvoja varhaisemmilla viikoilla. Enpä ollut moista ennen tiennyt. Kyllä täytyy myöntää, että toi antaa vähän toivoa ihmiselle, jonka esikoinen syntyi keskellä kesää ja vasta 41+5...

Just tänään juttelin yhden tyypin kans joka sanoi, että hänen vauva syntyi ennenaikaisesti kovien pakkasten vuoksi... Aika metkaa! :confused:

Mulla on toi tammikuinen ja heinäkuinen tullu ennen 38 viikkoo ja huhtikuinen oli sitten 40+2 kun tuli, etten nyt sitten tiiä onko tossa taikaa :)
Tosin sillon oli pirun kylmä tammikuu ja hirvee helle heinäkuu et voi olla noi lämpötilat on pistänykkin tuleen nää ipanat sitten ulos kohtalaisen ajoissa :)

Mulla ollu koko päivän tosi outo olo. Pää ei oo kipee, mut semmonen jännä ahistus on, suolisto on tyhjentyny kolme kertaa vauhdilla tänää ja paineethan mulla on noussu loppu raskautta kohti. Ihme vihlontaa ja juilimista alapäässä, käy kipeempää ku sukkapuikkosupparit.... :confused:
Ja sit oon ollu jotenki normaalia rauhallisempi tänään. Alkuillasta juili alaselkää, muttei onneks kovin kipeesti. :oops: Päikkärit oon ottanu kahesti :rolleyes:
Mietin tossa et alkaako se ennakoimaan synnytystä... ihan kiva ku miehellä huomenna pelejä Torniossa :nailbiting: aiko lähtee omalla autolla jos tulee lähtö ni se pääsee sit sieltä lähtee äkkiä Ouluun. Epänormaali päivä mun kropalle :nailbiting:

Mä oon huomannut just sen, että kun kehun oireettomuutta tai muuten hyvää oloa niin se iskee heti! Murphyn laki on löytänyt minut täältä foorumiltakin :(

Oon huomannut ihan saman. Ylpeys käy lankeemuksen eellä.

Sama toimii kyllä myös toisinpäin. Yhtenä päivänä voi olla ihan surkea olo ja kaikki vaivat päällä yhtä aikaa. Sattuu mahaan ja selkään, supistaa, liitoskivut saa näkemään tähtiä, turvottaa, ummettaa, oksettaa, tulee nenästä verta, huimaa, väsyttä, mutta ei saa nukuttua, jne., jne., jne. Sitten seuraavana päivänä neuvolassa onkin ihan hyvä olo. Täti kysyy onko oireita ja siinä oot sitten, että no ei oikeestaan... :shifty:

Mä kyttään joka vessareissulla et joko se limatulppa tulisi ihan kokonaisuudessaan..tai ees semmonen kunnon klöntti.. Mut ei. Harjoitussupparitkin on mut hylännyt. Ei mitään oireiluu, selkäsäryn ja liitoskipujen lisäks. Pitää alkaa peittoa heiluttelee, jos se sais aikaan ees jotain! :)

Mä kans tsekkaan aina paperin pyyhkiessä :grin kerran on tullu sellanen jännä paksu limavana mikä ei kyllä ollu valkovuotoa... jos oli ni oli kyl outoo sellasta :joyful:

Kyllä pöksyt, paperi ja pönttö tulee syynättyä joka vessareissulla... Paitsi toki yöllä jolloin käyn vessassa melkein silmät ummessa ja ilman valoja. Ei oo vielä näkyny mitään erikoista.

Mulla olisi huomenna käynnistys tai viimeistään tiistaina. Olen kyllä satavarma, että huomenna jo jään sairaalaan, kun tuskinpa tuolla alakerrassa on tapahtunut yhtään mitään kymmeneen päivään. Välillä on päiviä, ettei supistele lainkaan ja toisinaan kivuliaat supistuksetkin herättää yölläkin, mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin ei toivoakaan että supistukset paikkoja avais.

Saa nähä kuinka tuo geeli sitten toimii ja pääseekö jo huomenna pungertamaan poikaa maailmaan. Aikasemminkin on käynnistelty, kun esim. lapsivesien menon jälkeen ei vaan supistukset lähteneet kunnolla käyntiin. Hyvin tippa ainakin on toiminut.

Jos sitä alkais sunnittelemaan sen sairaala-kassin pakkausta. Huomenna aika synnärille 11.00.

Meitä on siis kolme huomenna sairaalaan menossa. Toivotaan että kaikilla menee hyvin :)
Täällä tänä aamuna on bongattu runsas määrä limaa, jonka päättelin ainakin tulpan osaksi, vaikka suht juoksevaa olikin. Nyt aamupäivän on juilinut vatsaa. Minullakin on kypsyttelemistä suositeltu, mutta toivotaan ettei sitä enää paljon jäljellä olisi.

Takaisin