Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä kestän nämä olot vielä kun tiedän, ettei nämä ole niitä "for real" -kipuja. Ja jotenkin oudolla tavalla mä oon itestäni ylpee, että saan pidettyä hermoni kurissa ja kivut hallinnassa. Se mun alkuraskauden sisäinen Zen on palannut ;)
Sekin tietysti vaikuttaa, että kun mulla on näitä isoja lapsia täällä. Ne pitää minut kiireisenä niin ettei mulla ole aikaa keskittyä vaan omaan oloon. Ei tuu jokaista rasahdusta ehkä raportoitua. Vaikka toisaalta mä huolestun ihan eri asioista kun silloin nuorempana. Mutta siis tuo "sisäinen rauha"... voi kun se pysyis siihen saakka kun Tirppa täyttää 18!!! Miettikää, en hermostunu aamulla edes miehelle kun se kaasi kahvinsa mun neuvolakortin päälle :eek: Vein semmosen märän rusehtavan kahvintuoksuisen pahvilehtisen sitten terkkarille...

Mä olen kai omaksunut tän riemuidiootti olon otan joka päivän semmoisena kun se tulee mutta tänään raahaan itseni heti tukan kuivatuksen ja hampaiden pesun jälkeen kaupungille käveleen tunniksi pariksi ja sitten kauppaan 1.5 päivää sohvailua riittää.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä oon niin loppu henkisesti etten enään jaksa välittää tuleeko niitä supistuksia ja koskeeko muhun ja vuotaakohan sieltä jotain..nyt riitti.. Eiköhän se tuu sitten ku tulee sen kyllä huomaa ja huomenna neuvola,jos ei ihmeitä tapahdu tän päivän aikana..

Helpotti vähän mieltä kun pääsi juttelemaan ja kyselemään siitä käynnistyksestä ihmisen kanssa joka on sen myös kokenut ja vieläpä samassa sairaalassa ku mihin mä olen menossa. Tuonne kun ei mitään tutustumiskäyntejä järjestetä.. Tuntuu kyllä siltä, että mitä lähempänä se päivä on sitä vaisumpi musta tulee. Mieski sano, että mä olen maanantaihin mennessä varmaan ku viulun kieli. Ei tässä pelkästään fyysiset oireet ole se juttu. Kyllä toi pääparkaki käy melko kierroksilla kun on uuden asian edessä.

Mashnu, kyllä multakin rupeais hymy hyytymään sinun saappaissa vaikken ekaa olekaan tekemässä. En oikeesti ees osaa neuvoo miten valmistautua. Pitäs jonkun kellä käynnistyksestä kokemusta niin neuvoo, että miten saivat pidettyä hermot kasassa ne vikat päivät. Turha varmaan sanoo, että ota rennosti kun ei itsekään osaisi ;)

Mashnu tykkäsin tosta et oot päässy jutteleen, mut en lopusta. Hyvin se menee kaikesta jännityksestä huolimatta :)

Näytin miehelle ton tanssivideon ja ensin mies oli innoissaan ja ehdotti et miten olis jos mäkin vähän tanssisin hänelle... ;) Sit kun video loppu mies katto mua tiukkaan ja sano että katokin ettet tanssi vielä ainakaan kolmeen viikkoon! Ei askeltakaan musiikin tahtiin kuulemma! :D

Mulla tais tulla äsken paperiin limatulppaa... Katoin jo eilen ja tänään päivällä et onpa oudon näköstä valkovuotoo, mut äsken ku kävin vessassa ja pitihän siihen paperiin taas kurkata ni ei se kyl mitää valkovuotoo ollu :o miehelle sanoin ni meni hiljaseks sit totes et ou fuck meille tosiaan tulee kohta vauva :)

Mulla kanssa, Happy, vähän samanlainen zenmäinen olo. Supistelee päivittäin kipeesti, mutta eipä niistä juri viitsi välittää, kun todellakin tietää, että kuinka kipeitä ne oikeat supistukset ovat. Viime yönäkin heräsin oikein sellaseen mojovaan supistukseen, jossa kipu tuntui koko alueella vatsasta reisiin. Musta tuntuu, että supistukset tulee vain levossa. Päivisin puuhailen niin ankarasti, etten niitä varmaan edes huomaa. joten ei ne kovin vakavia voi vielä olla

No huh.. Kannatti vissii lukee noita tammikuisten synnytyskertomuksia tälleen illasta.

Kaikilla niin nopeeta toimintaa ollu et ihan alko hirvittää millanen itellä nyt tulee.. Esikoisesta oli 9h eli ei mikään pitkä sekään ja pelkopolin kätilön mukaan saattais olla nyt nopeampi.. Et mitäs jos tää tuleeki hirveellä vauhdilla ja meil on 70km matkaa sairaalaan ja jos on ihan kauhee keli.. Toivon niin et pääsis ees päiväaikaan lähtemään :D ja mitehä sitä osaa/uskaltaa olla kotona, ku esikoisen aikaan olin kotona aamun supistusten kaa ja olin 4cm auki ja kaula hävinny kokonaan ku menin äitipolille paino arvio tarkastukseen kun olin aika varattuna ja ne pyysi sinne näytille supistuksista huolimatta.. Enkä ollu sillo ees mitenkään ihan hirmu kipee vielä olin kyllä ollu sen 2cm auki 38 viikosta.. Sen näkee sit miten menee, meil suvussa aika paljon syöksy synnytyksiä äidin puolelta kaiken lisäksi.. Onneks on se 38 viikon käynti.. Saa vähän tietää mitä tuolla alakerrassa on tapahtunu et onko paikat jo lähteny valmistautumaan.

Häh...? Mitähän tää mun puhelin nyt sekoilee...?

Olin lisäämässä, että tänään on myös pariin kertaan supistellut ihan kipeästi; kertaalleen jopa niin, että meni jalat alta. Ehkä tää lapsi vielä syntyy ennen pääsiäistä. :thumleft

Esikoinen tuumas iltapalalla että "laitat vaan jalat koukkuun niin kylää se sieltä tulee!" :D
Ompas täällä ollu hiljasta, eikö kellään tunnu hoohetken lähestyminen?

Jatkuvasti kaikenlaista... En enää jaksa toivoa, että "olisko tää nyt... Entä tää?" jokaisesta oireesta. Oon aika varma, ettei tää tuu koskaan ulos :meh:

Mulla kans huomenna tasan 39 ja ei mitään merkkejä.. Tylsää! Kävin Fb:n puolella helmikuiset-ryhmässä ja sielä vaikka kuinka moni on saanut vauvan nyt tammikuun puolella ...! Esikoinen mulla tuli kyllä vasta 40+3 ja siitä ei kyllä toisaalta ollut mitään ennakoivia merkkejä myöskään. Alkoi vaan yhtäkkiä vesien menolla ja sit alko heti kipeät supistukset... :p

Takaisin