Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä, Ripitii, luulen että on paljon erilaisia käytäntöjä miten synnytyksiä käynnistellään. Mutta aika usein ensin puhkastaan kalvot ja sitten tipasta lisää ytyä supistuksiin, jos ei muuten ala mitään tapahtumaan.

Soisi kyllä että tuota käynnistystä olisi käsitelty puhumalla etukäteen niin kuin minnilläkin :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No, mä meen maanantaina sinne heti aamusta ja katotaan miten käy. Varmaan lähettävät kotiin kypsymään sit kuiteki ku viimeks oli vasta paikat vähän pehmenneet ja 2 cm jäljellä.. Tai siis olettaisin että näin käy... Kiitti opastuksesta äitipoli!! :grin:grin:grin:grin

Ton balongin kanssa saattavat jopa laittaakkin kotiin siihen asti et se tipahtaa pois. Tosin jos on pitkä matka niin eiköhän sillon saa jäädä sinne jos siltä tuntuu.

Tänään onki sit supistellu muutaman kerran. Oltiin Mäkkärissä ni tuli sellanen supistus ettei meinannu saada henkee kunnolla ku kaikki lihakset eturepussa oli supistuneena. Nyt sit sen jälkeen on tullu muutama lievempi tapaus. Painontunnetta on ihan valtavasti koko ajan. Ei oo onneks vielä mitään kivuliaita. Ihan pientä menkkamaista jomotusta on ajoittain ollut mut asteikolla 1-10 oma kipu on ollu joku 1-2...

Mulla on kutina että mua supistaa seuraavan kerran sitten kun se on menoa, koskaan liikkeessä tai rasituksessa ei tuu vaan illalla muutaman kerran saattaa supistaa napakasti ja yhdesti olen ottanut panadolin en siksi että se ois ollut niin kipeä vaan siksi että halusin saada unenpäästä kiinni asap enkä jäädä kuuntelemaan säännöllistyykö ne tmv.
Viikko 37 ja kohtu on todennut että harjoittelu oli tässä ja ennakoivia ei jaksa tehdä ullatetaan mamma sitten kertaheitolla..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä kans luulen, että kerrasta valmista sitten. Ei oo kun kävellessä hengästyessä kivuttomia. Tai sit toi mun aamumagnesiumini auttaa to-del-la hyvin!

Mä luulen kans että tää alkaa sit kunnolla ku alkaa. On vaan tosi mielenkiintosta tuntee tommosia kivuttomia supistuksia nyt ku ei aiemmin oo niitä ollu. Hienoa jotenkin seurata miten oma keho reagoi ja oireilee eri tavoin h-hetken lähestyessä :)

Harvoin sitä odottaa kipua ja tuntemuksia, mutta nyt sais kohta jo jotn tapahtua täälläkin suunnalla! Lenkillä käyty, siivottu, saunottu ja seksiäkin saanut, mutta ei juurikaan mitään :shifty: Ei taida toi kaiffari olla ihan kartalla siitä mitä sen pitäis tehdä :happy118

Täällä on kanssa niin olemattomia supistuksia ollut että taitaa tulla sitten hyökyaaltona kaikki kun synnytys alkaa. Kaikenlainen heiluminen saa vaan liitoskivut ja iskiaksen yltymään. Niistä ei paljon iloa ole.

Täälläkin kivuttomasti supistellaan vaan kun liikutaan tarpeeksi rivakasti. En siis odotakaan että tää tyyppi tulis etuajassa mutta monen teidän oireita lukiessa tulee mieleen että tuleekohan tää koskaan ulos tätä menoa!? :D

Mä taisin eilen tai toissapäivänä päivänä sanoo vauvalle et kohta saat kyllä tulla ulos. :)
Johtuen näistä tosi kipeistä liitoskivuista, useista kipeistä supistuksista ja sit ku mua ressaa nyt tuo verenpaine ni haluaisi jo kovasti olla normaali... Tai ainaki nii normaali ku tää pää voi olla :)

Mullaki esikoisesta alkoi supparit vast ku homma lähti käyntiin ja oli muuten heti 4min välein 1min kestosia. Sitä ennen ei pahemmi ollu mitään ennakoivaa oiretta ehkä 1 kipee supistus saunassa monta päivää ennen.. Edellisenä iltana olin vielä ihan varma et ei olla lähössä yhtään mihinkään synnyttämään vaan äitipolilla käydään vaan kuulemassa et tuu sit uudestaan parin viikon päästä jos ei oo syntyny, kun oli la. päivälle varattu painoarvio aika. :D nyt tän toisen kohdalla kroppa vissii treenaa vähän ennakkoon ja muistuttelee tulevasta, vaikkaki vaatii et pitää olla vähän vauhdikkaampi päivä takana jos haluaa kipeitä supistuksia aikaan.

Tiada, miten sulla meni ilta ja yö? Mietin tuossa että miten sulla on ollut supistuksia kun olet ollut käyrillä? Onko ne olleet yhtä tiheitä ja kivuliaita kuin kotona ollessa? Tuli vaan mieleen pari asiaa. Eli jos ne ei ole yhtä kivuliaita kun olet näytillä niin voi olla et kätilöt on sitä mieltä ettei sellasten takia kannata näytille taas seuraavalla kerralla tulla, eli eivät ehkä usko että ovat kivuliaampia kotona kun ei sit käyrillä ole niin kivuliaita. Ja oikeen kunnon synnytyssupistusten alettua sä et kyllä kykenis ajamaan itse 40 km sairaalaan (tai mä en ainakaan olis kyennyt). En siis yritä vähätellä sun tuntemuksia mutta tuli mieleen yks juttu. Voiko olla niin että kotona jännität ja pelkäät olla yksin kotona kun ei koskaan tiedä koska synnytys käynnistyy oikein toden teolla ja pääseekö joku sit auttamaan ja viemään sut ajoissa sairaalaan? Sairaalassa ollessa on turvallisempi olo ja ehkä kivutkin hellittää. Kannattais ehkä keskustella asiasta neuvolassa ja kertoa miten susta tuntuu ettei sun kipuja oteta todesta. Ehkä voisit mennä pelkopolille keskustelemaan, vaikket pelkäisi itse synnytystä niin ehkä alitajuisesti pelkäät olla kotona ja vaan odotella koska on tosi kyseessä. Kun se saadaan kirjattua sun tietoihin niin kätilöt äippäpolillakin ehkä suhtautuis asiaan eri tavalla.
Toivottavasti et loukkaantunut tästä, olen vaan miettinyt tilannettasi ja mikä sua vois auttaa. :)

Takaisin