Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli eilen sisätutkimus ja illalla aloin vuotaa rusehtavaa vuotoo. Yön aikana tullu ihan kivasti.... vähä samanlaista ku vuotaa sillon ku menkat on loppumassa :oops: onneks se lääkäri joksi sanoa mulle et tulee sit tollasta, mä oisin taas yöllä ollu päivystyksessä j ne ois varmaa nauranut mut pihalle sieltä :facepalm::joyful:

Mulle tehty 7 kertaa :eek: Nt ultrassa, rakenneultrassa, 3 kertaa neuvola lääkärillä, eilen päivystyksessä ja sit vielä ultrassa.

Mulle ei oo tehty lainkaa.. Jos ne nyt perjantaina ei tee äitiyspolilla, saas nähä.

Yöök tiada, tää viimesin kuva nosti yrjön kurkkuun :D Se on sit viimestään menoa kun supistuksia tulee kipeesti ja säännöllisesti. Limatulppa ei vielä meinaa mitään :)

Mulle on tehty sisätutkimukset ohjelman mukaisilla neuvolalääkärikäynneillä viikoilla 16+5 ja 37+0 sekä lisäksi yksi ylimääräinen viikolla 30+3, kun neuvolan täti passitti polille monta päivää yhtäkestoisesti jatkuneen vatsakivun takia.

joo ei oikeesti haittaa, ja kun eka lapsi tulossa niin ymmärrän et pelottaa/jännittää ja on epävarma. :) Saatko ketään kaveriks, vai kärsitkö yksin? Ja sattuuko supistus vai mikä?

Lima ja tuollainen rusehtava vuoto on normaalia loppuraskaudessa. Se kertoo siitä, että kohdunkaula alkaa kypsyä, mutta edelleen voi mennä päiviä tai viikkoja ennen kuin synnytys alkaa. Pliis, ei enää ällöttäviä kuvia! :depressed: Mulla on lähtenyt limatulppa (valtavan kokoinen limaklöntti) jo yli 2 viikkoa sitten ja edelleen olen yhtenä kappaleena vauvan kanssa symbioosissa.

Supistukset tai lapsivesien meno kertoo eniten synnytyksen lähestymisestä. Ensisynnyttäjä voi yleensä olla pitkään kotona, kunnes kivut ovat sitä luokkaa, että ei pysty puhumaan, seisomaan, makaamaan, tekemään yhtään mitään muuta kuin keskittymään siihen supistukseen, TAI kun niiden väli on alle 5-10 min.

Odottele rauhassa säännöllisiä, erittäin kivuliaita supistuksia. Voit syödä, juoda ja yrittää rentoutua odotellessa. Ota Panadolia, käy kuumassa suihkussa, koita levätä, katso leffaa, lue kirjaa... Ihan mitä tahansa, mikä saa ajatukset muualle :wink Ei paniikkia!

Huom! Jos todella tuntuu siltä, että pitäisi lähteä, niin sitten lähdet. Älä kirjoittele tänne vaan mene hyvä nainen synnyttämään! :grin

Niin ja siis tietysti sekin, että kirjoittelee tänne kuuluu tuohon "ajatukset muualle"-tekemisiin ennen synnyttämistä :p En tarkoittanut sitä, ettei tänne saisi kirjoitella kivuliaiden supistusten tullessa! Taisi vähän kuulostaa siltä... Sori!

Joo ei mitään.. Meinaa vaa taju lähtee ku yksin joutuu olee.. Ja viel iha paniikis ku ei tiedä mistään mitään.. Kohta mä lähen ja ilman vauvaa en takasin tule!!

Mä antasin vähän samanlaisia ohjeita kuin Mama88, vaikee vaan näin foorumin välityksellä saada kunnon kuva sinun tilanteesta ja neuvoa herättämättä negatiivisia tunteita. Siis koita Tiada chillailla ja olla rentona vain. Eti asentoja/keinoja lievittää kipua jos se niin kovaa on. Ja jos sulla on stressiä esim.palkka-asioista niin sekin lisää tuota kurjaa oloa. Mä en voi muuta neuvoo kuin "think happy toughts" :) Ja jaksamista sulle toivon! Tästähän se nimi raskaus tulee kun tämä on raskasta.

Tsemppiä tiada, kyllä mäkin olisin ihan hermona jos ois noin pitkään ollu jo vaikka mitä merkkejä, et jotain tapahtuu muttei tiedä että jäädäkkö kotiin vielä vai ei.

• Me saatiin aika yksinkertaiset ohjeet neuvolasta, et pitää lähteä laitokselle jos...
  • lapsivesi menee
  • on selvästi veristä vuotoa (kirkasta ja punaista)
  • on jatkuva kipu kohdussa
  • supistuksia on säännöllisesti n. 5 min välein uusiutuvina
Mut sit sanottiin toki vielä, et jos on jotain muuta tai ei oo varma mitä pitäis tehdä, niin soittoa vaan. Näillä mennään :)

Kiva ku tommosia kuvia lävähtää ruutuun just kun oot aamupalalla tässä samalla. :grin Ei muuten maistu enää mun maitorahka + luumuhillo -yhdistelmä... :grin
Miten olis ne sellaset esikatselukuvat joita saa suurentaa halutessaan?!

Takaisin