Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo niitte mielest ei tarvinu puhkasta kalvoi ku ei oo täysaikanen mut sano et jos se nyt lähtee tulee nii ei estele :)

Niin sä nyt menit taas kotiin yksin odottamaan että vedet menee ja sit vaikka keskellä yötä matkustat takas laitokselle?? Reilu meininki...

Paljonko olit jo auki? Oliko niillä siellä täyttä vai miks ihmeessä eivät lähteneet muksua avittelemaan maailmaan?

Ekan ja tokan ku synnytin kyssissä ni siellä oli ainakin semmonen käytäntö että jos vaan muksu voi hyvin niin alle 39 ei käynnistetä. Mulla siis loppu kasvu vauvalta sillo kokonaan 38+jotai todettiin ni koska virtaukset ja istukka toimi ni eiku kotiin ja 39 takas käynnistykseen. Ja meilläkin matkaa oli 89km. Et en tiiä onko yleinen ajatus että mahollisimman lähelle laskettua jos äitin ja vauvan terveys sallii..
Mutta muakin kiinnostaa kohdunsuuntilanne..
Muoks. Molemmat ekat siis käynnistetty samasta syystä ja samalla viikolla.

Joo miul on 36+3 huomenna niin vois sen ottaa kyl jo.. Et on otettu sit jos vaikka etuajassa tulee vauva.. Esikoisesta kun se miul oli kuiteski.. Tosin voi olla että nyt ei ole :) toivottavasti ei ois nii ei tartteis olla antibiotti tipassa ja pystyis olee enemmän liikkeellä ja ylhäällä synnytyksen aikanaki sit jos muute vointi sallii sen.

Tiada, kuinka paljon olit jo auki ja tarkensiko ne onko vain ulkosuu vai myös sisäsuu auki? Kun jos sisäsuu on vielä kiinni vaikka ulkosuu oliskin jo auki ei voida puhkaista kalvoja. Nyt jännätään miten supistukset etenee! :) Se sisätutkimus on myös hyvin voinut edistää tilannetta. :)

Masc, mä luin netistä et jos aikasemmassa raskaudessa on ollu ni tippa tiputetaan joka tapauksessa. Noh, mulla oli edellisessä ja on nyt, todettiin sillo 26 viikolla ku supisteli. Söin ab kuurin. Nyt halusvat kuitenkin 2 vko sitte ottaa uuden näytteen ja sekin oli positiivinen eli tippa odottaa. En vaan ymmärrä miks se näyte piti uusia.. :O
Kauan sulla sit kesti tipan tiputus? Ku mulla ei tainnu viimeks mennä ku 5-10min..

Ei se sanonu kumpi on auki,mut totes vaan et sormen päälle ois auki en sit tiiä,mut nyt on paikat hellänä! :( Prkele ku teki se tutkimus kipeetä :( Herras mies menee salille ja mä kuumaan suihkuun ku ei mahuta samaan aikaan sinne :(

Miula sanovat synnärillä kun kävin pelkopolilla juttelee synnytyksestä et se uusi näyte otetaan ja jos ei ole positiivinen nii ei tartte :o

Jaa, mulle sanottii et se yks pussi pitäs keretä tiputtaa ja kun on tippunu niin suoja on samantien.. :O mutta toisaalta neito syntykin n.10min sen jälkeen ku pussi oli tyhjä.. :D

Ja siis niin mullekkin neukkatäti sano et jos toinen näyte ny nega ni ei tarvii tippaa.. Noh, nyt sain lapun missä on listattu antibiootit jotka tehoo tähän yksilöön..

Mulle pelkopolilla sanottiin tosta streptosta että, jokaiselta Jyväskylään synnyttään tulijalta otetaan se. Tuloksen saamisessa kestää tunti, mut jos ei kerkee tulosta saamaan synnytyksen aikana, nii on se vauvan parhaaks tietää sen jälkeen et miten toimia.
Mulla kun se on kuitenkin todettu jo alkuraskaudesta ja vaikka oon sillon sen ab-kuurin syöny, nii laittavat tipan kuitenkin kun käynnistävät. Onpahan mulla rauhallisempi mieli asiasta.

Mulle pelkopolilla sanottiin tosta streptosta että, jokaiselta Jyväskylään synnyttään tulijalta otetaan se. Tuloksen saamisessa kestää tunti, mut jos ei kerkee tulosta saamaan synnytyksen aikana, nii on se vauvan parhaaks tietää sen jälkeen et miten toimia.
Mulla kun se on kuitenkin todettu jo alkuraskaudesta ja vaikka oon sillon sen ab-kuurin syöny, nii laittavat tipan kuitenkin kun käynnistävät. Onpahan mulla rauhallisempi mieli asiasta.
Ai, mulle ei oo puhuttu tosta mitn. Tosin mulla on vasta 36+4 ja ens viikolla vielä neuvola. Jos se sit kertoo.

Voi jehna mikä yö tää on... :wacky: tunnin aikana heräsin 3 kertaa ihan sika kipeeseen supistukseen ja nyt viimesen jälkeen en oo saanu enää unta o_O illalla oli jo vähä sellasia tuntemuksia et tulee tuskanen yö ku oli selkä kipee ja tosi kipeitä sukkapuikkoja tuli muutama ihan peräkkäin :arghh:
Tässä ku oon nyt vähä aikaa ollu hereillä ja kävelly ympäri mökkiä on olo vähä helpottanu. Ei supista mut selkä ja alapää on todella kipee ja henkee ahistaa.
Nyt on sellane olo et siellä (alakerta) on tapahtunu jotain, sen onneks näkee tänään lääkärissä :joyful:

Takaisin