Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä toivon että menis helmikuulle hyvinkin, mutta oon nyt alkanu valmistautumaan aikasempaankin synnytykseen. Sitä paineentunnettakin on toisinaan. Mutta ei silloin kun Tirppa on selkeästi poikkitilassa. Kroppa raukka yrittää muistella miten tää homma etenee ;)

Musta alkaa tuntua siltä, että kannattaa kohta unohtaa että ketkä synnyttelee seuraavaks ja sitteki ruveta lyömään listaa siitä että keneltä meistä löytyy pallomaha viimesenä :happy: Mulla ei kyllä oo mitään siihen viittaavia oireita että Uppis meinais syntyä ikinä ja LA olis kuiteki jo 2 viikon päästä että vähän ristiin menee nyt ku pienemmillä viikoilla olevat on melki synnytyksen partaalla.. :wideyed:

Viime yönä mäkin otin ekaa kertaa aikaa supistuksista! Ei varsinaisesti kivuliaita vielä mutta hyvinkin tuntuvia ja täysin levossa (sängyssä maatessa) tuli. Mutta tuli vielä tosi epäsäännöllisesti (7-17min). Alko aina ekaks selän kuumotuksella ja levis siitä vatsan puolelle ja sit oli koko vatsa aivan piukkana. N 45 sek kesti. Mutta sit supistusten välissä tuli aina 4-6 kunnon vihlasua selän puolella kans, ne oli outoja. Ja vauva oli toooosi aktiivinen ne väliajat. Mutta meni sit parissa tunnissa ohi, tai sit oli niin vaimeita et nukuin ohi. Ai niin ja otin Panadolin heti kun alko mutta ei siis lopettanut supistuksia tai vienyt tunnetta kokonaan selästä pois.
Perjantaina on neuvolalääkäri, saa nähdä mitä supparit on sit saanu aikaseks. En tiedä uskallanko edes kertoa miehelle (hän siis nukku jo viime yönä kun supisteli)... Pelkään ettei raukka uskalla mennä töihin tai nukkua ens yönä enää. :)

Täytyy tunnustaa, että mä en oo vielä kellottanut... Toivon ja rukoilen vaan, että ne loppuisi. Minä olen ottanut sen Panadolin siinä vaiheessa kun kipu on ollut sietämätön ja se on auttanut. Tarvittaessa menisin kuumaan suihkuun, mutta ei ole vielä tarvinnut. En minäkään näistä soittele neuvolaan, ne tarkistaa sen pissan ja toteaa ettei tulehdusta ja kaikki jatkuu ennallaan. Uskon mitä olen lukenut ja kuullut, että uudelleen synnyttäjillä näitä ennakkosupistuksia vaan tulee aiemmin ja kipeemmin. Sanoin mun äitille, että luojan kiitos en jättäny lasten tekoa pelkästään tälle iälle ja hän myötäili. On itse saanut lapset 19-40 -vuotiaana joten on sitä vertailupohjaa.

Tällaiset levossa tulevat supistukset on mulle aivan uutta! Mulla supistelee paljon päivän mittaan mutta aina liittyen johonkin (joka kerta kun nousen seisomaan, portaita ylös kävellessä, jos erehdyn kävelemään normivauhtia jne), eli nyt oli eka kerta kun supisteli täysin levossa. Eikä edellisissä raskauksissakaan ollut tällaista, sillon ekat säännölliset supistukset tuli vasta lapsivesien mentyä!

Suihkua mietin kans viime yönä et olis varmaan tehnyt hyvää selälle mutta en viitsinyt mennä kun kylppäri on pojan huoneen vieressä ja pelkäsin et hän olis herännyt siihen ja ihmetellyt mitä touhuan. Eli suihkuun menen sit vasta kun on tositoimet kyseessä. Lämpöpussia käytin kyllä.

Mulla tuli ekat "leposupistukset" tai miten nyt sanois, supistukset ilman fyysistä rasitusta sillon kun jäin äitiyslomalle. Olin aika ihmeissäni, että miks mun kroppa näin käyttäytyy? Siks ne varmaan neuvolassakin epäili, että joku tulehdus taustalla. Mutta oppia ikä kaikki! Ei voi väittää tietävänsä kaikkee vaikka neljäs kyydissä. Kyllä nämä vaan on erilaisia tapauksia jo alusta alkaen.

Voi vitsi mulla on ollu mielessä pitkän aikaa et pitäis ostaa tuo lämpöpussi, mut eihän sitä ikinä muista. :shifty: Tänään sen käyn kyllä ostamassa jos vaan kaupunkiin eksyn :) ku onhan siitä apua muulloinkin ku pelkästään raskausaikana. Muistan teininäki käyttäneeni sellasta menkkakipuihin ja muihin särkyihin. On taas ollu joku todella fiksu ku on sellasen keksiny :3some

Lämpöpussi on todella näppärä ja monikäyttöinen! Minä ja mies käytetään sitä pääasiassa selkävaivoihin, tytär kasvukipuihin säärissä ja poika lihasjumiin rankkojen treenien jälkeen. :) Synnäreillä on yleensä lämpöpusseja mutta joissakin paikoissa voi kuulemma olla vähänlaisesti että kannattaa ottaa oma mukaan jos haluaa varmistaa ettei jää ilman.

Mullaki valahtelee tuolt jotain :O Tosin se on tehny sitä jo lauantaist asti ja nää mun supistukset tulee levossa ja oon ollu koko päivän kotona..viime yö meni oksentaessa ja nyt taas supistelee.. Ku ei turhaan haluais mennä sinne.

Munkin pitää ostaa se lämpöpussi. Se on kyllä näppärä ja tulee oikeesti käytettyä!

Eihän sulla tiada oo lapsivettä se? Jos se nyt vaan tihkuu niin ei kai oo niin vaarallista, mut kannattasko soittaa?

Mä soitin sinne ja ne sano et sit ku kotona ei kestä olla nii pitää tulla,mut kyl mä tänään meen näytille noi 2 min välein olevat supistukset oli niin kipeitä ja sit toi ku mä oksensin yöllä sen 2 tuntii nii ei oo kauheen normaalia.. Ettei enteilis synnytyksestä..

Ja tsemppiä tiada! Mä kans oon sitä mieltä et kantsii mennä näytille! Jänskättää niin sun puolesta :)

Takaisin