Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla sama ku mashnulla. Meillä kysytään vaan onko liikkunut hyvin ja just pe neuvolassa terkka sano ettei vaadi että alan laskemalla laskemaan. Ja tällä tuntuu olevan semmonen rytmi jotta ensin häilätään pitkään, toista tuntia ja sit maataan pitkään.. "Väärällä" tunnilla ku alkas laskee ki tulis paniikki. Samoin tää häilää iltasin enempi..

Mä en harrasta liikelaskentaa ollenkaan. Kyllä se vauva siellä sen verran joka päivä mesoaa että tiedän kaiken olevan hyvin. Hullukshan mä tulisin jos mä kaiket päivät vaan istuisin kuulostelemassa jokatuntisia liikkeitä.

Mashnu, eipä siitä liikelaskentaa silloin tarttekaan, jos tuntee liikkeitä päivän mittaan. Oma vauvani on sellainen, että saattaa pitää siestaa pitkät ajat ja oma läskikerros + edessä oleva istukka vaimentaa liikkeitä. Siksi on pakko välillä pysähtyä tekemään tuo liikelaskenta. Niinä päivinä, kun on mellastusta enemmän, en ole huolissani enkä laske.

Ja se mitä toivoisin ammattilaisilta, olisi juurikin sen psyykkisen puolen huomioon ottamisen. Kuinka paljon helpommalla he pääsisivät kun vähättelyn ja vain fyysisten oireiden huomioinnin lisäksi pitäisivät huolta myös tulevan äidin henkisestä hyvinvoinnista ja turvallisuuden tunteesta!

Tästä olen niin samaa mieltä! Ja ylipäätään se, että ihminen huomioitaisiin kokonaisuutena eikä vain yhtä ongelmaa/sairautta hoidettaisi kerrallaan.
Mä tihrustin itkua monta päivää kun verenpaineet lähti nousemaan (mistä hoitohenkilökuntakin oli huolissaan eivätkä oikein tienneet minne mua ohjata). Samaan aikaan diabeteshoitajat pommittaa mua radin takia jonkun 0,1 ylittävästä mittauksesta. Teki mieli huutaa sinne, että mulla on tässä just nyt vähän suurempiakin huolia kun yksi mittaustulos!

Valitettavasti kun kaikki ammattilaiset ei oo ammattilaisia. :/ Siis meinaten että joka alalla on näitä vähättelijöitä ja työhönsä kyllästyinetä tyyppejä jotka ei kuitenkaan vaihda alaa. (Vai mitä tuumaatte hoitajasta joka tokasee vanhukselle että "pasko vaippaas, siksi sulla sellanen on" ennemmin kuin saattaa hänet 3m päässä olevaan vessaan.) Ja onhan jatkuvasti juttuja että hätäkeskus/ambulanssi/lääkäri/hoitaja arvioi ettei tilanne ole kiireellinen ja ihminen onkin kuollut.
Jokainen on oman olonsa asiantuntija siinä mielessä ettei toisen kipua voi tietää. Toki on niitä jotka soittaa herkemmin ja niitä jotka menee vasta kun on pakko.
Nyt minä jätän tän aiheen hetkeksi rauhaan.

Liikkuu ja kiikkuu meitän rakkautemme hetelmä... Mutta nuo supistukset.. Miks nekin on niin itepäisiä, tulee ja menee miten lystää? Valvottaa ja koskee :mad:
Paitsi taas viime yön kun nukuin yksin→ Ei mitään! Ensi yön supistelee ihan taatusti kun mies on vieressä, katotaanpa vaan. Kuka lyö vetoo?

Liikkuu ja kiikkuu meitän rakkautemme hetelmä... Mutta nuo supistukset.. Miks nekin on niin itepäisiä, tulee ja menee miten lystää? Valvottaa ja koskee :mad:
Paitsi taas viime yön kun nukuin yksin→ Ei mitään! Ensi yön supistelee ihan taatusti kun mies on vieressä, katotaanpa vaan. Kuka lyö vetoo?
Ettet tuulettelis peittoo aina isännän kaa jotta supistellee.. ;)

Mä en myöskään alleviivaa että tapaisin joka kerta rautaisia ammattilaisia milloin on potilastiedot lukematta milloin tulokset merkitty päin persettä milloin käynnin syy on ohitettu täysin, 2 kertaa tämän raskauden aikana. Onneksi oma raskaus on ollut tähän saakka oppikirjamainen ja vointi loistava. Vaikka suhtaudun tietyllä ammattiini liittyvällä terveellä epäillyllä ja kriittisyydellä kävi mielessä että ihan vaan hoitohenkilökunnan tumpuloinnin takia voisi tuntea turvattomuutta ja siihen jos lisäisi outoja oireita jotka potentiaalisesti olisi merkki vakavasta komplikaatiosta ei paljon naurattaisi. Joten kuten mirkkukin sanoi meitä on moneen junaan ja me kaikki koemme asioita eri tavoin ja kaikilla on erilaiset taustat jotka vaikuttavat siihen miten reagoimme.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eipä sillä taida olla mitään merkitystä, miten kukakin kokee kivun ja kuka ottaa herkemmin yhteyttä minnekin. Mielestäni meidän pitäisi tukea täällä toisiamme (niin kuin olette tehneet) ja antaa empatiaa. Eli mitä sitten vaikka joku olisikin muita herkempi? Joka tapauksessa tilanne on todellinen.

Täällä palstalla on ollut tosi helppo saada vertaistukea, on mukava että on edes joku kelle puhua ja tilittää tuntojaan+ itse saa mielenrauhan,kun ei se raskaus muillekaan ole läpihuuto juttu. Siispä haluankin kiittää kaikkia myötäelämisestä, itse olen saanut paljon henkistä tukea täältä.

Eipä siitä liikelaskentaa silloin tarttekaan, jos tuntee liikkeitä päivän mittaan. Oma vauvani on sellainen, että saattaa pitää siestaa pitkät ajat ja oma läskikerros + edessä oleva istukka vaimentaa liikkeitä. Siksi on pakko välillä pysähtyä tekemään tuo liikelaskenta. Niinä päivinä, kun on mellastusta enemmän, en ole huolissani enkä laske.[/QUOTE]

Komppaan täysin tuota Kaykayn yläpuolella näkyvää ^viestiä (jos mun eka lainaus täällä onnistui!) mulla ihan sama tilanne. Harvoin on kyllä onneksi ollut hiljaisia päiviä, mutta silloin kun tuntuu etten ole huomannut kuin pari liikettä, niin oon joutunut ensin koittaa herätellä vauvaa ja jos se ei auta, niin sitten tehdään liikelaskentaa. Sitä painotettiin mulle moneen kertaan kun jouduin ekan kerran käydä käyrillä synnärillä ja sain ohjeet asiasta mukaan kotiin.

Sekin on niin totta mitä monet olette kirjoitelleet siitä, että jokaisella on omat historiansa ja kokemuksensa asioista, jotka sitten vaikuttaa just kuinka esim kokee kivun tai turvattomuudentunteen. Mulla oli esim vuosi sitten keskeytynyt keskenmeno joka todettiin ekassa ultrassa kymppiviikolla ja se jätti muhun pelon että mitä jos nytkin menettäisin tämän pikkuisen. Lisäksi yksi kaverini on joutunut kokemaan kohtukuoleman ihan raskauden loppumetreillä :sad001 nuo tekee musta aika säikyn odottajan.

Musta on ihana kun täältä ryhmästä on aina saanut tukea ja empatiaa kun joku asia mietityttää, eiköhän jatketa taas samaan malliin kaikki ihanat äipät!? :gen014:)

Muoks. Höh, enpä osannut tällä tabletilla tehdä oikein tuota lainausta! :banghead: Saanko Kaykay pitää sen siinä kuitenkin, vai poistanko? :rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Juu, Touhotin, nyt siis vältellään niitä kolmea kuuluisaa ässää. Mulla kun ne näyttäs toimivan ;) Mulla on ens viikolla lääkäri joten voin siellä kysyä asiasta vaikka vastaus nyt on päivänselvä.
Mutta se vaan kun ne halut ei oo hävinneet minnekään ;) Neulon niiin turhautuneena yötä päivää täällä. Kunhan rv37 on täynnä, en tee muuta kuin nu**in :p NAM! Meen vaikka miehen töihin mukaan. Välillä voin vähän siivota ja saunoo :rolleyes:

Auttaako happy jos ei mäiski sisään? Kortsu tai keskeytetty? Mäski lieneen suurin suppareitten aiheuttaja.. ;)

No tuota oon miettinyt sen tuhat kertaa ja on pitänyt kokeillakin, mutta ei sillä hetkellä muista! Voi vitsi ja just tulin kaupalta, oisin yllättäny miehen kumeilla! Se siinä onkin kun se ei sillä hetkellä tunnu kurjalta lainkaan, mutta se on tasan 3 tuntia kun alkaa supistella. Mutta tuota pitää tosissaan harkita. Mun käsiä jo pakottaa tää neulominen ja leipominen...

Naksu: tottakai saat pitää lainauksen!! :happy: Alkuun ja loppuun kun jättää sen quote-osion, niin toimii.

Hahah ;) Miehellehän niitä meni siinä isyyspakkauksessa, mutta ohje oli, että synnytyksen jälkeen...

Takaisin