Komppaan Jannaa tässä asiassa. Mulle on kans painotettu sekä neuvolassa että lääkärissä tota liikelaskentaa. Mullahan siis nousi verenpaineet entisestään ja lisäksi päällä radi. Kun kerroin, että sain 7 liikettä tunnissa ja olin siihen tyytyväinen, niin painotettiin, että ehdottomasti pitää saada se 10 tai muutoin soitto svo:lle. Mun mielestä liikelaskenta ei ole turhaa hysteriaa, jos hoitohenkilökunta siihen nimenomaisesti kehottaa.
Samaa mieltä olen siitä, että koko tätä keskustelupalstaa seuranneena (en nyt puhu vain helmikuisista), tuntuu, että osa meistä reagoi asioihin herkemmin ja lähtee kyselemään apua herkemmin. Ja tokihan meillä kaikilla on aivan erilainen kipukynnyskin. Itse kuulun siihen kastiin, joka lähtee lääkäriin suurinpiirtein siinä vaiheessa kun on pää kainalossa ja perussairauksieni vuoksi krooninen kipu on ollut jo vuosia läsnä elämässäni, niin senkään vuoksi en ihan vähistä kivuista hetkahda. Tosin riski siinä on se, etten tajua reagoida sellaisiin kipuihin, jotka eivät kuulu raskauteen.