Synnytystä ennakoivat tuntemukset

Minkä merkkistä tuo vadelmalehtitee on jota juotte? Itellä löytyy kaapista valmiina clipperiä, kun oon juonu sitä jo ennen raskautta ihan vain koska se on hyvää. :D Mutta siinä se vadelmalehtipitoisuus taitaa olla aika alhainen eikä se siten oo kovinkaan tehokasta tavaraa, jos sitä ei vedä litrakaupalla päivässä..

Mulla siis vaan tuota Clipperiä. Ei varmasti tosiaan vastaa mitään itse kerättyjä tuoreita lehtiä, mutta kunhan nyt yritän itseäni huijata jotenkin jaksamaan tämän pömpön kanssa ja uskomaan siihen, että kyllä se vauva kohta sieltä tulee ulos :wink Jos ei muutenkaan ole mitään synnytyksestä kieliviä oireita, niin tuskin mikään teekään niitä saisi aikaan :grin

Clipperiä tällä kertaa, en löytänyt sitä irtolehtiteetä enää mitä käytin kolme vuotta sitten. Clipperi on kyllä paremman makuistakin .. :D

Miten mesiangervo tekee itse tuon teen? Kuivaatko lehdet ensin? Paljonko lehtiä litraan vettä? Jos tekisi jääteetä aina kannun jääkaappiin valmiiksi. Meillä niin lämmin ettei kuumat juomat välttämättä nappaa. :woot: Piti ostaa kaupasta clipperiä, mutta eihän siinä oo mitään järkeä kun oma piha on täynnä vadelmapensaita. :p

Miten mesiangervo tekee itse tuon teen? Kuivaatko lehdet ensin? Paljonko lehtiä litraan vettä? Jos tekisi jääteetä aina kannun jääkaappiin valmiiksi. Meillä niin lämmin ettei kuumat juomat välttämättä nappaa. :woot: Piti ostaa kaupasta clipperiä, mutta eihän siinä oo mitään järkeä kun oma piha on täynnä vadelmapensaita. :p

Yleensä fermentoin vadelmanlehdet. Niistä nousee ihania uusia makuja. Kannattaa kokeilla! Pelkkä kuivaus yrttikuivurissa on silti ihan hyvä myös. Ja voi tosiaan haudutella lehdet ihan tuoreeltaankin. Laitan niitä välillä myös leivän päälle tai salaattiin. :p Määrien suhteen en tässä yhteydessä uskalla alkaa neuvomaan, kun omat haudukkeet teen ihan mutulla vaan. Äkkiä sen oppii miten saa itselle sopivan makuista. :)

Mä tilasin ekolosta tuota vadelmanlehtiteetä. Tänään illalla join ekan kupin, oli yllättävän hyvää ihan sellaisenaan. En oo mikään teen suurkuluttaja :)

Mä heräsin yöllä supistuksiin ja siihen että oli pakko käydä oksentamassa. Jännitti ihan hirveesti että nytkö lähdetään... No ei lähdetty :( Mies oli yövuorossa ja olin laittamassa sille viestiä että kohta varmaan mennään niin olin nukahtanut :D

Täälläkin outo yö takana.. supisteli ja pikku tyyppi zumbasi kuin viimeistä päivää. Tuota oksettavaa oloa oli myös. Ja paineen tunnetta jajaja. Meni vähä valvoessa, kun sitten ku olo muute rauhottu nii en pystyny nukahtaa. Torkuin sit aamuyöstä about 5-8 välillä..tänää onneks muutenki aika äippäpolille, muuten olisin varmaan soittanu jo sillo yöllä. Nyt siis rv 36+3, mut reilu viikko sitten jo arvioi et tää ois valmiudessa tulemaan.

Täällä tullut yli tunnin ajan supistuksia 10min välein...kotona vielä ajattelin ainakin tunnin seurailla jatkuuko tiheä tahti vai loppuvatko kuin seinään...:grin Käyrillä lähden käymään jos kaksi tuntia saan 10min välein supistuksia sillä synnäri 10min ajomatkan päässä...on tämä jännää :nailbiting: esikoisen kohdalla alkoi synnytys tosiaan säännöllisillä supistuksilla ja käyrillä käytäessä selvisi että synnytys olikin käynnissä! Nyt tosiaan 39+4 :joyful:

Paljon onnea pojasta! :)
pakko myöntää että oon tooosi kateellinen. Sen verran kypsä alkaa oleen näihin oloihin vaikka laskettuun on vielä kolme viikkoa ja luultavasti mennään reippaasti siitä yli taas . :/

Takaisin