Synnytystä ennakoivat tuntemukset

Itsellä on ollut jo säännöllisiä suppareita, jotka on kuitenkin aina hiipuneet. Paikat ovat kuitenkin kypsät ja viimeisimmän tiedon mukaan kohdunsuu oli sentin auki ja kaulaa jäljellä sentti. Uutena ennakoivana oireena on kuitenkin se, että limatulppa on alkanut irtoilemaan. (Ihanaa ja ällöä yhtä aikaa). Toki limatulppaa voi tulla vaikka kuinka monta viikkoa ilman, että mitään ees tapahtuu. Jännäillään.
 
Mulla ei ollut esikoisesta mitään ennakoivaa. Kun supparit alkoi, alkoi siinä sit synnytyskin.
 
Esikoisen aikana tuli ensin täysin tuskastunut olo ja syvä toive, että vauva tulisi pian ulos. Sitten maha olikin yhtäkkiä "tipahtanut", se oli ennen ihan pallo, ja sitten se osoitti eräänä aamuna alaspäin ja oli kummallinen. Pyörittelin jumppapalloa ja toivoin, että synnytys käynnistyisi, ja samana yönä heräsin siihen, kun lapsivedet lähti valumaan vuolaasti.
 
Mulle määrättiin lepoa kun alkoi olla supistuksia ja pientä veristä vuotoa. Nyt viikkoja 33+3 ja vauva kääntyi perätilasta raivotarjontaan tuossa parisen viikkoa sitten. Keskiviikkona ultrattiin ja oli kuulemma laskeutunut jo todella alas ja siltä se kyllä tuntuukin. Vauvan pää painaa tosi inhottavasti ja tuntuu että vatsa on muutenkin laskeutunut jotenkin paljon alemmas. Saas nähdä vieläkö jaksais kuitenkin asustella jonkin aikaa vatsassa :)
 
Mulla ei myöskään esikoisen aikaan ollut mitään ennakoivia oireita...kipeät supistukset kun alkoi nii alkoi synnytys.
 
Oksensin eka kerran koko raskauden aikana. Muistaakseni se oli ensimmäisiä varoituksia et oikeasti alkaa jotain tapahtumaan. Muuten olo ei juuri poikennut edeltävistä viikoista; kävelin kuin ankka kun pää tuntui melonina haaroissa.
 
Minä nukuin esikoisen aikaan pari yötä ennen synnytystä erityisen hyvin ja myös harjoitussupistukset loppuivat moneksi päiväksi ennen synnytystä. Olo oli yleisen tympääntynyt viikon verran (tyyliin ei se synny ikinä, lakkasi odottamasta muuta kuin käynnistystä) ja rv 41+0 illalla meni vedet.
 
Mulla esikoinen tulossa niin en tiedä onko tää jotain "ennakoivaa" vai ei mutta nyt on alkanut olemaan usein huonoa oloa ja muutaman kerran mennyt keskellä yötä maha tosi sekaisin ja samalla ollut lievää menkkamaista kipua alavatsassa. Loppunut kuitenkin melko nopeasti. Ehkä se kroppa rupeaa vähän harjoittelemaan tulevaa varten? Ke on neuvolalääkäri niin sitten selviää varmaan enemmän pikkumiehen tilanteesta. :) jänniä aikoja
 
Mulla edellinen käynnistettiin epäkypsästä tilanteesta ja sain monta päivää eri lääkkeitä ja ballonkin....en siis osaa sanoa miltä ennakoivat merkit voisi tuntua tms. Eihän tuollainen käynnistely kovin luonnollista ole.

Mutta sen uskallan sanoa että täällä ei kirppu ole kauheemmin laskeutunut eikä paikat kypsynyt mihinkään oikeastaan. Nyt rv34+5.
 
Mulla esikoinen tulossa niin en tiedä onko tää jotain "ennakoivaa" vai ei mutta nyt on alkanut olemaan usein huonoa oloa ja muutaman kerran mennyt keskellä yötä maha tosi sekaisin ja samalla ollut lievää menkkamaista kipua alavatsassa. Loppunut kuitenkin melko nopeasti. Ehkä se kroppa rupeaa vähän harjoittelemaan tulevaa varten? Ke on neuvolalääkäri niin sitten selviää varmaan enemmän pikkumiehen tilanteesta. :) jänniä aikoja


Mulla kans ollut nyt lähiakoina aina jossain vaiheessa päivää tosi huono olo ja vatsa mennyt ihan sekaisin. Vauva on myös painunut tosi alas, joten en tiedä johtuisko siitä toi että vatsa on välillä sekaisin. Ihan kummallisia tuntemuksia muutenkin vatsassa ollut ja nyt taas just sellasta menkkakipua alavatsassa.
 
Itse asiassa tänään mulle tuli kolme kipeää supistusta, ne oli tosi erilaisia kuin mitä viime kerralla. Enemmänkin vihloo oikealta puolelta kyljestä ja menee sit ohi. Ihan ihmeellisiä enkä oikein tiedä miten niihin pitäisi suhtautua. En oo soittanut vielä polille noista mut jos ne jatkuu vielä niin sit pitää varmaan soittaa.
 
Tajusin tässä sohvalla rötvätessäni että mulla taitaa supistella. Näitä, mitä luulen supistuksiksi, tulee noin 15min välein ja kestää varmaan sen reilun minuutin. En ole nyt ihan varma, mutta varmaan reilun tunnin näitä on nyt tullut. Todella epämiellyttävän tuntuista ja hengitys kyllä salpautuu aina supistuksen tullessa, mutta ei nää kyllä erityisen kipeitä ole. Kertoo jotain joko kivun laadusta tai mun kipukynnyksestä että nyt vasta tajusin että nää saattaisi jopa supistuksia olla...
 
Minulla oli yksi yö "menkkajomotusta" säännöllisesti... Meni hetki tajuta et hetkinen, nämähän tulevat peräjälkeen. Onneksi jomottelu loppui siihen kun käännyin selältä kyljelleni makaamaan. :nailbiting:
 
Mulla kans esikoisen aikana ei mitään ennakoivia tuntemuksia tullut. Olin jo asennoitunut, että menee reilusti yli lasketun ajan, kun sitten viikkoa ennen laskettua meni aamuyöstä vedet. Supistukset alkoi vasta n. neljän tunnin kuluttua vesien menosta.
 
Mulla kans meni vedet esikoista odottaessa ihan yllättäen. Nyt tulee supistuksia helposti edelleen mut useasti ne ei oo kauheen kivuliaita.
 
Mulla oli supistuksia eilen varmaan 3h ajan vartin välein. Mies tuli kotiin niin kellotettiin niitä yhdessä. Oli kyllä hölmö olo, koska tosiaan mitään hirveen kipeitä noi ei ollut ja mieskin kyseli kokoajan "eikö sua oikeesti satu enempää?" Pitää varmaan laittaa synnytyksessä kunnon huutoshow päälle ettei herra ole pettynyt...
No supistukset loppu sitten ja nyt on ihan normaali olo. Vauva liikkuu normaalisti ym.
Pitää tänään soitella neuvolaan uudesta ajasta niin kyselen tosta samalla, että tarviiko käydä jossain näytillä. Veikkaisin, ettei tarvitse, koska oon ymmärtänyt että vkolla 34 vauvan syntymistä ei edes yritetä estellä? Mulla tänään 33+1 ja ei tosiaan tunnu että mä synnyttämään tässä heti alkaisin.
 
35+0 on ainakin täällä rajana ettei estellä. 33+ saa vielä kortisonit ja supistuksia estävää lääkitystäkin jos meinaa syntyā..!
 
Täällä ollaan vähän jännän äärellä. Supistuksia on ollut jo tovi ja etenkin iltaisin ovat aika napakoita ja säännöllisiä. Kävin tällä viikolla (rv 35+2) äpolilla kokoarviossa ja neito olikin jo yli 3200 g. :grin Lapsivettäkin on paljon. Käyrälle piirtyi tasaisesti supistuksia ja olivat jopa kipeitä. Uusi aika varattiin 38+2 jolloin mahdollisesti myös käynnistetään. Kokonsa puolesta vastaa nyt jo 37+.

Esikoisesta tuli viikkoa ennen synnytystä muutamia kipeitä supistuksia ja limatulppa irtosi vuorokautta ennen. Lähti lopulta käyntiin ns. kerrasta eikä tarvinnut arvuutella että on tämä nyt sitä vai ei...
Tällä kertaa mua on supistellut jo pari viikkoa enemmän ja vähemmän, tosin äpolilla todettiin etteivät ole saaneet mitään aikaan. Tuon käynnin jälkeen alkoi toosaa vihloa ja tuntuu, että vauva porautuu lantioon. Vauvan liikkeet on tosi kivuliaita ja alapäässä on painetta, istuminen hankalaa... Oon alkanut myös valvoskella ja kova tarve on laittaa kaikki valmiiksi. Jotenkin on sellainen tunne että saattaa tulla lähtö jo ennen mahdollista käynnistystä. :nailbiting:
 
Mulla on ollut nyt hiukan kivuliaita supistuksia, tuntuu siis supistuksen aikana kuukautiskiputyylisiä tuntemuksia selässä ja vatsalla. Lisäksi semmosta viiltävää, tuikkaavaa kipua jossain syvällä alapäässä. Enteileeköhän jotain? Huomenna onkin jo 36+0.
 
Takaisin
Top