Synnytystä ennakoivat tuntemukset

Aivan. Uudelleen synnyttäjällä vauva ei välttämättä kiinnity ennen synnytystä. Mullekin sanoivat että kohdussa ja lantiossa on hyvin tilaa kolmannessa raskaudessa sirolle vauvalle olla ja liikkua, ettei luultavasti kiinnity ennen synnytystä...

Toivottavasti alkaa supistuksilla tämäkin synnytys ettei tarvitse miettiä tuollaisia!

Mulla on myös molemmat synnytykset käynnistyneet supistuksilla ja vedet ovat menneet vasta just ennen ponnistusta. Se on ollut kauhean selkeetä, joten en myöskään panisi pahakseni, jos tää menisi samalla kaavalla. :)

Näytillä käyty ja muuta selitystä ei vuodolle löytynyt, kun että paikat alkavat aueta ja synnytys alkaa lähestyä. Mitään erikoista ei löytynyt, supparit ovat saaneet aikaan vain paljon nyt viime neuvola kerrasta :) harjoitussupistuksia tuleekin päivässä todella useita ja välillä jopa niin ilkeän tuntuisia ettei pysty hengittämään samaan aikaan...saa nähdä kauanko menee että tämä masuasukki päättää lähteä ulos tulemaan! :dummy: Kovasti jo jännäilen koska oireita kyllä löytyy aivan laidasta laitaan :rolleyes:

Hyvä, että kaikki kunnossa ja tsemppiä loppurutistukseen! :) Jännää, kun kohta näitä pikkutyyppejä alkaa syntyä ihan tosissaan.

Ensimmäinen synnytys alkoi to illalla yhdeksän aikoihin lapsiveden tihkumisella. Sitten hissukseen lähdettiin synnärille ja yhden aikoihin minut otettiin naistentautien osastolle. Supistukset alkoivat harvakseltaan 3:30 pe aamulla ja lapsi ulkona la aamuna 4:13. Karmea kokemus, oltiin lapsen kanssa niin poikki etten minä jaksanut ottaa rinnalle eikä lapsi toisaalta jaksanut syödä. Vasta kotiinpäästyä asiat lähtivät rullaamaan ja lapsen paino nousi kohisten jne. Minulla epparista irtosi yksi ommel joten se vaivasi pitkään.

Nyt sitten kuitenkin aika on kullannut muistot ja toivon, että tää lähtis tulemaan itellään jo ennen laskettua aikaa. Turvotus on pahana ja molemmat kädet käyttökelvottomat aamuisin. Ei saa käsiä nyrkkiin jne. Väsyttää vaan ja toivoisi, että tämä olisi ohi. Samaan aikaan vituttaa ettei lapsi anna tulostaan mitään merkkejä. Eli ihan rauhassa saa taas varmaan odotella sinne laskettuun aikaan :arghh:

Mä luulin eilen jo että lähtö koittaa yöllä. Olin tosi karmean väsynyt koko edeltäneen ja eilisen päivän. Iltapäivällä alkoi yhtäkkiä tosi huono olo joka johti tunnin kestäneeseen oksenteluun. Pahoinvointia ja oksentelua edelsi kolme kovaa vihlaisua kohdunsuulla ja samassa tuli myös voimakkaampia harjotussupistuksia. Vointi parani kuitenkin parin tunnin jälkeen, napakoita mutta kivuttomia supistuksia tuli illan mittaan reilusti mutta ne laantuivat yöksi.

Täällä odotellaan jo kovasti että pääsisi synnyttämään mutta onhan tässä vielä aikaa laskettuun vajaa kolme viikkoa vielä. Yliaikaiseksi en uskoisi nytkään menevän näiden erinäisten oireiden vuoksi. Mutta alkaa jo tuskastuttaa odottelu.

Eilen illalla supisteli niin kovasti, että kontillaan olin sohvalla ja mies kellotteli :D Ja sitten ne loppu kuin seinään... Tänään neuvolassa todettu, että vauva alhaalla ja ilmeisen syvällä.
Tänään taas pitkästä aikaa ollut olo, että oonko mä raskaana ollenkaan :O uimassa käyty ja kävelty ja vaikka mitä mihin en ole aikoihin pystynyt. Tämä vauva tykkää kiusata mua ilmeisesti... Antaa varoitusmerkkejä että täältä tullaan ja sitten painaa jarrua. Katellaan sitä synnytystä sitten elokuussa varmaan :D

Täällä on nyt kahtena yönä tullut supistuksia 8min välein.
Tosi inhottavan tuntuista ja asentoa joutuu vaihtamaan ahkeraan.
Panadolilla on kummallakin kerralla helpottanut kun oon noin 2h päästä supistusten alkamisesta sitä ottanut.
Tänään rv 39+0.
Saakohan nää mitään aikaan kohdunsuulla?

Uskon että on turhauttavaa kun tulee härnääviä oireita ja tuntuu siltä että lähtö on lähellä, mutta sitten ne loppuukin yhtäkkiä. Mutta kyllä tämäkin alkaa vähän tuskastuttaa ettei ole kerta kaikkiaan mitään tuntemuksia. Pari päivää sitten tuli ehkä muutama vähän kovettumista napakampi tuntemus, jotka ehkä voi tulkita "kipeiksi" supistuksiksi. Sen jälkeen vatsalla ja selässä on tuntunut pari kertaa ihan pientä menkkajomotusta ja sekin niin vaimeaa että voi olla ihan vaan toiveajattelua. Olen ollut koko raskauden ajan varma (ja toivonut) että vauva tulee viikon tai pari etuajassa, mutta taitaa olla turha toivo kun mitään ei tunnu tapahtuvan :confused:

Tänään 38+1 ja harjoitussupistuksia tulee nyt päivittäin ihan sattumanvaraisesti. Mä olen kanssa ihan sairaan turhautunut. Karmeet arvet masussa ja mitään ei jaksais tehdä, varsinkaan olla ulkona vaikka tuo kohta kolme vuotias tarvis ulkoilua. Miehellä alkaa onneksi loma ens perjantaina niin sitten on joku jakamassa "tuskaa" päivälläkin.

Täällä 38+1 viikkoja. Muutama päivä sitten tuli illalla säännöllisiä supistuksia parin tunnin ajan, jotka loppuivat sitten kun menin nukkumaan. Muuten tullut epäsäännöllisesti päivittäin kivuliaasti. Toivon kovasti että nää olis jotain tehny kohdunsuulla, mutta liikaa en toivo jos menee kuitenkin yli lasketun:D

http://www.vau.fi/Synnytys/Synnyttamassa/Purppuraviiva-takamuksessa-kertoo-synnytyksen-kulusta/

Nyt rv 38 täyteen. Eilen huomasin tuollaisen punertavan viivan pakaroiden välissä. Ihmettelin asiaa ja päätin laittaa sinne vaan sinkkivoidetta, kun luulin sen olevan vaan jotain kuivaa ihottumaa..:hilarious::dead:
Tänään sit törmäsin tollaseen juttuun ja nyt mietityttää voiko tuo oikeasti merkitä jotain? Onko kenelläkään kokemuksia tuosta? Onko edes kukaan kiinnittänyt huomiota tollasiin? Mulla on tullu nyt todella vähän pieniä yksittäisiä harjotus supistuksia ja en oo huomannu että tulis ees enempää kuin viis päivässä, jos ees yhtäkään.

Heh, olipa pakko tarkistaa. :woot: Viiva löytyy, ja aika pitkänä vieläpä. En todellakaan usko olevani noin paljoa auki mitä viiva antaisi ymmärtää, minullahan olisi pitänyt silloin olla hemmetin kipeitä ja säännöllisiä suppareita jo puoli päivää vähintään. Ja muksu varmaan laskeutuneena. Kipeitä supistuksia ei ole juuri tullut, ja kivuttomiakaan ei voi säännöllisiksi väittää. Eikä tarvitse ollakkaan kun mennään vasta 35+5. Muksu humppaa vielä ylä- ja alakerran väliä. Eli ei hätää. :)

Joo täällä on tuo kanssa, eikä supistuksia tule kuin muutama päivässä ja ilman kipua. A-vauva ei myöskään ole vielä laskeutunut, ainakaan tuntemuksista päätellen. Tiedän kyllä kohdunsuun olevan jo hieman auki, tiistaina oli sormelle ja kanavakin puoliavoin, mutta ei missään nimessä montaa senttiä vaikka lähtövalmiudessa sairaalaan koko ajan ollaankin :D.
Rv 34+4.

Mulla myös ollut viiva jo pari viikkoa. Silloin ei ollut neuvolalääkärin mukaan tapahtunut mitään kohdunsuulla :D

Mulla ei näy mitään viivaa, tosin tämä tummempi iho saattaa myös vaikuttaa asiaan..

Edellinen neuvola oli 16.6. ja silloin neuvolalääkäri sanoi, että pää on jo aika alhaalla ja kohdunsuu sormelle auki. Paljuun en enää nyt juhannuksena uskaltanut ettei menis mitään pöpöjä. En tiedä onko sitten hätävarjelun liioittelua, mutta ei siihen nyt kuollut ettei paljuun päässyt :woot:

Mä eilen intouduin imuroimaan ja sen jälkeen oli alaselkä tosi kipeä n tunnin ajan. Illalla alkoi sitten sattumaan muutaman minuutin välein selkään ja alavatsaan. Kesti ehkä yhden tunnin, minkä jälkeen loppui. Kivut eivät olleet kovin vahvoja, mutta ikävän tuntuisia kuitenkin. En nyt osaa sanoa saattoiko nämä olla supistuksia vai jotakin muuta? Saa nähdä jos tämä tästä lähtisi, mieluiten tosin vasta ti jälkeen kun äiti tulee takaisin Kuopiosta ja pääsee koiravahdiksi :D jännää!

Mun viimeyö meni valvoessa, mahaa poltteli aika reippaasti.. Tänään ollut sitten tosi pahantuulinen mieliala kun väsyttää ja edelleenkin ikävä tunne alavatsassa vaikkei polttelekaan. Enteiliskö tämä sit jo jotain..

Takaisin