Synnytystä ennakoivat tuntemukset

Miul oli kuumia aaltoja vaan alkuraskaudesta, mut ny on ollu kovin hiostavaa öisin, johtuu kyl ihan ilmankosteudesta. Ei oo sellasia kuumia aaltoja niinku raskauden alussa tai niinku endometrioosin hormonihoidoissa. Sai vaihtaa paitaa vartin välein.

Mulla on kuumia aaltoja aika usein. Muutenkin on tosi lämmin koko ajan. Nukun alasti ja ilman peittoa!

Mulla ei niinkään aaltoja mut jotenkin on koko ajan paljon kuumempi ku normaalisti! Oon tavallisesti ihan vilukissa ja villasukat jalassa kesäisinkin :D nyt sitten roolit miehen kanssa ihan päälaellaan! Hän palelee kun nukutaan parvekkeen ovi auki ja minä vetelen hirsiä tyytyväisenä puolialasti vaikka ulkona olis vaan 13 astetta :P mies normaalisti siis kotona shortseissa ympäri vuoden ja minä villasukissani :D

Mullakaan ei varsinaisia kuumia aaltoja ole, mutta öisin nukun ilman peittoa ja vaatteita ja silti on hiki!

Salmiakki: kyllä se vaavi sieltä pois tulee! ♡ meillä kans mies vetelee peittoa korville ku paleltaa ja mulla kuuma. Toinen laittaa ikkunan kii ni hetkenpäästä jo avaan taas kun tuntuu ettei ilma kierrä yhtään ja hiottaa. Viimeki yön nukuin tosi hyvin ku oli viileä huone.

Youngmama97: sulla kyllä tiukat paikat. Mulla paikat auenneet ettei ihan nollasta tartte lähtee muttei muuten tuu pihalle...liekkö alkuraskauden c vitamiinin syönnillä vaikutusta asiaan kun vahvistaa kohdunlimakalvoa. :) kuulostaa kyllä siltä että paikat alkaa antaa sulla periksi.

Jennifer: jännää!

Kyfi: mulla ei ainakaan ole ennakoineet. Hionnut viimeaikoina ku pien porsas.

On. Täällä aamusta asti touhunnu. Kaupungilla miehen ja pojan kans ostoksilla. Kotona sain jopa miehen ja pojan mun kanssa lenkille. Joten askeleita tullut ja alapäätä sekä selkää kivistää niin ihanasti. Mutta olipa oikeasti ihanaa kävellä ku niin raikas tuulinen sää ulkona. Mieli virkisty kummasti vaikka paikkoja kolottaa. Odottaa syksyä ja suppilovahveroita. Mitähän ens yönä tapahtuu... Viime yön nukuin niin hyvin ku kukaan ei potkinu mua. :) kiittäny tänään jo miestä monesta asiasta ku tuli nukkuu pojan ja mun väliin ettei poika potki.

Ihana kuulla lucky että siellä on ollut tänään mukava päivä miehenkin puolesta! :) jes! Kauheasti oot jaksanu touhuilla.

Mekin käytiin eilen parin kilsan lenkki ja tänään vähän lyhyempi käppäily. Liitoskivut pahenee heti potenssiin sata ja sen vuoksi ei sitten jaksa kotona puuhastella oikein mitään, aika vaan meinaa jo alkaa käydä niin pitkäksi.. Olisi ihana mennä mustikkaan niinkuin jotkut täällä mutta itse en pysty enää kyykkimään metsässä :/

Täälläkin vielä yhtenä kappaleena, nyt 37+6. Levottomia viikkoja olleet pari viimeksi kulunutta ja eilen illalla alkoi taas supistella. Nyt supparit tuntui koko lantioseudun alueella, alaselässä, -vatsassa ja sisäreisissä, tulivat ensin 10 min välein, sitten 5 min, sitten 3 min muuttuen lopulta taas yhdeski pötköksi. Ja siinä vaiheessa ku supistus oli kestänyt 20 min totesin että ei nämä taaskaan mihinkään johda, otin panadolin joka vaikutti tunnissa ja olin nukahtanut :) Hyvä nukkuma-asentoa on vaikea löytää, monta kertaa herään yön aikana käsien tunnottomuuteen. Tunto ei oikeastaan enää palaudu sormiin päivänkään aikana, sormet turtuvat heti kun käsillä tekee jotain. Eli päivätkin pitkiä kun ei voi mitään tehdä:sad001 odottovan aika on todella pitkä! :D

Seksi aiheuttaa mullekin jälkeenpäin järkyttävän kipeitä ja pitkään kestäviä supistuksia, mutta sitten ne laantuvat. Siivota oon koittanu ja hiukan ulkoillakin. Toissayönä en saanut yhteensä kolmeakaan tuntia unta, ja se vaikuttaa mielialaan ja jaksamiseen tosi paljon. Viime yönä pääsin taas pitkästä aikaa ihan uneen, siis niin että näin untakin. Taas on yhden päivän ajan kuin uusi ihminen. Vanhempani saapuvat tänään, joten tätä mun "uusi ihminen" -vaihetta todella tarvitaan, etten aiheuta heti kättelyssä hirveää draamaa...

Nyt alkaa henkisesti vähän helpottaa kun on kasassa 40+6 niin tietää että viimestään viikon päästä käynnistellään ja ens viikon lopussa vauva on viimeistään täällä <3

Oon nyt viikon sisällä huomannu kolme kertaa wcllä käynnin yhteydessä verta semmosen pikkurillin pään verran mutta mitää limaa yms ei oo siinä mukana. Kaipa ne paikat kypsyy mutta pikkuhiljaa :D

Jotenkin lohduttavaa, että on muitakin lasketun ajan ylittäneitä. Välillä tuntuu, että kaikki muut synnyttää ihan viimeistään pari päivää lasketun jälkeen ja itellä ei oo mitään ennakoivaa, vaikka menossa jo 40+5. Turhauttavaa! Just taas kävin tekemässä reippaan tunnin lenkin ja ainoo mitä tästäkin sain aikaiseksi oli pissihätä ja hiki. :rolleyes:

On meitä tosiaan täällä. 40+4. Eikä ne ennakoivatkaan välttämättä mitään kerro, mulla ei esikoista odottaessa ollut mitään supistukseksi tulkittavaa ennen kuin ekan kerran neljä päivää ennen kuin syntyi. Silloin ne ei sitten kyllä enää loppuneetkaan, vaan kipeytyi ja tiheni koko ajan kestäen sen neljä päivää...

Mulla on tänään ollut aika etova olo ja vatsa on toiminut melkosen reippaasti pariin otteeseen. Nyt on 39+1. Käytiin miehen kanssa kaupoilla ja siellä tuli kävellessä tunne kuin olisi jalat lähtemässä alta. Minulla on toki alhaiset verenpaineet, mutta se on lähinnä oireillu vain paikalla seisoessa huonona olona.
Viikonloppuna olin kevyessä kesäflunssassa, joka on kiertänyt koko perheen läpi. Vielä on yskää jonkin verran.
Eilen nukuin 3h päikkärit ja tänäänkin väsyttänyt todella paljon.
Supistuksia ei ole eikä muitakaan tuntemuksia. Voisikohan tuo vatsan oireilu ennakoida jo jotain? Oishan se jo kiva päästä näistä arvuutteluista jo eteenpäin.
Tietty jos nyt joutuis lähtee tositoimiin, niin vois kyllä olla heikkoa flunssan jäljiltä ponnistaa.

Edit. Mietin vielä aikaisemmin et oisko eilen tekemässäni ruuassa ollut jotain huonoksi mennyttä, mut mies ja poika on ihan hyvävointisia. Yleensä kärsin enemmänkin kovalla olevasta vatsasta.

Muokattu viimeksi:
Olikohan se täällä vai jossain muualla kun parikin ihmistä kerto kärsineensä flunssasta just ennen synnytystä. :)
Ja tosta vatsan tyhjentymisestä moni on myös puhunut. :)

Niinhän näistä on kirjoitettu ;)
No jos on alkaakseen, niin onneksi kaikki on valmiina ja anoppikin on tullut reissusta takaisin. Siellä ollaan kuulemma 24h puhelimen päässä. Esikoinen menee sinne mummolle hoitoon ja mun miehen isäpuoli lähtee heittämään sit meitä sairaalaan.
Kyllästyin tarkkailemaan oloani ja menin poimimaan takapihalle vadelmia. Koirakin seuraa mua kuin hai laivaa. Ei meinaa päästää silmistään pois, ressukka <3. (Saksan)paimenkoiraa kun siinä puolet on.
Esikoisen synnytyksen aikaan, kun kärvistelin vielä kotona, se oli koko ajan tunkemassa nuolemaan mun kasvoja. Ja mies kertoi, että sairaalassa ollessani koira oli ollut ne pari päivää ihan levoton kotona, kiertänyt vaan katsomassa ikkunoista ja vinkunut.

Muokattu viimeksi:
Joo kyllähän se vatsa hyvin tyhjenee ennen h-hetkeä ja samaten se väsy on myös alla..
Ite kans maannu koko viikonlopun ja keränny voimia ja nyt ollut pirtee päivä.

Tänään oli neuvola ja pyysin voisiko kätilö vähä katsoa onko paikat yhtää pehmenneet tms. Kanava oli lyhentynyt..paikat oli pehmeänä ja reippaasti sormelle auki. Mutta vauva ei ole kiinnittynyt.

Eipä noi kaks edellistäkää ole kiinnittyneet. Tänään siis 38+5.
Saa nähdä koska tositoimet sitte alkaa..ärsyttää ku mieles kokoajan.
Nännin painamisella saan kyllä supistuksia aikaan mutta ne on lieviä..yöllä heräsin muutamaan menkkamaiseen juilimiseen.

Tsemppiä meille kaikille ja koitetaa malttaa ..

Niinhän näistä on kirjoitettu ;)
No jos on alkaakseen, niin onneksi kaikki on valmiina ja anoppikin on tullut reissusta takaisin. Siellä ollaan kuulemma 24h puhelimen päässä. Esikoinen menee sinne mummolle hoitoon ja mun miehen isäpuoli lähtee heittämään sit meitä sairaalaan.
Kyllästyin tarkkailemaan oloani ja menin poimimaan takapihalle vadelmia. Koirakin seuraa mua kuin hai laivaa. Ei meinaa päästää silmistään pois, ressukka <3. (Saksan)paimenkoiraa kun siinä puolet on.
Esikoisen synnytyksen aikaan, kun kärvistelin vielä kotona, se oli koko ajan tunkemassa nuolemaan mun kasvoja. Ja mies kertoi, että sairaalassa ollessani koira oli ollut ne pari päivää ihan levoton kotona, kiertänyt vaan katsomassa ikkunoista ja vinkunut.

Voi ihana koira :Heartred

Täällä juuri päätettiin että esikoinen on vielä perjantaihin asti mummolassa ja sitten tulevat kaikki sieltä tänne. Toivottavasti vauva olisi jo siihen mennessä syntynyt. Eniten tässä häiritsee just tuo esikoisesta erossa oleminen. Ihan kamalaa!
Mitään tuntemuksia täällä ei ole, ei kipeitä supistuksia, lapsivettä eikä limatulppaa. Oon jo kaks lenkkiä tänään ravannut, taidan vetäistä vielä yhden, jos sillä on minkäänlaista vaikutusta. Ehkä ainakin se, että vauva laskeutuu paremmin.
Huomenna olis sitten LA, joten tässä voi mennä pahimmassa tapauksessa vielä se pari viikkoa. En kestä.. :mad:

Mulla on ollut iltapäivästä ihan kamalia tuikkaisuja kohdunsuulle, paljon kovempia kun aiemmin, ja sellaista todella outoa aika ajoin tulevaa "tärinää" samalla suunnalla. Mitäköhän tää nyt meinaa?!

Mies lähti golfaamaan kun komensin. Saan olla yksin kun poikakin on mummolassa. Mulla on Netflix ja herneet&mansikat!

Takaisin