Synnytystä ennakoivat tuntemukset

Joo loppui se kipu sitten, ei mitään uutta täällä. Kovasti porskutetaan yliaikaiskontrollia kohti -.-

Mie jostain vasta luin että lapsivesi haisee hieman samalle kuin siemenneste. Pitäneekö paikkaansa, en tiedä. Itselläni valkovuoto haisee hieman happamalle/imelälle ja näin raskauden aikana hieman metalliselle.

Täällä on ollut nyt supistuksia jo puolitoista vuorokautta, eilen aamulla alkoivat menkkamaiset lievät krampit kestoltaan 30 sek - 1 min, ja tulivat 20-30 min välein. Yöllä supisteli myös mutta en jaksant kellottaa unen välistä, nukahdin aina kun kramppi oli ohi. Aamusta heräsin kipeämpiin kramppeihin joita tuli 10 minuutin välein. Suihku helpotti kipuja ja pian supistukset hiipuivat tulemaan ensin puolen tunnin välein ja nyt illan aikana väli on ollut jopa tuntia. Taas alkaa näyttää sil että supparit tihenee, väli on nyt n. 15-20 minuuttia. Limatulppaakin irtoaa, eli jotain nämä supistukset ovat saaneet kohdunsuulla aikaan. Jännityksellä ootellaan tuleeko yöllä lähtö. Oon kyl ihan varma et yöllä herään sit vaan vauvan rääkäisyyn kun se on ulkona :D

Jännäksi menee.

Pinkkis: jospa et kuitenkaan siihen herää. :D voi kun sais Täälläki ihan oikeita säännöllisiä suppareita aikaan.

Mulla jaksoi supistella vajaat 4h, sitten hiipui. Nyt tuli taas suppari kun istahdin alas ja tässä välissä ollut epämääräisiä tuntemuksia pistelyä ja vihlontaa. Tihkumisen tunne myös lisääntynyt, ja side kyllä oli märkä. Tuntuu vaan että mitään ei kaikesta huolimatta tapahdu, noh ukkokin on kalassa että ei tässä sen puoleen kiire ole :sad001 esikoinen mummolassa että pääsisinhän minä sen puoleen vaikka yksinäänki ambulanssilla jos lähtö tulisi:) 2 päivää oon ryskäny pihahommissa ja imuroinki nyt illasta mutta ei vain näytä olevan vaikusta että ottas vähän vauhtia.

Jännää tämä on, tsempit teille kaikille!

Täällä valvotaan...saas nähdä. 2h yli tullu säännöllisiä supistuksia keskimäärin 10min välein ..riittääkö nämä vai kuinka mennää ni saa nähdä..jännittää..

Täällä kans valvotaan 10-12min supistusten väli, illalla tuli tiheämmin, mutta loppuivat..nyt jatketaan. Jos ei kohta ala nopeutumaan niin yritän nukkua. Limatulppaa ei oo näkynyt eikä lapsivettä tullut. Huoh! Odottavan aika on pitkä!

Tulin sairaalaan..3h tuli kotona ja meni jo 4min väliltään. Kanavaa jäljellä ja sormelle vain auki. Edellisis ollu sama ongelma etten avaudu. Piikittivät mut ja koitetaa jos saisin nukuttua ..

Mullakin tuli yöllä oikeesti tosi kipeitä 10-15min välein 2,5h ja olin ihan varma että no nyt! Päätin koittaa lepäillä ja kun mies tuli töistä nii homma oli jo lakannu :D ei hemmetti! Nyt on outo tunne kohdunsuulla kun sinneki vihlo niin kamalasti, varmaan jotain sai aikaan mutta nyt toivon että alkaisivat uudestaan tai menisi ne vedet kun ei mullakaan yöllä mitään vuotoja tullut

Aamusta passittivat kotia..8h tuli hyvin supistuksia sitte laantu..kun nyt sais ne uudelleen käyntiin ..

Täällä kans yöllä supisteli melko kipeästi n. 5-10min välein klo 23-07 ja sit ne taas loppui. :grumpy::banghead: Mut kyl ne ehkä jotain sai aikaan, sillä aamulla tuli limaista verestevää vuotoa varmaan yhteensä kananmunan verran. :rolleyes: Sitä vuotoa on tullut aikaisemmin ihan vähän ja ekan kerran n. Pari viikkoa sitten. Nyt päivällä taas välillä supistelee aika kivuliaasti ja välillä ei. Saa nähdä johtaako tää mihinkään vai pitääkö su mennä yliaikaiskontrolliin. Tämä kyllä todella kysyy välillä kärsivällisyyttä!
Tsemppiä kaikille muillekin.

Täälläkin toivotaan supistusten paluuta. Ihan outo olo ollut koko päivän noiden viimeöisten jäljiltä ja vauva painaa tosi alas, kipua kohdunsuulla ja wc käynneillä limaista vuotoa mutta melko niukkaa.

Täällä jännitetään tuoko tuleva yö jotain tullessaan! Oltiin pojan kanssa iltakävelyllä jonka jälkeen tuli selvästi osa limatulppaa, syötiin iltapalat jonka jälkeen mulle tuli jotenkin outo olo taas. Saatiin iltarutiinit hoidettua ja kerkesin just saada pojan sänkyyn ku alko oksettaa tosi paljon! Ryntäsin hakemaan ämpärin ja samaan aikaan siitä pöntölle. Tavaraa tuli vauhdilla molemmista päistä ihan kunnolla. Tämän jälkeen huomasin että limaista tullut rutkasti myös lisää.. Hui! Esikoisen synnytyksessä myös oksentelin välillä..

Täällähän on odotus huipussaan ja jännittäviä hetkiä riittää itse kullakin...
Hurjasti tsemppiä ja voimia jokaiselle! :Heartpink

Täällä supistelee vain satunnaisesti. Tänään kun heräsin oli pakottava tarve siivota. Oli niin sellainen olo, että vauva syntyy pian, että äkkiä paikat kuntoon! Kaikki huoneet oli käytävä läpi, tavarat järjesteltävä ja lattiat ja pinnat pestävä. Ihan koko päivä meni siivotessa. Ihmettelen mistä riitti voimat ja energia. Toivon, että tämä enteilee synnytystä. :grin

Mismi ja salmiakki: Kumpa saisitte pian vaavit syliin. Ei tollasta supistelua kauaa jaksa.. miten teillä tuntuu kropassa nuo supistellut? Onko mahalla ja selässä kipu vai?

Muoks; nyt taitaa salmarille tulla lähtö. :D voimia oloihin ja synnytykseen.

On. Täällä noita verestäviä Lima kökköreitä aivan kuin vägän hyytynyttä valkuaista tullut jo useamman kerran vessareissulla pyyhkiessä. .. kai se tulppaa on... vatukossa temunnu monta tuntia. Ihanan rauhoittavaa...

Täällä neljäs supisteluilta putkeen.. Epäilin sitä lapsiveden tihkumista, aamulla neuvolassa testin mukaan ei ollut sitä. Haju tosin edelleen läsnä, neuvolatädin mukaan tosin mahdollista että näytti negatiivista jos ei just sillä hetkellä lirahdellu. Tiiäppä tuota. Kohdunkaulaa ei ollu jäljellä enää yhtään, kohdun suu pehmeä ja sormi meni eli jotain ne viime päivien supparit oli kuitenkin tehneet. Nukuta ei vielä yhtään, illat menny valvoessa. Ja taas odotellaan, odotellaan... :)

Mulla vihloo ja säteilee pahimmat alaselästä jalkoihin ja vatsassa tuntuu eniten alavatsalla. Viimeöiset huomattavasti pahempia mitä nyt tällä hetkellä tullut ton tyhjennyksen jälkeen, kai tästä täytyy vaan malttaa koittaa mennä nukkumaan ja aamulla sinne yliaikaiskontrolliin -.- ihme jos ei parin päivän sisään jo tulis kun näin suuresti oireilla kiusaa :P

Hattunen: Likellä on sulla lähtö.
Salmiakki: juu eli ei oo mulla suppareita ollut. Jospa pääsisit yöllä synnyttää.

Ainoat oireet on nuo tulpan palat ja vihlomiset kohdunsuulla... Muistan kun esikoisen aikaan tuntui kuin olisi kantanut emättimessä kuulaa joka tuntui että se putoaa alemmas joka askeleella. Luulen sen olleen sitä että vauva todella oli jo alhaalla eikä kanavaa ollut jäljellä. Nyt kanavaa eilen oli se 3 cm ja lääkäri sanoi että ei ole vielä valmis. Mitenkähän kauan voi mennä että kanava häviää....
Mutta voi luoja. Kun olisin jättänyt katsomatta tämänpäiväisen outlanders jakson. Ei olis pitänyt.... se joka sitä sarjaa seuraa niin tietää mistä puhun. Ei tähän synnytys pelkoon tuonut yhtään helpotusta.

Iik heräsin siihen että jotain lorahti ja menin vessaan mutta lorahtelu vaan jatku. Soitin synnärille niin sanoivat että jos side kastuu niin sinne vaan ja no kastuhan se. Nyt matkalla ja vähän ehkä menkkamaista jomotusta. Tähän mennessä ei ole ollut mitään oloja. Tänään rv 38+6. Apua jännittää!

Takaisin