Synnytystä ennakoivat tuntemukset

Tänään mustikka metsässä kyykkiessä kuului oikeita kyljestä mutta kuitenki vatsan alueelta kunnon poks ääni... siinä hetken kuulostellessa lapsi veen lorahdusta mutta tuloksetta... naurattikin että lähenkö kädet ja suu mustikassa sairaalaan jos synnytys käynnistyisi vai meenkö kotiin vasemmalle kyljelle suihkuun ja pesen siellä itseni vai mitä teen.... Ainaki olis ollu syanoottiset huulet. :D nyt on sit tuo oikea kylki ärsyttävän tuntuinen ja kun makaan vielä sek päällä. Ei kovin kipeä mutta sellanen ärsyttävä. Toivottavasti en vauvalta murtanut mitäön.

Voiskohan ennakoida jotain ku pahoinvointi alkanu uudelleen.. eilen tuli oksenneltua ja etova olo joka jatkunu tänään. Lisäksi kokoaja pitää rampata wcssä pissalla... viime yönäkin 2h välein. Täälläki kuulunu poksumista,kerran kans yöllä heräsin vessaa niin kuulu kauhea poks ja sitä jäi siihe et nytkö ne lapsivedet menee kun viikkojaki sillon oli vaa päälle 35 :D

Mun pahoinvoinnit meni ohi ja täällä jatketaan oireettomana. Mies oli nähnyt viime yönä unta,et torstaina syntyis. Se ei paljoa unia näe/muista nähneensä, niin josko vois ennustaa tulevaa :wink.
Taitaa vaan silläkin alkaa tää odottelu tulla jo korvista ulos, kun koko ajan saa olla valmiustilassa.
Lähetin sen ulos pelaamaan frisbeegolfia kavereidensa kanssa, kun esikoinen lähti mummolaan. Itse taidan lähteä kasvimaalle keräämään puutarhavadelmat ja katsomaan joko herneet ois kypsynyt.

Tsemppiä inkivääri!

Youngmama97 : mulla ollu ajoittaista huonoa oloa. Ihan sellasta oksetus oloa mutta aina mennyt ohi... sitä on monesti sit seurannut että vatsa toimii ihan reilusti... :D ja oon huomannu että liittyy rankkoihin oviin ku oon touhunnu paljon.

Nyt voisin sanoa että on supistanut ja supistaa. Lääkäri tänään ultrassa "vähän venytti" kohdun kaulan verille.... että ei käynnistetä synnytystä mutta aiheutetaan supparit kuitenki

Just ku äitille sanoin et ei oo ollu nyt enää kummemmin supistuksia eikä muutakaa ni eiköhä heti sit alkanu kauhea menkkajomotus

40+0 tänään ja aika leppoista ollut. Yöllä tulee supistuksia, päivällä ei. Ruokahalu mulla on mennyt, ei maistu kuin viili ja jogurtti. Vatsa pelaa öisin liiankin hyvin..supistelun takia kaiketi.

Esikoista odotellaan. Koko raskausajan päässyt suhteellisen leppoisasti, vain hb ja verenpaine kiusasivat alhaisina. Välillä huimasi jo pelkkä paikallaan olo, ihan vaikka istuen. Nyt se heikotus väistynyt. Viikonloppuna tuli ekat limatulpan osat, sitten alkoi lievä menkkamainen kipuilu ja alaselän jomotus. Yhtäjaksoinen liikkuminen saa aikaan tunteen että rakko repeää, vaikka juuri olisit 10min sitten käynyt vessassa. Vauva on viikon-pari ollut kiinnittyneenä, parisen kuukautta viihtynyt alhaalla pää valmiusasemissa alaspäin. Koko ajan vain kuulostelee kaikkia tuntemuksia ja jos vähänkään vessakäynnillä huomaa verta, on että nytkö...? Viikkoja siis pian 39.

Koitin tässä vähän saada supistuksia aikaan ja lypsin 20ml maitoa käsin suihkun jälkeen. Ihan hieno saalis esimaitoa mutta ei kyllä supistuksia tullut :D

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    802.7 KB · Katsottu: 66
Inkiväärille hirveästi tsemppiä!
Täällä ei mitään... Ei yhtään. Mitään :[ 3-4 kipeää supparia aina illassa, mutta laantuvat aina...

Täälläkin alkoi yöllä/aamulla supistukset. Nyt tilanne vähän rauhoittui, vaikka hetki sitten tuli pisin koskaan. Yöllä tiputti taas vertakin, nyt vain punertavaa limaa

Eilen sitten ultrassa kasvua oli tullu 200g /2 viikkoon. Ei tarvetta käynnistykseen mutta lääkäri "vähän" päätti venyttää kohdun suuta jotta sais supistuksia aikaan... varoitteli että voi tulla vähän verta. Siitä ei ollu puhetta että mikä on se vähän. Vuotoa edelleen tullut tänään ja vuoto kuin menkkojen aikaan mulle siis normaalit menkat. Kirkasta ilmaista verta. Nytkään kätilö ei osannu sanoa onko normaalia ja käski tulla näytille. Nyt sitten sinne... supistuksia nuo on kyllä saaneet aikaan mutta ei ne varsin kipeitä ole. Ilmeisesti mulla melko hyvä kipu kynnys. Ainaki eilisen lääkärin mukaan olis pitänyt irvistää tuskasta kun olis pitäny koskee nii paljon.... tiedä sitten... mut kohta taas viisaampi

Juu laitoin pakkaseen :)

kävin pari tuntia sitten kävelyllä, ei alkanut varsinaisesti supistelee mutta joku ihme kova kipu nyt koko ajan keskellä ihan alavatsaa :/ tuntuu että jossain virtsarakon kohdilla. Toivottavasti ei mikään tulehdus

Salmiakki: mulla noita kipuja ollut vaikka mitä ja tänään meni usko ettei ne ole mitään kummempia kun valmistelevat vain kohdun suuta ja vauva pyörittelee päätään siellä... tuumasi vaan että antaapa tuntemusten olla. Sitten ku en pysty olemaan enää kotona ni sitten voi jo jotai ottaa tosissaan.

Verinen vuoto on normaalia ja tulee vain kohdunsuulta. Käyrää 40 min ja se täydellinen. Ei supistuksia. Ehkä yks sellanen joka saattais olla supistus piirtyi siihen....mutta kaikki ok.

Hei te kenellä on tihkunut lapsivettä! Onko se tuoksunut millekään?

Oon huomannu että valkovuoto on ollut jo reilut pari viikkoa ihan vettä, mutta eilen haistoin ekaa kertaa tuon makean imelän hajun. Haju on niin niin pistävä että kun tälleen hellemekko päällä oleilee tulee ihan nenään :wideyed: neuvolassa tänään täti kokeili mahaa ja sanoi että kyllä täällä vettä on, testiin meen huomenna kun ne olikin päässeet meidän tk:sta loppumaan niin ei voinu tänään testata. Supistuksia on ollut nyt eilen ja toissapäivänä 2-3 h ja tulleet 10 min välein, sitten loppuneet kuin seinään. Nytkin supistellut 2h 10 min välein, välillä kipeempiä, välillä vähemmän kipeitä. Katsotaan mitä tapahtuu :)

Hattunen: mulla hais bakteerivaginoosin aikana alapää voimakkaan imelälle ja mädälle samaan aikaan. Muutoin alapää tuoksuu hunajalle :D joten ei oo kokemusta miltä lapsi vesi haisee... esikoisen aikaan ku vedet meni en muista että se olis haissu/ tuoksunu miltään.

Mulla hujahti esikoisesta vedet niin vauhdilla ettei siinä kerenny mitään haistella :p Huomenna myös verikokeisiin niin nähdään (ja toivottavasti suljetaan pois) tulehdusten mahdollisuus jos sitä vettä tihkuu. Ite vaan toivon että tulis se lähtö tänään!

Takaisin