Synnytystä ennakoivat oireet? Supistukset ja tuntemukset? :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Angii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mahdollinen limatulppa bongattu tänään!? Valkkari yleensä mulla melko vetistä mut nyt tuli ihan kunnolla paksuhkoa vuotoa. Jospa ne paikat alkaisi pikkuhiljaa kypsyä. Yöllä heräsin ku alaselkää ja-mahaa jomotteli,meni kylläkin pissareissun jälkeen ohi. 40+2.

Vieläkö mahtuu mukaan? Tänään rv 40+2.
Piiiiiiiiiitkä avautumisvaihe takana tämän kolmannen kanssa, rv 37 on alkanut säännölliset supistukset ja kohdunsuu ollut sieltä asti auki kolme senttiä ja kanavaa kolme senttiä.

Kolmas tenava kyseessä.Mä oon ihan pallo hukassa näiden ennakoivien kanssa, takana kun kaksi käynnistettyä. Olo kuin ekakertalaisella.

Viimeyö kärvistelty puolihereillä suppareiden kanssa, välit 10 min. Nyt päivällä tasaisesti tihentyneet, nyt välit sellasta 4-5 min. Mutta kipeys. Siis onhan nää epämukavia, mutta kipeitä näistä on ehkä joka neljäs!
Mitä ihmettä näistä pitäis ajatella?

Eikös se saikun ohje oo että suppareita kun tulee 3-4min välein niin pitäs sinne saikulle suunnistaa? Soitappa sinne ja kysy! Käynnistetty synnytys on kuulema paljon kivuliaampi kun luonnollinen. Ja joillakin ei välttämättä supparit ees satu, vaikka ois edellisissä synnytyksissä sattunu.

Muokattu viimeksi:
Mulla vaan nyt kiukuttaa ja toivon, ettei yhtään ennakoivaa oiretta ilmene saatika tule lähtö sairaalaan ihan heti...
Sain **?=(& flunssan esikoisen kautta hoitopaikastaan! Argh! Että pitikin viedä edes pariksi päiväksi hoitoon nyt, mutta se niin jo kaipasi leikkikavereita kun niin korvessa asutaan (tylsä äiti kun väsyy niin nopeasti). Ja vaikka sanoin että jää heti kotiin jos kukaan on kipeänä siellä, niin muistutus tuli liian myöhään.
Edellisellä kerralla olin flunssassa sairaalassa, joten niin ottaa ohimoon olla nytkin kipeänä :(
Eli nyt nurinkurisesti toivon, ettei oireita tule ennen kuin olen terve.

Pysykää terveenä muut ennen koitosta!

Täällä viimeyönä heräsin tunteeseen, että olisi mahollisesti ollut supistuksia. Vessareissun jälkeen alkoi todella epämiellyttävä tunne mahassa, varsinkin alavatsalla. Kivisteli vatsaa ja tuikkaili alapäähän samaan aikaan, kun poika ilmeisesti vähän jumppasi.. Lienekö sitten niitä supistuksia? Sen jälkeen tuli uusi tarve vessaan ja sillä kertaa bongasin limatulppaa. Limatulppaa tuli myös aiemmin tällä viikolla. Jospa se piakkoin tästä alkaa etenemään tämä homma :)

Leenuli mä niin tiedän tuon tunteen. Itse ollu nyt viikon jäätävässä flunssassa minkä sain miehen kummitytöltä kun vanhemmat unohti kertoa

Oho lähtipä aikaisin :D .. Unohti siis kertoa että tytär on kipeä. Nyt vasta alkaa helpottaa vaikka nokka vuotaa ja yskä jatkuu. Vauva ei tykkää yhtään hyvää tästä yskästä :/ paljon voimia sinulle ja paranemisia!! <3

Mä yskin kolme viikkoa. Yskin ja valvoin. Melkein jo jonkin varmuuden vuoksi -antibioottikuurin söin (sellainen minulle viikon sairastamisen jälkeen kirjoitettiin....), mut sittenpä tuo helpotti. Voimia mammat! ❤

No siis soitinhan minä, mutta kuulemma uudelleen synnyttäjänä mun pitäis tietää ite koska sinne mennään. Huoh.

Viime yönä Sllä sain kunnon kipeitä synnytys supistuksia neljä tai viis. Aattelin et ny lähtee, mut ei sitten kuitenkaan. :(

Tää elokuu on petollista aikaa kun hoetaan että hellettä on, mutta kyllähän se syksykin sieltä puskee päälle. Koittakaa parantua :)

Nyt taas suppareita 5-7min välein ollu yli 2 tuntia. Oltiin 120km päässä sairaalasta. Onneks ei oo tihentyny, koventunu kylläkin. Pitää pojat saaha vietyä vielä hoitoon. Ja kyllä minä niin mieleni pahotan jos nää vielä tästä hyytyy!

Ehkäpä teillä pikkuhiljaa Anye90 alkaisi tositoimet olla käsillä :) Pidän ainakin peukkuja alkavan synnytyksen puolesta teille!

Miten te, joilla on limatulppa lähtenyt... Oliko teillä jotain jomotuksia tai edes vähän kipeitä supistuksia ennen limatulppaa, vai tuliko se sieltä vain ilman erityisiä jomotuksia/kipuja? Ei sillä, että täällä olisi tulppaa havaittu - kunhan kyselen uteliaisuuttani :p

Minulla ainakin tosiaan viime yönä ennen limatulpan tuloa oli nuita ikäviä kipuja ja samoin nyt tänään päivällä kauppoja kierrellessä tuikkaili ikävästi alapäähän ja kotiin tullessa taas tuli jonkin verran sitä limatulppaa. Kait se kohta on kokonaan tullut, kun kolmeen kertaan sitä jo bongaillut :rolleyes: vaikka sehän ei vielä kerro mitään alkavasta synnytyksestä..

Täällä myös flunssa, ilmeisesti myös enteilee synnytystä.. Limakalvot herkempiä. Onneksi ei kuumetta, nyt 38+6..

Mulla tuli pari aika hurjaa supistusta tossa hetki sitten. Ensimmäinen kesti muutaman minuutin. Toinen alkoi tästä lyhyen hetken päästä ja kesti kivuliaana yli kymmenen minuuttia! Sitten meni vielä useampi minuutti, että masu rauhottu (kivut mulla selkäpuolella). Eivät kuitenkaan kummastellut synnärillä näitä. Kysyivät peruskyssärit ja kun ei mitään vuotoja yms. ole niin seurailemalla. Voi kuulemma johtua vaavin asennon vaihdoksesta noin pitkä suppari. Mutta mielummin ottaisin nyt niitä muutaman kymmenen sekunnin tapauksia kun tämmösiä minuutteja kestäviä :inpain:

Judie mulla tänään sama, selässä tuntuvat ja pitkään kestävät. Autuas olo kun loppuu. Mietin, että onko vauva eri asennossa. Mulla tuli aamulla tulppaa, nyt olen varma. Sitten sänkyjumppaa ja muutamaan tunnin tullut näitä suppareita. 40+1, katsotaan jos tästä jotain tulee.

Mulla ollut vaavi eilen ja tänään normaalia rauhallisempi ja laskut ei meinaa täyttyä. Tänään on vähän jopa supistellutkin, kiitos tän kauhean yskän. Soitin synnärille ja käski mennä käväsee tarkistuksessa. Jännittää aivan kauheasti, mutta hyvä tarkistaa et kaikki on kunnossa.

Mulla taas limatulppaa tullu nyt iltasella pariin otteeseen ja nyt oon tosiaan ihan varman että sitä se on eikä vaan valkkaria. Imme,ei mulla ainakaan oo mitään erityisempiä jomotuksia ollu ennen tulpan irtoamista... eikä oo kyllä edelleenkään! Muoks.paitsi tosiaan eilen ku eka kerran bongasin niin olihan mulla sillon yöllä vähän jomotuksen tunnetta mutta seki meni tosiaan ohi pissalla käynnin jälkeen. Eli en tiiä liittyikö ne nyt niin suuresti toisiinsa..

Muokattu viimeksi:
Mulla ei ollu kyllä mitään oireita ennen limatulpan irtoomista, enkä mä sitäkään pidä kyllä minään oireena tai siis mulla vaikuttanut mitenkään mihinkään.

Kaikki oli hyvin ja hyvät sydänäänet. Oli kivoja supistuksiakin käyrillä ollessa mutta ei niistä kukaan sanonu mitään eli kotiin odottelemaan. Onneksi ei tarvinnut jäädä synnyttää, meinaan kätilö oli ihan kauheen hirvee.. Haluaisin kyllä omaan synnytykseen mukavan kätilön enkä tuollaista nirppanokkaa :/ mutta loppu hyvin kaikki hyvin nyt sit sumokyykkyjä jospa ne nopeuttaisi :D

Takaisin