Synnytystä ennakoivat oireet? Supistukset ja tuntemukset? :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Angii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu mulla kaks ekaa synnytystä alko ihan ilman minkään näkösiä oireita. Ekassa en suunnilleen ees tajunnu että synnytys on käynnissä...

Tästä saatto olla jo jotain juttua, mut siis näkeeks joku muukin välillä ns.tähdenlentoja omassa näkökentässä? Semmosia välkkyviä pisteitä jotka tulee sivuilta eteen?

Nyt tullu pari kertaa tommosia, mut ne menee melkein heti pois ku ne huomioi, ja mietin et onks ne migreeniin liittyviä vai muuten vaan silmät sekoilee.

Mä nään välillä semmosia tippuvia valohippusia sivusilmällä. Katoaa sinä hetkenä kun käännän katsetta siihen suuntaan jossa näkyi.
Kai voi olla migreeniin liittyvää tai sitten ihan yleisesti raskauteen. Itse kärsin aurallisesta migreenistä, mutta en ole näitä hippusia siihen yhdistänyt, ei siis ole ennakoinut kohtausta.
Raskausmyrkytyksen oireistahan yksi on näköharhat tms., mutta en tiedä tarkemmin minkälaista sillä tarkoitetaan.

Mä oon nähnyt koko raskauden ajan.. just jos rojahtaa sänkylle tai nousee nopeasti ylös.. Mulla on ollut kaikki arvot ok eli ei pitäisi olla oire raskausmyrkytyksestä.. siinähän kanssa voi nähdä näköharhoja.. Luulen että itsellä noi valopallot on vaan matalasta verenpaineesta johtuvia..

Mullakin on matalat verenpaineet, eli ainakin se mahdollisuus on. Mutta en ole yhdistänyt mihinkään tiettyyn tapahtumaan, ylös nousemiseen yms..

Mä näen tähtiä tms jos nousen nopeasti ja menen vaikka vessaan ja kun sinne istahdan, niin sit näkyy! Mullakin verenpaine yms hyvä, mutta hemoglobiini ollut vähän alhaalla ja aattelin liittyvän siihen!

Ihme vilkkuvaloja olen itsekin pari kertaa nähnyt nyt loppuraskaudessa. Kestää ehkä minuutin kerrallaan ja katoaa.

Mä näin alkuraskaudessa yövuoroissa ja selkeesti niitä tulee jos on vähän rasittuneempi. Mun Hb on jotain 130 eli ihan hyvä mutta ennen raskautta ollut jotain 150 eli varmaan mun keho on tottunut korkeeseen hb:hen ja muutos matalampaan voi varmasti vaikuttaa oloon.

Mun hb taasen on noussut raskauden aikana rautalisän vuoksi, eli eipä tuokaan selitä :D

Voi kun on kummallisen tuntusta. Vaavi on ollut masussa iät ja ajat niin päin, että selkä ja peppu tuntuu oikeella. Nyt tyyppi on vaihtanut kylkeä, eilen ja tänään on jalat myllännyt oikeella! Ei kai vauva enää tässä kohtaa voi ympäri vetästä? Viikkoja 38+2. Raivotarjonnassa on ollut siitä saakka kun sitä on neuvolassa seurailtu, mutta pelottaa jos yhtäkkiä kyllästyykin ja tekee kuperkeikan.

Mulla on vauva yleensä peppu vasemmalla ja jalat potkii oikeata kylkeä. Viimeksi kuitenkin neuvolassa täti tunnusteli, että vauva on kääntynyt selkä mun selkää vasten, eli vauva voi siis kääntyillä, vaikka pää olisi jo kiinnittynyt niin kuin mulla. Kuulemma peppu vasempaa kylkeä vasten on vain hänen lempiasentonsa. :happy: :Heartred

Mulla myös selkä minun selkää vasten, en tiiä kääntyykö ennen synnytystä, nyt 38+0, haittaakohan tuo vauvan asento synnytyksessä.
Minulle tulee ns tähtiä silmiin jos sattuu tai tulee äkkinäinen liike.
Näillä lämpimillä keleillä tuntuu jalat turvottelevan väkisin, olo on myös raskaampi. Täytyy vaan yrittää sinnitellä, voisi tietysti syntyäkkin. Vatsakin kasvanut kovasti, vauva ilmeisesti saanut painoa.

Mullaki vauva tähän mennessä viihtynyt peppu ja selkä vasemmalla potkien oikealle puolelle,mut toissapäivänä ja tänään onkin nojaillut mielummin oikeaan kylkeen ja potkinu vasemmalle. Eli ilmeisesti hyvinki voi akselinsa ympäri pyörähtää vielä. Käsittääkseni synnytyksen aikanaki voi pyöriä vielä akselinsa ympäri..? Kieltämättä aika omituisen tuntusta on ku tottunu potkutteluja saamaan vaan toiselle sivulle. Mutta hyvähän se on treenata molempia puolia ;D

No on tämäkin. Vihdoin sain aikaistetun yliaikakontrollin tälle päivälle iltapäivään ja nyt tuntuu, et synnytys käynnistelee itsestään. Noin tunnin ajan supistellut voimistuvasti, mut hieman epäsäännöllisesti eikä vieläkään toki niin kipeää ettei niistä täällä pääsisi kertomaan tai pitäisi ulisemaan alkaa. Mut hengitykseen pitää jo keskittyä.

Saa nähdä, kuopuksesta näitä samoja alustavia kipuja kesti lähes viikon kun aina laantuivat. Mut tänään mennään sairaalaan, käymään vaan tai sitten jäädään sille tielle. Toivottavasti jo niin!

Tänään 40+5.

Toivottavasti Granger synnytys lähtisi nyt omin tein käyntiin eikä tarvitsisi miettiä käynnistyksiä! Onko muilla mitään olotiloja, supistuksia, jomotuksia?

Täällä ei mitään erikoista synnytysoloa, nyt 38+3. Pää tosin alhaalla ja kai kiinnittynytkin.. Kävely kyllä välillä tosi raskasta, kun alhaalla paineen tunne. Lisäksi nää lämpimät kelit tekee jalat raskaiksi. Ensi viikolla odottelen enemmän jos jotain tapahtuisi ja toivon että tapahtuu. Tällä viikolla kaksi ä-poli käyntiä ja yksi nla käynti eli menoa riittää o_O

Mä ravasin yön vessassa tunnin välein ja oli ikäviä sukkapuikko-iskuja joka kerta, ja aamulla herätessä supisteli muutaman kerran just sen verran, että tajus että nyt supistelee...mutta ne tais jäädä nyt sit siihen pariin valitettavasti. Elättelin jo vähän toivoa, että jos tää synnytys tästä kohta alkais ihan oikeasti...

Täälä vielä kärvistellään kotona. Viikkoja kasassa 41+4 eikä merkkiäkään ole ollu kipeistä supistuksista. Vauvan liikkeet alkanu käymään sietämättömiks kun painaa kylkiluita ja alapäätä vihloo niinku puukolla viillettäs. Tätä on jokailta putkeen ainaki kolmetuntia juuri ku pitäs itellä nukkumaan alkaa. Päivät onneks vauva nukkuu ja on rauhassa. Yli viikon tullu jo runsaasti limaista vuotoa varsinki juuri sillon ku vauva liikkuu tai ollu menkkamaista jomottelua. Mutta huomenna yliaika kontrolli ja aletaan käynnistelee! =) Ei enää kauvan tarvi ootella ni vauveli on kainalossa <3

Mie tyhjensin viimeyönä suolistoani+olo oli sanoinkuvaamattoman huono ja sietämätön ja sit tulikin ihan oikeita suppareita 10-15min välein! Sit tuli enää puolentunnin ja tunnin välein... ja siinäpä se tarina sitten olikin. Nyt tään aamun aikana tullu pari kolme... turhauttavaa. Maha rumpsashtanu alaspäin... jos tää vaikka ens kuussa? Perjantaina tulis 39 viikkoa täyteen.

Takaisin