Synnytystä ennakoivat oireet? Supistukset ja tuntemukset? :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Angii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tähän pää keskusteluun.. Minä taas sain neuvolasta semmosen käsityksen että joka tapauksessa jos vedet menee niin täytyy mielellään pysytellä siinä makuuasennossa. Kuulemma vaikka vauva ois laskeutunu ja kiinnittynykki niin se voi ilmeisesti vielä nousta sieltä hengaileen ylemmäs ellei ole sitten jo kunnolla tulossa... :)

varmaan tärkeintä on uistaa se että kun ne vedet menee niin soittaa omalta synnäriltä ne ohjeet miten toimia.. :)

Onko muilla ollut seksin jälkeen veristä vuotoa näin lopussa? Hitto ku meinasin saada slaagin kun huomasin pyyhkeessä verta. Soitin synnärille ja sano että on normaalia, mutta hyvä seurata ettei jatku, ja onneks ei oo jatkunut. Hui ku pelästyin. Nyt on ollu kipeitä supistuksia toiminnan jälkeen ja toivon että yöllä alkaisi tapahtumaan.. Mutta luulen että nyt kun sanoin näin niin kohta kaikki oireet loppuu :D

no sitä veristä vuotoahan on ihan normaalia että tulee näin lopussa, jopa ilman "limakalvojen ylimääräistä ärsyttämistä" :wink ei oo itellä tullu mutta ymmärtäähän sen että varmasti saattaa säikäyttää jos ei oo aikasemmin tullu :)

HUS:in videoissa sanottii että ellei oo reilua ja puhdasta punaista verta niin ei ole syytä olla huolissaan.. (taidettiin kuvailla että tulee enemmän kuin kuukautisten ensimmäisinä päivinä)

Heidix1 mä puuhailin miehen kanssa aamulla ja se sai aikaan hiukan kipeitä supistuksia olin jo innoissani ja kun niitä tuli tasaisesti (5kpl) aloin kellottamaan ja ne loppu sitten kuin seinään :D eikä enää koko päivänä mitään jospa yöllä alkais hope so :D

Joo mullakin oli alkuun tosi tiheeseen suppareita ja sit oli 3-4krt tunnissa, n kolmen tunnin ajan mutta NYT ne loppu kun seinään. Ehkä jos yöllä jotain tapahtuis.. ;D toivottavasti ei ala täällä kuiva kausi, toi vuoto pelästytti miehenki aika hyvin meinaan.. :/

Tuohon kiinnittymiseen ja laskeutumiseen; mulla tosiaan kaikilla kolmella kerralla baby pysytellyt kovin ylhäällä ja laskeutunut vasta synnytyksen aikana kun vedet on menneet. Vettä on ollut sen verran, et ovat kai mielellään köllineet ylempänä. Ohjeena on ollut sama kuin Immellä, että liikkua pötköttellen sairaalaan ettei napanuora luiskahtaisi ulos, ja jos menee holahtaen, niin heti makuulle samasta syystä.

Täällä tänään 41 + 4 ja ei supistuksen supistusta tai muutakaan merkkejä. Huomenna sitten lääkäriin ja jos kaikki hyvin, niin pääsee vielä pariksi päiväksi kotiin ennen käynnistämistä. Voi kun mä niin toivoin, että tää alkaisi ilman käynnistämistä.

Täällä kans yks jolla vauva ei vielä oo laskeutunut.

Lääkäri sano, että riittää että tuun oman auton kyytissä mut takakenossa jos vedet menee.
Ei oo kyl vedet menny aiemmisssakaan raskauksissa alussa. Vaikka mitähän mä nyt taas tiedän muka kahden käynnistyksen jälkeen sanoa. :D

Mieheltä hajos selkä, nyt ei kyl huvittais synnärille lähteä kun toinen ihan rampa. Joten ei kai se haittaa vaikka mitään viitteitä ei ookkaan että syntyis.
Rv 40+5.

Meidän vauva on tainnut nousta vähän ylemmäs... Pikkuisella ei taida olla mitään aikeita tulla ulos vähään aikaan. Tänään olisi laskettu aika, mutta kyllä tässä vielä tovi tulee menemään. Eikä mua oikeasti edes haittaisi odottaa sitä kahta viikkoa vielä (ai ei vai ;) ) mutta raskausmyrkytysepäilyt vie sen viimeisenkin ilon tästä loppuodotuksesta. meillä on lisäksi lauantaina häät, joten olisihan se nyt kiva päästä sinne, kun kerta pikkuinen ei ole vielä tullut ulos :)

Kyllä se Imme kuitenkin tulee ennen lauantaita, kun on kerta jotain noin kivaa tiedossa kuin häät! ;)

Mulla tänään 40+2, toivottavasti syntyy pian. Ei muuten, mut pelottaa että kasvaa kauheen monsterin kokoiseksi. Ei ole merkkejä ilmassa ei. Viime yönä taas pariin kertaan heräsin kun jomotteli vähän mahaa, ja mä niin toivoin että nyt alkas supistella, mutta ei. :(

Sama tilanne mulla jemna, tänään 40+2. Eilen tosin olin bongaavinani limatulppaa, mutta kunnon supistuksia ei ole vielä tullut. Vähän jomotellut vaan.

No täällä alkoi synnytys rytinällä ja ihan odottamattomasti! Eilen illalla masussa tuntui "tyhjiä kohtia" ja selkää jomotteli. Vauva siis luultavasti asentoa vaihdellut ja kohtu valmistautunut aamuun. Heräilin viiden aikaan vessaan ja silloin jomotteli selkää. Tunnin päästä heräsin sellaseen POKS-ääneen ja tunteeseen masulla. Silmät avattua mietin, että oliko unta ja odottelin hetken. Tuntui sitten valuvan pari tippaa alapäästä ja otin pienen palasen paperia ajatellen sen luultavasti olevan valkovuotoa, jota on tullut runsaasti pitkin raskautta. Nousin ylös kuvitellen, että käyn pissalla ja heti alkoi lorottaa! Ei auttanut pienet paperinpalaset tässä vaiheessa :D Kymmenen minuuttia vesien menosta alkoi supistukset, joita tuli heti muutaman minuutin välein ja oli ihan erilaisia kuin mitkään aiemmat supparit. Tuli ainakin huomattua, että synnytys alkoi eikä tarvinnut odotella päiväkausia!
Tsemppiä kaikille vielä odottaville, kyllä ne sieltä tulee ❤!

No ihan unohtu, että paljon enemmänkin tapahtu aamulla :D (hyvä, että on näitä muistiinpanoja tehnyt). Eli melkein heti vesien menosta alkoi suoli tyhjenemään ja samalla tuli limatulppaa ulos! Että kaikki mahdollinen siis tapahtui kerralla :D

Onnittelut Judie.. Huoh, oon niin kateellinen synnyttäneille. Olo on kyllä ollut inhottava tän runsaan lapsi veden vuoksi, iltaisin vähän helpottaa.. Yö onkin toinen juttu, saa nähdä miten ensi yö menee. En kuitenkaan haluaisi käynnistystä vasta ku ihan pakko, vaikka viime yönä tuntui siltä et aamulla soitan päivystykseen.

Limatulppa bongattu... unessa. :banghead: :laughing002

Miksi pitää unien tuntua niin todellisilta. Ei edelleenkään sillä että limatulppa synnytyksen alkamisesta välttämättä kertois, mutta tapahtuisi ees jotain. Jotain muutakin ku lievää menkkajomottelua. Joka paikasta kuulee että se voi synnytys ihan yllättäen yölläkin alkaa supistelulla tai vesien menolla. Ja sit mä nukunkin tosi levottomasti kun alitajuisestikin oottaa et joko tänä yönä lähdetään.

Toisen kerran limatulppaa, nyt tosi paljon, eli se edellinen parin viikon takaa oli todellakin vain pikkulusikallinen :)
No jännittävä tapahtuma toisenkin kerran :D
Samat on fiilikset iltaisin kuin jemna ja Melinda82, että jokohan tänä yönä -ja oisko pitänyt mennä aiemmin nukkumaan...
Nyt mietin, että pitääpä alkaa heti imuroimaan että vielä ehtii! Viime viikolla tosin jo ajattelin, et jospa se olis ollu viimenen siivous ennen synnytystä, mut eipä ollu ei.
Jomotuksia vaan nyt ollut, mutta selvästi tyyppi alempana ja liikkuu laiskemmin, vaikkakin ihan riittävästi vielä. Laskettuun nyt 5 pvää jäljellä.

Täällä meni yllättäen 6:30 lapsivedet. Tuli ensin pari tippaa ja sit kiirehin vessaan niin lorahti reisille ja vähän lattialle. Luulin että tuli pissat housuun... Kevyitä melko säännöll.supistuksia siitä asti. Puolenpv aikaan tultiin sairaalaan näytille,lapsivesitesti posit.ja kohdunsuu 2cm auki eikä kanavaa jäljellä. Kohta tarkkailuhuoneen puolelle,ei enää päästy kotiin lähteen vaikka olot on kyllä vielä ihan hyvät. 40+6 nyt.

Eli se saattaa joku aamu olla jollain muullakin tämä sama edessä,itekki jo melkein vaivuin epätoivoon että eikö millonkaan!

Takaisin