Synnytysoireita

Täällä ei tapahdu mitään. Nada. Zilch. Ei edes normi iltasupparit ole äityneet vähänkään säännöllisiksi o_O Ihan hiljaista on... Valkovuoto on muuttunut liisteriksi, tuntuu et pienikin määrä muuraa alkkarit kiinni :confused:

Eli maanantaina sitten kinuamaan käynnistystä ja tiistaina syntyy se 4500+g kaikkine tippoineen päivineen käynnistettynä. Ugh.
 
Itselläni ei ollut siis tosiaankaan yhtään mitään oireita, olisin voinu tehdä melkein mitä vaan eikä suppareita tullu mistään eikä yhtään. Tosiaan se vaan yhtäkkiä alkoi yöllä ja heti säännöllisesti minuutin pitkiä ja viiden minuutin välein, sinnittelin melkein neljä tuntia himassa niiden kanssa kunnes sitte miehelle sanoin et nyt soitan kättärille ja nyt mennään!

Muuten en edes kehottais olee kärsivällinen, koska ite en tosiaan ollu ku ärtynyt siitä miksei tää halua jo maailmaan, mutta tosiaan oikeesti kärsivällisyyttä, hän tulee kun on siihen itse valmis :)

Nii ja lisäys vielä, vasta sairaalassa lähti limatulppa, ja vedet puhkastiin synnytyssalissa! Oikeestaan ihan kiva, eipä tullu kotiin sotkua :D
 
Muokattu viimeksi:
mulle vois siis käydä noin niinku sulla nappi88..että ilman mitään ennakkovarotuksia, ja kaikki tapahtuu sit kerralla. Oliko sulla kuitenkin maha laskeutunut ennenku supparit alko?

mikähän muuten mammamarian tilanne,ei oo pariin päivään näkynyt..
 
Toivottavasti mammamaria on vaan vauvaonnen pöllyissä eikä vieläkin jollain kauhealla lääkityksellä keskellä jotain 60 tunnin painajaissynnytystä :eek:

Miulle kelpais kanssa tuollainen ilman ennakkovaroitusta tyyppinen ratkaisu... Jos jotain ideaalitapausta vois kuvitella ni ois hyvä nousta aamuyöllä kolmelta pissalle, lapsivedet vois lorista lattialle, siitä sitten alkais selkeät supparit saman tien, pari tuntia kotona ja lähtö sairaalaan, aamulla kahdeksalta tai yhdeksältä vauva sylissä :grin Eipä nää vaan taida sanelun mukaan mennä, mut oishan se kiva tuollainen.
 
Koko sen ajan kun oon pitäny alatiesynnytystä omalla kohdallani edes vähän mahdollisena vaihtoehtona niin oon haaveillu siitä että synnytys alkais illalla esim 21 aikaan vesien menolla. Mä haluisin hoitaa koko homman mieluiten yön aikana niin että vauva syntyis sit aamuaurinkoon. Ei mua siis haittaa että synnytys kestäis vaikka 12 tuntia kunhan vaan olis yö, hämärää ja rauhallista siinä avautumisvaiheessa.
 
Mäkin oon kyllä ihmetelly kun ei oo MammaMariasta kuulunu...toivottavasti kaikki on hyvin!
 
MammaMaria on varmaan vaan vauvatuhinoissa ja siinä mielessä 'normaali', ettei heti tule mieleen päivitellä nettiin tietoja :grin Toisin kuin allekirjoittanut varmaan hehee. Toivotaan ainakin niin!

Juuri siskon kanssa mietittiin (hänellä on LA toukokuussa), että kyllähän tässä odottelis kärsivällisenä kaikkine vaivoineenkin vaikka 3 viikkoa, jos ei tarttis huolehtia painoarvioista eikä istukan toiminnasta, myrkytyksistä yms loppuraskauden huolista. Olis se ihanaa kun vois hyvillä mielin vaan odotella koska synnytys käynnistyy kun kroppa on siihen valmis, sellainen synnytys olis mun logiikan mukaan todennäköisimmin kaikista sujuvin... Mut mitä näitä miettimään, kaik on niin korkeamman kädessä että ei se auta kuin go with the flow :wink

Mutta siis meillä huomenna kontrolli jossa toivottavasti paikat on niin kypsät että ti vois sitten puhkoa kalvot. Tai vielä parempi, huominen ronkkiminen sais illalla synnytyksen käynnistymään niin kuin keskimmäisellä (ja jatkuis sit kans!). Ja sit tietty et painoarvio virhemarginaaleineen päivineen olis kohtuullinen :rolleyes:

Tänään alkoi särkemään päätä, panadol vei sen hetkeksi pois mutta nyt se pyrkii takaisin... Paineet huonolla rannemittarilla kyllä ihan ok. Jos jois lisää vettä ja yrittäis pötkötellä sen pois.
 
Juu masu oli laskeutunut ja beibi kiinnittynyt kuitenkin! Ja mäkin täällä päivystelen milloin mammamariasta kuuluu tietoja, voipi vaikka vaan olla ettei nettiyhteyttä ole, täällä ainakin se vähän väliä temppuilee.
 
Entäs jos ei mene panadolilla ohi? 4h sitten otin 1mg ja se helpotti, sitten tuli takas ja nyt ei auta mikään. Paineet käväs yli 90 mut nyt ovat olleet ihan ok...
 
Kannattaa soittaa synnäriltä ohjeita. Ite oon käyny kerran päänsäryn ja kerran näköhäiriöiden kanssa siellä jo... Miulla taitaa vaan toi verenpaine tehdä sitä päänsärkyä sun muuta vaikka ei sitten ole myrkytyksestä kyse. Paineet on koholla mut toksemiatestit jne ollu aina ok ja kuulemma näiden arvojen alle (140-150/80-90) ei edes pyritä. Vasta sit kun mennään reilusti yli 150/100 aletaan lääkitä verenpainetta alemmas ja käynnistelyihin vaaditaan vielä korkeammat paineet jos on vain ne verenpaineet.

Mutta soittele sinne ja kysäise haluavatko siut näytille vai riittääkö että lähdet vaikka aamulla testattavaksi jos ei päänsärky muuten helpota. Itellä on tullu niitä vaikka mistä selkäjumeista sun muista eikä oo panadolit paljon jeesannu mut parempi aina tarkistaa jos epäilyttää...
 
Lisää limatulppaa, ei oo todellista. Tää on tosiaan selvästi kasvattanut vielä uutta / uudistunut - kun ne edelliset oli sellaisia sormenpään kokoisia könttejä niin nyt näytti yöllä vessapaperi siltä kuin joku ois niistänyt siihen. Huh huh, kylläpä tota riittää. Uusiutuva luonnonvara tosiaan, en ois uskonu tota vielä näkeväni.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Elämän ihmeitä Elmiina :grin

Päänsärky vihdoin helpotti makuuasennossa, joten ei siitä sitten eilen enempiä. Nyt tuntuis että on alkamassa uudelleen, taidan ottaa tuon sairaalakassin mukaan sinne kontrollikäynnille kuitenkin :wink
 
Olen tässä pohdiskellut ja tullut siihen tulokseen, ettei tämä lapsi synny yöllä. Se arvostaa yöuniaan niin paljon, ettei lähde niin isoon rasitukseen keskellä yötä. Eikös sitä sanota, että äiti tuntee lapsensa, no tältä minusta nyt tuntuu.

Tämä johtaa valitettavasti seuraavanlaisiin jatkopohdintoihin. Mies käy töissä 55 kilometrin päässä kotoa. Häntä ei huvittaisi hälyttää tänne kuulostelemaan hiipuvia supistuksia tai ihmettelemään siteeseen jäänyttä vähän notkeampaa valkovuotoa. Olen miettinyt, että pitäisikö minun mennä taksilla sairaalaan ja pyytää miestä tapaamaan minut siellä (kuinka monta turhaa taksimatkaa Kela mahtaa korvata?) vai pyytää häntä ajelemaan ensin tänne hakemaan minut ja sitten viemään minut samaa tietä pitkin sairaalaan, jonne on 70 kilometriä matkaa.

Nyt olisi siis mukavaa, jos saisi sellaisen lampun, joka syttyisi ja palaisi punaista valoa, kun synnytys olisi käynnistynyt, jotta tietäisi koska soittaa miehelle, että nyt se on menoa. Ikävä kyllä sellaista ei taida löytyä.

Tällaisia pohdintoja, kun laskettuun aikaan on kuusi päivää aikaa.
 
Marihanna toivotaan myös sulle synnytystä joka käynnistyis vesien menolla niin tietäisit sit ainakin että on tosi kyseessä kun lähtö tulee! Noi on kyllä hankalia tilanteita kun mies ja sairaala ei ookaan ihan vieressä...
 
Onpas taas tyypillistä. Mulla on tullut supistuksia nyt lähes 8h. Niin kipeitä ettei pysty nukkumaan, muttei kuitenkaan niin kipeitä tai säännöllisiä että viitsisi käydä synnärillä kääntymässä. Näin se meni esikoisestakin, silloin supistuksia (kipeitä, nukkumisen estäviä sellaisia) tuli monta päivää. Päättäisivät nyt loppuvatko ne vai muuttuvatko säännöllisiksi.
 
Mama Doodles: Täällä on hiukan sama ongelma. Ensimmäiset epäsäännölliset kipeät supparit alkoivat tiistai-iltana. Silloin tuli kaksi, mutta vatsa oli koko illan tosi kipeä ja arka. Minä olen tosin ollut niin onnekas, että yöllä olen saanut nukuttua, mutta päivät ovat yhtä kidutusta. Viime yönä tuli yksi kipeä supistus, mutta vatsa oli alkuillasta ja aamusta todella kipeä ja selkää särki. "Kivuttomia" supistuksia tulee vähän väliä ja eilenkin tuntui, että vatsaa särki (kuten kuukautisissa tai niiden alla) ja vatsa oli kovana koko päivän. Minä en kuitenkaan kellottanut niitä, koska en todellakaan osannut sanoa, milloin supistus alkoi ja milloin se päättyi. Jos olisi pitänyt arvata, olisin sanonut, että minua supisti yhtäjaksoisesti kello 14-16 välillä. Mutta tiedän, ettei kenelläkään ole kaksituntisia supistuksia, joten varmaankin nämä vatsakivut ja kivuttomat supistukset ovat erillisiä oireita.
 
Tuli mieleen, että onkohan kenelläkään ollut tällaisia oireita? Minulle on tänä aamuna tullut sellainen oire, että alapää on kipeä. Se muistuttaa hiukan sitä kipua, joka tulee kun on virtsatietulehdus, mutta ei minulla ole mitään muita oireita. Olen tänään menossa neuvolaan ja aion sanoa tästä siellä, mutta ajattelin, että voisikohan tämä johtua noista suppareista? Tietääkö kukaan? :anyone
 
Juu, alapää on kipeä täälläkin. Joka supparin jälkeen tulee myös vessahätä, en tosin joka kerta mene kun olivat tiiviimmillään viiden minuutin välin. Nyt taas 10-20min välein. Aargh...
 
Täälläkin saa juosta vessassa aivan jatkuvasti. Tuo pistävä kipu on kyllä aika inhottava. Kävin terkkarissa ja he ottivat pissanäytteen pikatestin. Se oli puhdas, joten oletan tämän piston liittyvän jotenkin noihin supistuksiin. Minulla ei siis ole tullut selkeitä eroteltavissa olevia kipeitä supistuksia kuin muutamia viimeisen parin vuorokauden aikana, joten en tiedä kuinka lähellä h-hetkeä tässä oikeasti ollaan. Vatsa on kuitenkin vähän väliä kovana ja sitä särkee välillä aivan hulluna. Kuin olisi monta päivää kestävät todella inhottavat menkat ilman vuotoa. Eilen olin todella tuskissani täällä ja kiroilin, kun miehellä meni pitkään töissä (tai no tosi pitkään, lähti puoli viideltä, mutta kun hänellä kestää se tunti ajaa tänne...).

Terkkari lupasi minulle ensi viikon tiistaiksi lähetteen synnärille. Ymmärsin, että siellä arvioitaisiin käynnistystarve, kun vauva on jo nyt niin iso. Se oli viikko sitten tiistaina tehdyssä ultrassa ollut lääkärin mukaan melko kookas eli 3,7 kiloa. Tässähän alkaa jo ihan hirvittää. Tulisi nyt vaan omatoimisesti tuolta ennen sitä....
 
Takaisin
Top