Synnytysoireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja V.A.T.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
onnea matkaan mytty! Jouduitko meneen lanssilla tai kylkimakuulla sairaalaan ku ei ollu laskeutunu ennen vesien menoa?
 
Onko se nyt sitten sitä limatulppaa tai jotain, kun aamulla tuntu, et nyt tuli jotain housuun, ni oli sellasta rusehtavaa "valkovuotoa". Ihan ku olin kuukautiset alkamassa. Sitä on nyt tässä sitten tullut aika ajoin, mut lapsivettä se ei liene? Mulla ei siis oikeesti oo mitää tällasta ollut, niinku eilen tänne kirjoitinkin.

10-11 välillä alkoi sit supistellakin alaselässä, ihan kunnon aaltoja tuli. Kestoltaan 40-50 s, mut välit oli 6-11 minuuttia. Mut ei siin aina nukahtaa kerennyt. Sit ne kai vähän laantu ja nukahin tunniksi.

Nyt sitten varmaan alan näitä tunnustella, keitin teetä. Veikkauksena on: niin vuoto kuin supistukset loppuneet tältä päivältä tähän.

JA tänään täydet viikot 41+0, kuinka riemastuttavaa! :grin
 
MammaMaria toivotaan että sun veikkaus on väärässä ja pääsisit vielä vaikka tänään tositoimiin!
 
Täällä herättiin ennen seitsemää, kun supistukset kävi niin kipeää. Niitä tuli yli kahden tunnin ajan n. 10 välein, mutta sitten hiipuivat TAAS. Mulla alkaa menee hermo, kun ei ota selvää et onko tämä syntymässä vai ei :mad:
 
Ja varsinkin kun noille supistuksille en ainakaan mä tee mitään, en yllyttääkseni tai laannuttaakseni. Nytkin jos aamulla herään, ni supistukset on aiheuttanut nukkuminen. Sit sillo viikonloppuna niitä tuli, kun olin istunut tietokoneella...Ei tästä siis osaa mitään sanoa. Kuhan ollaan vaan.

Mies tuleekin jo aiemmin tänään kotiin eli ihan just! :) JEE!
 
MammaMaria ei oo limatulppaa jos ei oo limaista mut rusehtava valkovuotokin on merkki siitä et paikat avautuu kun hiussuonia rikkoutuu kohdunkaulan ohentuessa. Toivottavasti pääset pian tositoimiin :)

Täällä ennakoivat supistukset jatkuu, kohta kaks vuorokautta tauotta. Alkaa vähän kypsyttää. Onneks eilen illalla oli sentää pari tuntia et ne ei sattunu ollenkaan, vaan kovetteli, ni sai hetken pää levätä. Mies oli sitä mieltä et tätä vielä viikko tällai ja sit pääsee synnyttämään. Ääh.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
No toivottavasti pääsis. Mut tietty tänkin vuodon kanssa pätee "menee päivä tai menee vielä viikko". Viikon päästä onkin se 42 täynnä...:)

Maha on kyl nyt kivikova lähes tauotta...toivotaan parasta!
 
Miulla tais muuten vaaleanpunaiset alushousut nyt ratkaista tuon valkean/ruskean vuodon välisen dilemman :grin Näissä näkyy se valkoinen, paksu valkovuoto ihan valkoisena. Mutta ilmeisesti se mikä näkyy ruskeana siteessä on sitä nestemäistä/vetistä valkovuotoa, johon varmaankin sitten sekoittuu kohdunkaulalta koko ajan pikkuisen verta ja se vuotaa sen vetisen vuodon mukana ulos. Ei tule niin paljon verta että sormessa tai vessapaperissa se näkyisi (tai sekoittuisi tuon paksumman vuodon joukkoon näkyväksi). Mutta koko ajan vähän tihuuttaa verta tuon nestemäisen vuodon mukana ja näkyy kyllä vaaleanpunaisessa kankaassa tai valkoisessa siteessä ruskeana.
 
Kävin tossa omia menoja tekemässä, ni tuntu huljahtelevan housuihin jos mitäkin. Se olikin sit sitä ruskean sekaista vuotoa. Olin vielä kaupassa. Supistuksia alkanut taas tulla alle 10 minsan väleillä, mukava oli kotiin ajella. On tullut jo vajaan tunnin ajan, mut nyt aloin kellotella. Jospa nää tästä vaan yltyis...!
 
Olis jo aikakin..! Parin tunnin päästä on kuitenkin 41+1. Kyl nää nyt tuntuu voimistuvan ja välitkin on aika tarkkaan 8 minsaa. Mut eiks pitänyt olla 5 minsan välein tms.? Kestoltaan on 45-50 s.
 
Hyvältä tuo kuulostaa MammaMaria! Ei se ole niin minuutin päälle, olennaista on miltä susta tuntuu. Mimmosia supistukset on? Ole ihan rauhassa niin kauan kuin tuntuu hyvältä ja jos epäilyttää tai alkaa olo olla liian hankala niin soittoa/matkaa synnärille vaan :wink
 
Supistukset on sellasia "voimistuvia aaltoja", joiden huippu on kärjeltään terävä. Tuntuu lähinnä alaselässä ja välillä aina levii eteenkin. Ja en tosiaan mitään kyykkäile täällä, ihan "levossa" tulee. Myös tuo alapää "sisältä" tuntuu vähän höllältä. Ja sitä ruskeahkoa vuotoa tulee edelleen...Katotaan pystyykö nukahtaa. Jos nukahtaa, ni sit nukkuu tietty, mut jos ei, ni sit soitan. En halua mennä turhaan. Ja oon edelleen hyvin skeptinen, et mitään oikeesti tapahtuisi...
 
Ota panadol, käy suihkussa ja juo vettä. Jos ne ei helpota, ja varsinkin, jos lämpimässä suihkussa/sen jälkeen supparit pahenee, lähtö on tullut :) mä menin synnärille, kun supistuksia tuli 2-3min välein, esikoisesta PALJON aiemmin. Ole rauhassa kotona niin kauan, kun tuntuu, että pärjäät kivun kanssa. Sitten kun et pärjää, jätä soittelut väliin ja marssi sinne synnärille synnyttämään ;)
 
Suihkussa kävinkin jo, vettä juon koko ajan. Pitäsköhän kokeilla toi panadolkin, tosin ilmankin tuntuu pärjäävän. Hengittelen silleen rauhallisesti ja sit ku ei noi kestä ku sen 50 s, ni sen kyl "jaksaa" ihan vaan hengitellen.
 
Takaisin
Top