Synnytysoireita

Joo! Aina kun ei tonne jalkoväliin puhjennu suonikohju vihottele niin kyykkään 5x30 kyykkyä illalla :) hyvin ne saa supistuksia aikaan!
 
En kyykkää. Polvet sanoo siin vähän sellasia ääniä, vähän yliliikkuvuutta ja ylipainoa, ei oo vissii kova yhdistelmä. :wink Ja oon muutenkin jo luovuttanut koko synnytyksen suhteen tai siis sen edistämisen suhteen. Teen vaan kivoja juttuja...:) Koska ens viikolla meiän vauva syntyy joka tapauksessa!!! :Heartpink
 
Minä tanssin, pyörittelen lantiota, teen vartaloaaltoja... Ja kyllä, kyykkään siinä välissä. Mut en mitään kyykkysarjoja :)
 
Mä vasta alotin ton kyykkäämisen! Askelkyykkyjä kans, ja muutenki ollu enemmän liikkeellä. Eivät kyllä mulle tunnu tekevän yhtään mitään... :P
 
Mä jos yrittäisin kyykätä olis lopputulos se, et pääsen kyllä alas mut nosturia tarvittais ylöspääsyyn :grin
 
rupeaahan tässä itselläkin jo sen verran olemaan noita viikkoja, että voisi tuon kyykkäämisen myös aloittaa. :)ylihuomenna mulla on se uus painoarvio-aika, että jos sen jälkeen rupeaisi tekemään "hommia" synnytyksen eteen... :wink
 
Viis tuntia on supistellut välillä kipeästi ja tiheästikin, nyt taas laimenee kun otin panadolin. Eli en usko et on vieläkään tosi kyseessä mut jos taas edes vähän ois asiat edenny. Selkä vaan tullu noista saakelin kipeäksi ja siinä saldo tähän asti. Taidan mennä suihkuun ja nukkumaan kun jäi päiväunetkin väliin. Aina on se toivo et sit herää vaikka siihen vesien menoon mut vähän epäilen että herään keskellä yötä ilman supistuksia ja pettyneenä taas tuttuun aikaan kahden kolmen pintaan. :p
 
Mulle oli tälle päivälle vauva tilattuna, mut eipä taida enää ehtiä... Neljä kertaa tunnin sisään juoksin vessassa kun alko suoli toimimaan, mut siihen loppu seki. Turha toivo. Ois varmaan pitäny veikata 42+3 eikä 39+5, ni ei pettyis ainakaan...:p
 
Multa jääny kyykkäämiset ihan kokonaan, ei vaan jaksa :p. toki se varmasti saattas edesauttaa että tää laskeutuis.
 
Kyykyt on unohtunu nytte kyllä. Harmi, kun miehen kanssa ei ole nyt oikeen aikataulut natsannu petipuuhien suhteen. Se taitas olla tällä hetkellä ainoa mikä oikeasti vois jouduttaa tilannetta, kun näköjään kuitenki jotaki kypsymistä tapahtunut tuosta vuodosta päätellen. Yritämmä tänä yönä, kunhan töistä pääsee ja toivotaan etten oo ihan raatona :grin Huomenna olisi hyvä päivä syntyä niin saatais molemmille lapsille liputuspäivät :)
 
En kyykkää :). Saattaa se edistää vauvan laskeutumista, mutta en usko, että nopeuttaa synnytystä millään lailla. Ja näillä viikoilla ei ole vielä kiire, sitten kun on 39- viikkoja täynnä voin ryhtyä miettimään kolmen ässän taktiikoita. Toistaiseksi saa olla kämppä likaisena ja mies puutteessa :grin
 
Mä oon siivonnut tänään ihan riehumalla (kuvittele vauhti kuin vanhalla kilpikonnalla haha), pessyt seiniä ja lattioita siihen pisteeseen että enää ei tartte liikkua kun sattuu joka paikkaan. Ihan valtava paineen tunne, tuntuu et laps putoo just. Mut ei kunnollisia supistuksia. Et se siitä ässästä. Mut tää onkin ihan semmoinen sisäinen pakko pesäillä, enempi kuin käynnistyksen yritystä... Onpahan kerrankin ukko tyytyväinen kun vaimo siivoaa :p
 
Kyllä mäkin siivoan, koska ei ole muutakaan tekemistä. Jos en tietäs, et tää raskaus varmasti päättyy ens viikon aikana viimeistään, hajois kyl pää (esim. jos olis vielä 4 vkoa...)!

Huomenna varmaan ton kuiva-ainekaapin tyhjennän ja järjestelen...koska ei oo imuroitavaa joka päivälle. Pyykkikonekin vetää kerralla 12kg pyykkiä, ni sitäkään ei oo joka päivälle todellakaan. Sit meen varmaan käymään lähikaupassa (10km matka) ostamassa vissyä. Kova meininki! :) Mitäs laitoin kaikki vauvan vaatteet paikoilleen jo ajat sitten...

Tulispa huomenna ees postitse se veroehdotus, ni pääsis sitä muokkailee ees...Tää on niin ajantappoa!

Tän päivän aikana vaan kolme "joko"-kyselyä. :)
 
Mullaki on huomiselle hurjat suunnitelmat ko kaupassa pitäs käyä ja ööö siinä se oliki :) Jos energia riittää niin luutuan lattiat. Mulla tuli tänään 7 kyselyä, ei viitti olla vastaamattakaan soittoihin/viesteihin ku sittenhän ne vasta sekoais -_-
 
Mä en siivoa vapaaehtoisesti ollenkaan, joku korkeampi voima pakottaa mut :grin Mieluiten vain lepäisin ja löllöisin, kun hetkellisesti vielä voi (isäntä on ollut pari päivää vapaalla ja hoitanut lapsia). Pyysin verottajalta lisäaikaa papereiden palautukseen, kirjanpitoa olis tekemättä, pyykkikori ei tyhjene koskaan... Mut hei seinät on puhtaat ja kuivakaappi tosiaan järjestelty! Ei tää ole ihan järkevän ihmisen touhua :rolleyes:

Mun suurin haave (synnyttämisen lisäksi) olis saada maata rannalla, lämpimän auringon alla, kirja kädessä. Tai edes sohvan nurkassa kirja kädessä :wink Niin et kukaan ei halua multa mitään.
 
Niin sitähän ei suoranaisesti tiedetä mikä synnytyksen käynnistää mutta se vauvan asento vaikuttaa kyllä olennaisesti synnytyksen kulkuun ja kestoon. Ja ei vaan että onko pää alaspäin vai perätila vaan myös että onko optimaalisesti kunnolla takaraivo kiinnittyneenä. Mieti nyt ihan vaik ite et yrität pukea poolopaitaa päälle ilman et vedät leukaa rintaan. Pienikin avotarjonta hidastaa synnytyksen kulkua olennaisesti ja tekee usein noita "käynnistyy, ei käynnisty" hälytyksiä. Niin kyllä ite kyykkään, kävelen, nojailen eteenpäin jne jos ja kun tiedetään että se nopeuttaa synnytystä juuri tuota kautta. Ja itse uskon (tästä ei käsittääkseni ole faktaa kun tosiaan käynnistymisen mekanismeja ei tarkoin tunneta) että se vauvan kääntyminen optimiasentoon voi nopeuttaa käynnistymistäkin kun tulee parempi paine kohdunsuulle ja auttaa sitä aukeamaan.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top