Synnytysoireita

Kyykkääminen. Hmm.. Ei taida mennä kategoriaan "lepo". No ehkä torstain jälkeen saan tehdä jo muutakin. Silloin on neuvolakäynti tästä myrkytysepäilystä. Toivotaan, että lupa tulee touhuiluun.
 
Tuli tosta elmiinan kirjotuksesta mieleen että nyt mua ärsyttää entistä enemmän se että toi vauva puskee tonne mun kylkiluihin eikä laskeudu...
 
Tyttö tosiaan syntyi avotarjonnassa. Ihan hyvin se sieltä tuli, ponnistusvaihe kesti 45 min et oisko sit tullu nopeammin jos ei ois ollu. En tiedä. Tämän palleron pitäs olla ihan "oikeinpäin" :)
 
Mulla hymykuoppa sama juttu. Must tuntuu et pikkunen vaan nousee enemmän ja enemmän tonne kylkiluihin ku se et sil olis mitään intoo lähtee laskeutuu.. Tässä just viime yönä mietin et miten päin sitä nukkuis et sais happee ku vauva painaa keuhkoihin.
 
Tässä taas on supisteltu enemmän ja vähemmän. Yöllä/aamulla heräsin muutamaan otteeseen kipeään sellaiseen ja nyt on tasaisesti tullut koko aamun ajan. Mutta empä vieläkään jaksa uskoa et nää tästä mihinkään kehittyy niin en ole kellotellut. No pitää kait alkaa kattoo tarkemmin jos nää sattus tästä voimistuun. :cool:
 
Mullakin oli tos aamuseittämän aikoihin sellasta kipuilua selässä ja vatsassa. Mut sit viel nukuin "vähän aikaa" (eli yhteentoista), ni on taas oma entinen ei-kipuileva itsensä! Voi kuinka yllättävää!
 
Eiköhän se kyykkäys ym. lukisi vaikka neuvolasuosituksissa tai lääkärit puhuisi siitä jos olisi todettu hyödylliseksi. Tää on nyt vaan mun mielipide ja en itsekään täysin liikkumattomaksi aio jäädä tässä viimeisillä viikoilla. Ja kuten jo sanottu, että tuskinpa se synnytys sitä aikaisemmin lähtee käyntiin vaikka kyykkäisikin, saattaa se supisteluja aiheuttaa mutten usko, että ihan täysin synnytystä aloittaisi.

Siivouksessahan vissiin samaa periaatetta noudetetaan, että elimistö joutuu koville ja supistuksia tulee aiempaa enemmän. Spermalla vissiin kaikista todennäköisin mahdollisuus olisi käynnistää synnytys. Kyllä ne vauvat sieltä tulee kun on tullakseen ja en ymmärrä mikä kiire niitä on kyykkäyksillä saada aikaisemmin (lue: ennenaikaisesti) pois. Vaikka olisi kuinka kurja olo omien vaivojen vuoksi, on vauvan kuitenkin parasta saada olla mahdollisimman pitkään vatsassa esimerkiksi imettämisen helpommin sujumiseksi.

Ugh. Olen puhunut.
 
Kyykkäyksen välttäminen raskaana ollessahan on useissakin virallisissa ohjeissa esim kuntoiluun liittyen :) Eikä se sieltä tosiaan kyykkäämällä ennen aikojaan tule, korkeintaan vähän sujuvammin kun on jo valmista. Muutenhan sitä tosiaan vaan neuvottaisiin kyykkäämään käynnistyksen ja/tai abortin sijaan jos se olisi joku satavarma konsti saada vauva ulos.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
joo en minäkään usko, että niillä millään suoranaisesti olisi synnytyksen käynnistymiseen mitään vaikutusta. vauva syntyy sitten kun niin päättää. :) mutta tuskin siitä kyykkäilystä suuresti mitään haittaakaan on ja onhan se välillä ihan hyvä siivota, minä ainakin oon aika laiska siivoamaan ja olishan se kiva tulla laitokselta kotia kun on siisti koti. :) ja ehkä on ihan hyvä välillä harrastaa sitä seksiäkin... mies ainakin tykkäisi kovastikin, jos tuota keinoa ruvettaisiin päivittäin käyttämään vauvan mahasta häätämiseen. :wink
 
23 tuntia tähän mennessä harjoitussupistuksia. Ei nää mene panadolilla, suihkulla tai nukkumalla pois. Mutta ei etene tai säännöllistykään. Useampi näitä tulee tunnissa, välillä tiuhempaan, välillä harvemmin. Eka tuli selkä ja häpyliitos tosi kipeäksi jo eilen illalla, nyt sattuu jo häntäluuhun ja alavatsaankin koko ajan. Kohdunkaula ja vauva ilmeisesti ei oo vielä kypsiä mut mamma alkaa olla.

Hei muuten tyhmä kysymys: Minkä väristä ton alapään vuodon pitäis olla? Siis jos laitan sormen sisään ja pyyhkäisen paperiin ni toi on ihan valkoista, mut kaikki siteeseen kertyvä on ihan ruskeaa. En ymmärrä ku ei oo ees vähän kellertävä vaan ruskea mut jos ois verta joukossa ni pitäishän sen siinä valkovuodossa näkyä? Omituista. Miulla ei siis oo arkena ollu ikinä mitää pikkuhousunsuojia tai siteitä ellei oo menkat ni ihmetyttää. Ny ollu pakko laittaa ku inhottava olla kalsarit märkänä. Tietty mustiin pikkareihin kertyvänä tuo vuoto on ihan vaaleaa. Ei haise kummalta tai mitään.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Just tänään kätilö sanoi että siitä mm. voi tietää et supistukset saavat jotain aikaan kun vuoto on ruskeaa tai verensekaista. Siihen en osaa ottaa kantaa miten tuo väri sulla vaihtuu matkalla, mut jos ei haise niin ei hätiä mitiä.

Tsemppiä! Toivotaan et tahti tiivistyy, ettet ihan väsy jo noihin :thumright
 
No mietin sitäkin et tuleeko tuolta pissaa tai jotain muuta mikä värjää mut ei siitä oo kyllä merkkiäkään. Ihan tota valkovuotoa vaan on paljon ja sit perse hikoaa, tuntuu siteellä pysyvän ilmavampana :smiley-bounce015
 
Mulla on menny ihan täysin hermot tohon valkovuotoon ja aina märkiin pikkareihin :mad: On kyllä tosi ärsyttävä vaiva ja tuntuu että päivä päivältä vaan pahenee!
 
Mulle täysin tuntematon vaiva. Mut mulla ei ookaan vissiin synnytys lähellä tai jotain...:)
 
Mulla oli älyttömän runsasta toi valkovuoto aina viikolle 36 asti, ja sitten katsottiinki että saattaa tulehdusta olla tulossa ja sain ennalta ehkäsevää jotain rasvaa, eikä sen jälkeen ei oo valunu kyllä minkäänlaista vuotoa. Tuntuu vähän oudolta, koska kyllähän sitä jollain tasolla vissiin pitäis olla :confused:
 
Toimiin päästiin :) Vedet meni ilman mitään ennakkosupistuksia tänään iltapäivällä. Nyt sitten odotellaan synnärillä, että päästäis kunnolla vauhtiin. Supistukset alkoivat heti vesien menon jälkeen ja nyt tulevat 2-5 minuutin välein, kiinnittynytkään vauva ei vielä eilen ollut. Älkää siis menettäkö toivoanne
 
:eek: Miten niin toivo on mennyt jo? :grin Ei oo mennyt, kun viikon päästä paukauttavat Päksissä kalvot ja laittavat tippaa, ni lähtee tapahtumaan :wink
 
Takaisin
Top