Synnytysoireita

Kai tuo rauhottuminen on vaan tilanvähyyttä. Nyt potkii kyljen läpi sohvaa ihan reippaasti :)
 
Musta tuntuu et meidän pikkumies hikkailee aina, kun alan laskee liikkeitä. :) Meillä masussa aletaan liikkuu tosi paljon, kun ollaan autossa. Automies taitaa olla jo ennen syntymäänsä. :)
 
Mulla on toi hikkakin kyllä vähentyny parissa päivässä! Ennen oli se 4-6 hikkaa päivässä. Nykyään korkeintaan aamuhikka ja iltahikka, mutta välttämättä ei niitäkään!

...niin tai siis ei mulla vaan tolla vauvalla mun masussa :)
 
On täälläkin kyllä hikka vähentynyt. Ja ne hengitysharjoitukset. Niitä on alkanut tuntua vasta ihan viime viikkoina ja nyt on vähentynyt taas. Kai kun ei tilaa enää oo yhtään niin se pallean kohoaminen ja uppoaminen tuntuu tuosta kyljen läpi välillä, on jännän tuntuinen. Eilenkin ainoa hikka tuli kun join kylmää limsaa ja oikeastaan yleensä on aina ollu joku miun juoma kylmä (smoothie) syynä miks lapsella on hikka masussa... :) Spontaania hikkaa ei oo juuri enää tullut. Mut toikin on kai niin että jos yleensä tulee 4-6 hikkaa päivässä ja sit yhtäkkiä ei pariin päivään yhtäkään niin se saattais tarkoittaa sitä synnytyksen lähenemistä. Tai sit ei :p
 
Elmiina nimenomaan se tai sit ei on hyvä lisäys tonne perään :D
 
Voi tarkottaspa. Minusta tuntuu ettei pariin päivään ole hikotellut ollenkaan.
 
Tuossa, kun meikkasin, niin mahassa (?) poksahti - piti ihan pysähtyä ja keskittyä, että tapahtuuko nyt jotain, mutta ei. Ei siis mennyt lapsivesi. Muistaakseni tällä palstalla on joku puhunut siitä, että vauvan luiden napsuminen voisi kuulua ulkopuolelle? Ääni oli sama, kuin jos jalka naksahtaa jumituksesta pois, mutta vähän hiljaisempi. Uusi kokemus minulle, joka tapauksessa.
 
Juu täällä on napsunu ja poksunu kauan aikaa. Ilmeisesti vauvan nivelet siellä paukkuu :)
 
Miulla on tytön nivelet poksunu jo pitkään mutta nyt pari päivää on ihan tuolla alhaalla kohdun suulla poksunut. Epäilen, että ne on tosiaan sikiökalvot mitkä siellä poksuu, vaikka eivät siitä puhkea. Kun ei noin matalalla ole enää niveliä millään, se poksahdus oikein tuntuu. Kädetkin on paljon ylempänä ja eri kohdalla. Ni en tiedä mikä muukaan se vois olla... Niitä poksahduksia voi tulla joskus useampikin peräkkäin ja sit ei taas yhtään, taitaa päällä puskea jotenkin niin että napsuu. Yleensä oon makuulla / vaihtamassa asentoa silloin, joskus on kuulunut yksittäinen vastaava poksahdus istuessakin.
 
Mulla ainakin lapsi hikotteli vielä sunnuntainakin kun synnytys oli jo käynnistynyt...sori jos pilasin teidän korkeat toiveet :sad001
 
Täällä olis nyt plan in action :wink Tänään ja huomenna vedän pulsatillat ja omega3-överit, huomenna on akupunktio ja torstaina saa se neuvolalääkäri pyöritellä paikkoja auki. Perjantaina onkin sitten laskettuaika niin sopii synnyttää. Niin saumaton suunnitelma, et melkein vois vetoa lyödä toteutuuko? :grin Not.

Mut positiivista on, et mutsi tulee reissusta tänään illalla, eli jos ja kun lähtö tulee niin lastenhoitaja on lähellä taas. Ja kirjanpito alkaa olla hanskassa. Ja öisin on tullut nyt ihan mukavia suppareita jotka laittaa jo puuskuttamaan, liian harvoin vain...

Jos jatkais seinien pesua, tää pesäily ei vaan lopu :rolleyes:
 
Miun puolesta on hyvä vaan jos ei tartte luopua toivosta siks että tää nikottelee yhä :grin Sehän tuossa et varma aktiivisen synnytyksen merkki on kun aktiivinen synnytys alkaa. Ennakoivia oireita on niin erilaisia eri ihmisillä. Toisilla tulee ihan kauhea nälkä ja toisilla loppuu syöminen kokonaan. Toisia väsyttää koko ajan, toiset ei voi nukkua. Toisilla on supistuksia ja kipuja viikkokaupalla ja toisilla ei oo mitään ennen kuin synnytys alkaa. Mut onhan näitä kiva jutella ja arvuutella paremman tekemisen puutteessa, ihan sama ku tissien kipuiluja, herkistynyttä hajuaistia ja ällötyksiä ennen menkkoja / plussaa. Vaikkei se mitään suoranaisesti hyödytäkään.
 
Hyvä suunnitelma Tamiko! Varmaan onnistuu, kun on noin tarkkaan mietitty. :)

Mä en edelleenkään oo mitään hikkaa mahassa tuntenut mielestäni. Liikkeet on kyl muuttunut viimesen 3-4 viikon aikana terävistä sarjapotkuista myllerrykseen. Ja tuntuukin rauhallisemmalta. On varmaan niin iso jo, ettei mahu tuolla mukiloimaan... Harvoin noihin ees herää, mut viime yönä vauva löysi kivasti kylkiluun ja siitä vauhtia.

Yöt on muutoin ihan järkkyjä, musta tuntuu, etten nuku ollenkaan. Heti ku herään, oon ihan väsynyt ja sama jatkuu koko päivän.

Eikä oo mitään synnytysoireita. 40+5. Ihan kivaa ja siivous vaikka jatkukoon vaihteeksi...
 
Mä oon jälkeenpäin miettiny noita ennakoivia oireita itselläni, niin yksi poikkeava asia oli viimeksi synnytystä edeltävänä iltana, mitä en ikinä ennen sitä ollut kokenut, enkä nyt vielä tässäkään raskaudessa. Mulla oli selkä ihan todella omituisesti puuduksissa. Niinkuin se selän pinta olis ollut puudutettu ja se tunne meni siis lapojen alta persuuksien päälle. Mies oli silloin illalla sitä mieltä et lähdetään näytille, kun oli niin uus ja outo tuntemus. Mentiin kuitenkin nukkumaan ja silloin yöllä aamuneljältä meni lapsivesi ja aamusta vauva syntynyt.

Mut jännäähän se on et mikä kelläkin vois olla jotenkin poikkeava oire, mikä enteilis synnytystä.
 
Noita ennakoivia oireita tuntuu kyl olevan joka lähtöön. :) Kyl kiirettä pitelee, et ehtii kaikkia miettiä ja tunnustella.
 
sitä varten me kai jäädään äitiyslomalle niin kauan ennen LA... :p saa oikein huolella tunnustella olojaan.
 
Olen samaa mieltä. Näitä ennakoivia oireita on hauska käydä läpi porukalla. Minulla ei ole mitään. Paitsi ehkä se, että jätkä on ollut aika rauhallinen viime päivät. Eilen se tosin alkoi potkimaan (niin paljon kuin tuolla mahtuu), kun syötiin jäätelöä. Ukko nauroi, että siellä se vaatii lisää jätskiä. :wink

Mulla alkaa pää levitä tähän makaamiseen. Onneksi oli tänään vieras käymässä, muuten olisin ihan sekaisin. Olen tuijottanut koneen ruutua aamukahdeksasta asti. Tiedän, ettei saisi olla näin paljon ruudun ääressä, mutta en jaksa välittää. Ihan sama. Meidän lapsesta tulee varmaan joku poliisi, kun tuijotan näitä rikossarjoja aamusta iltaan. Haluaisin tehdä jotain, että tämä synnytys lähtisi käyntiin, mutta en keksi mitä voin tehdä, kun itseään ei saa rasittaa (sen myrkytysepäilyn vuoksi). Seksikään ei innosta, kun tää päänsärky on useimmiten kaikista kovimmillaan iltaisin. :mad:
 
Miulla on vähän sama, ton verenpaineen takia pitäis olla levossa, mut on kyl turhauttavaa olla koko päivä sohvalla. Tekemistä tartteis lisää. Silti miusta tuntuu et varsinkin näin esikoista odottaessa tällä on ihan tarkoituksensa, että nyt on tylsää. Kohta varmaan ei ole :) Vaikka ei nyt niin pystyiskään lepäämään niin ehkä se jotenkin psyykkisesti valmistelee kuitenkin.

Miulla on se eilisen mässyhimo mennyt ohi, nyt on ihan vain hyvä ruokahalu mut "normaali" nälkä. Pakkasin vielä kantoliinan sairaalaan mukaan, oon siivonnut vihdoin olohuoneen pöytätasot yhtä lukuun ottamatta, järjestellyt pyykkisysteemit uudestaan niin että on vaipoille oma korinsa ja aikuisten pyykkikori siirtyi nyt eteiseen. Ruokaa laittelin. Huomisellehan miulla ois se synnytysvaraus mut ei kyllä mikään viittaa siihen yhtään, tänään on supistellutkin vähemmän kuin eilen eikä oo oikein mitään ihme oloja. Ikkunoiden pesu alkais houkuttaa mut viimetteeks hyppäs verenpaineet pilviin ku siistin kylpyhuonetta ni epäilen, että siihen ikkunanpesuun ei tartte alkaa ennen kuin alkukesästä. Ehtiipähän siitepölykausi mennä ohi mut joku lintu on vetäny kauheet hätäruilut olkkarin ikkunaan :mad: Se on ehkä pakko käydä vaikka ulkokautta pesemässä jos ei muuta.
 
Mulla on ollut ihan hyvä olo tänään, ei mitään synnytysoireita ollut ollenkaan, kevyesti mennyt noi portaatkin ylä- ja alakerran välillä. On joo väsyttänyt, mut hyvin oon jaksanut. Oon mm. imuroinut koko talon, pessyt vessan ja nyt tein ruokaa. Teki mieli nakkikeittoa, en oo syönyt sitä kyl aikoihin...:) Kiva toi auringonpaiste, piristää jotenkin.
 
Takaisin
Top