Synnytysoireita

Päätin tossa jokunen viikko sitten etten osta sipsiä ennen vauvan syntymää... joten senkin takia: SYNNY JO, vauva! Sipsit on parasta mitä maa päällään kantaa. Sillon en arvannu et oisin vieläki täs yhtenä kappaleena kun niin neuvolasta meinasivat et ois syntyny jo aikoja sitte. Pitiki mennä tollai lupaamaan itelle :grin
 
Miulla ei oo tainnu sipsejä olla ollenkaan tän vuoden puolella, viimeks varmaan joskus lokakuussa joku pikkupussi dipattavien kasvisten seuraks... :p Suklaata on ollu tasan tummaa leivontaan joulun jälkeen ja miehelle oon ostanu fazeria niin et oon ite syöny rivin tai kaks yhteensä. Limsaa on siis ollu kai kolme tölkkiä tän vuoden puolella ja joskus ottanu jos oon ulkona syöny mut 1,5l limsapulloa ei oo raskauden alun jälkeen ollu kotona. Ja nyt ei pystyny olemaan ilman ja piti ostaa kaikki. o_O
 
Mä elän nykyään lähinnä pelkillä hiilareilla. Ruokavaliossa on vaan hedelmiä, vihanneksia, salaattia, marjoja, jogurttia, jäätelöä, pullaa ja karkkia :eek:

...paitsi äsken söin kebabin salaatilla ja tuli ihan hirvee olo!
 
voi tytöt täällois sipsiä vaikka muille jakaa :smiley-angelic003. mies ajo perjantaina työreissullaan real snacksin tehtaanmyymälän ohi ja toi 2 laatikkoa (24 pussia) erilaisia sipsejä :D.ainoa vaan että mä en niin sipsistä välitä, en oo ikinä ostanu sipsipussia itelle ja mies ku ostaa niin joskus maistelen siltä.
 
Meillä se piilotusjuttu menee niin, että toistaiseksi häpeä piilojen etsimisestä on voittanut niiden herkkujen himon. Sitä paitsi olen niin yksinkertainen olento, että olen tähän asti unohtanut herkkujen olemassaolon, kun ne ovat kadonneet näkyvistä. Nyt aletaankin liikkua vaarallisemmilla vesillä, kun tämä himotus alkaa käydä ylitsepääsemättömältä...
 
täällä kyllä menee herkkuja edelleen aika usein :D liiankin usein... viikonlopun saldo oli pizzaa,sipsiä,limpparia,karkkia, jätskiä ja leiposin vielä piirakankin..en taida uskaltaa astua neuvolassa puntarille ens viikolla :D
 
Mie söin puol pakettia nakkeja, puol pakettia perunasalaattia, osan irtokarkeista (lähinnä salmiakkia mitä en sais syödä, hyi minua) ja osan sipseistä. Pitää pyytää miestä viemään huomenna loput sipsit työpaikalle tai heitän ne pois, hyi mikä rasvanilja suussa :grin Suklaat meni suoraan kaappiin ja nyt dippaan tuohon sipseille varattuun dippiini porkkanaa tosi onnellisena vedettyäni just omenan ensin. Äh mie oon huono tässä. Kokista on sentää lasillinen.

hymykuoppa miulla on ollu koko raskauden ajan paljon hiilaripitoisempi ruokavalio kuin yleensä, kasviksia ja hedelmiä on menny ihan hirvee määrä. Yhdessä vaiheessa meni täysjyväleipää paljon mut nyt ei oo enää ollu leipähimoja. Kalaa ja kanaa menee jonkin verran, maitotuotteet onneksi uppoaa ihan hyvin, ja pähkinät ja munat. Mut pekoni, pihvit jne. mitä yleensä söisin mielelläni ei oikein maistu. Oon mie karjalanpaistia jne. laittanut mut ruokavalio on ollut paljon kasvisvoittoisempaa ylipäänsä.
 
Lidlistä saa pakastealtaasta kelvollista ja halpaa (2,79€) mutakakkua. Ja sellanen ostettiin eilen + vaniljajäätelöä. Kakku ei mennyt eilen mulla ja miehellä kokonaan, ni sitä nyt tuol puolikas oottaa mua vielä. Mä en oo ennen raskautta tosiaan välittänyt suklaasta. Limua oon kyl juonut hävettävän paljon, ainakin ton 1,5l viikossa...mut sit oon kyl vissyäkin vetänyt ihan kiitollisen määrän...

Musta tuntuu, et minä syön nykysin kaapista kaiken, mikä vaan irti lähtee, söin noita sipsejäkin viikonloppuna, vaikken niihin ees koske yleensä, ne on miehen herkkuja.
 
Pirkan mutakakkukin on hyvää ja halpaa jos valmista ottaa. Ite oon tehny viimeksi tällaisen mutakakun: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/227889/Mutakakku/ Tossa on se hyvä puoli et tuohon löytyy ainekset kotoota kaapista lähes aina miulla, ei siitä tietty samanlaista tule kuin suklaalla vaan on kaakaon makuinen mutta hemmetin hyvää ja edullista tietty, helppo tehdä. Ite laitan osan voita, osan kookosöljyä margariinin sijaan.
 
Itsellä meni eilen puol litraa jäätelöä kertaheitolla. Normaalisti oon ihan hulluna sipseihin+dippiin mut raskauksien aikana ei ole maistunut vaan se on suklaa ja jätski mihin on kauheet himot.
 
Ainiin, tänään ei oo ollut juuri mitään synnytysoireita. Paitsi pari kertaa vihlassu alaselkää. Alan jo vissiin siihen aaltoiluun tottua...Ärrrrsyttää!

Tänään jouduin soittamaan kesken työpäivän miehelle (mitä en ikinä tee, ellei oo hätä), kun meni vesipumppu pois päältä, enkä oo sitä ikinä ennen laittanut käyntiin/tiedä ees sijaintia. Pesukonekin oli päällä, ni siks ei voinut oikein tekstariakaan laittaa. Oli kuulemma miehellä alkanut jo vähän täristä, et nyt se syntyy!

Ainakin viikonloppuna mies jutteli mahalle, et voi syntyä jo viikollakin, et päästään sit viikonloppuna viettämään jo vauvan kanssa aikaa kotona. :) Eli nyt tää odotus alkais jo miehellekin riittää.
 
Täällä jatkuu samat epämääräiset oireet eli niukkaa vuotoa edelleen tullut ja nyt illan ajan n. 10-15 min välein napakka supistus. On hidasta hommaa tämä käynnistyminen mut nyt päätin etten jaksa enää keskittyä odottamiseen ja yritän päivän aikana touhuilla askareita niin saa mielen ainakin hetkeksi pois synnytyksen odotuksesta :) Enkä enää sano miehellekään mahd. oireista ennen kuin tosi kyseessä. Raukka saanu nukuttua ollenkaan sinä yönä, kun tuli niitä säännöllisiä supistuksia. Jännittää enemmän kuin minä :grin:Heartred
 
Joo, niin iteki muuta touhuilen, mitä nyt jaksan. Tuntuu, et kaikki toiminta on jotain täytettä vaan. Huomenna varmaan vaihteeks siivoon ja pesen tuolien päällisiä ja sen semmoista...:) Just eilen sanoin, et olisin voinut olla töissä vaik kuinka pitkään. Sit mies muistutti, et eikös mulla se selkä alkanut brakailee jo tammikuussa. "Ai niin joo olikii...sehän oli vaan hyvä, et pääs lepuuttaa sitä..."
 
Selkään täälläki sattuu ja mies on ollut imurin varressa hyvän tovin, mut tänään tuli joku ihme puuska ja piti päästä itte imuroimaan särystä huolimatta. Vähän kyllä vaihtelee päivien mukaan olotilat. Joinain päivinä ei jaksais muuta kuin maata sohvalla ja sit tulee noita ihme kohtauksia et PAKKO pestä ikkunoita tai PAKKO leipoo pullaa o_O Nyt tuntuu et alkaa päätäki särkee, josko sitä unille pikkuhiljaa ja heräämään uuteen aamuun ilman vauvaa. Kokeillaan nyt käänteisesti etten odota pääseväni synnyttää tänä yönä niin vauva sit syntyyki :rolleyes:
 
Tämä ennen niin vilkas poika on yhtäkkiä päättäny rauhottua. Välillä sentään vähän mönkii. Merkki tulevasta synnytyksestä vai syy huolestua? Täytyy varmaan alkaa laskemaan liikkeitä..
 
Miulla on alaselkää särkenyt nyt viikon. Samoin nivusia ja nyt pari päivää takareisiä lisäksi. Epäilen, että johtuu suppareista, mutta voi olla myös tuo vauvan laskeutuminen ja mahan kasvu. Siis supistukset tuntuu selässä ja nivusissa myös nykyään ja ne on hiljalleen tehnyt kaikki paikat araksi, joskaan ei kivuliaaksi. Edelleen oon imuroinu ja kontannu täällä ihan keskenäni :p

Miulla tuntuu ajoittuvan noi supparit yleensä aamulle ja iltapäivälle, sit rauhottuu taas. Yöllä ei juurikaan tunnu tulevan. No, huomisellehan se on vasta se miun synnytysvaraus. Ei oo kyllä kauhean toiveikas olo mut yritän tolle tytylle jutella silti et huomenna nähdään. Perjantaina on lääkäriaika ni pitää pyytää ronkkimaan vähän tehokkaammin.
 
Mulla on kanssa liikkeet vähentyny ja rauhottunu. Oon tehny liikelaskentaa eilen ja toissapäivänä kun musta on tuntunu ettei toi pikkunen liiku tuolla juuri ollenkaan! Onneks on kuitenkin parin omenan jälkeen tullu sen verran liikkeitä että 10 tunnissa on tullu täyteen. Tää ei oo vaan ollenkaan ton pikkumyllertäjän tapasta :/
 
Meilläkin pikkusen liikkeet vähentynyt ja rauhottunut ihan selvästi. Viikon ajan on ollut pakko tehdä liikelaskentaa, kun tuntuu ettei pikkunen liiku yhtään. Eilen sit jo säikähin ku ekan tunnin aikana tuli vaan 8 liikettä (tosin ehdin laskee vaan 50 min ajalt ku iski kauhee vessahätä).. Mut sit seuraavan tunnin aikana tulikin 12 liikettä ja samoin sitä seuraaval tunnil. Normaalisti kun toi pikkunen on liikkunut tunnissa joku reippaat 20 liikettä.
 
Täällä liikkuu yhä aika paljon, möyrii, minkä mahtuu. Samoin jossain sanotaan että noi hengitysharjoitukset ja hikka (jos niitä ylipäänsä yleensä tuntuu) loppuu normaalisti pari kolme päivää ennen synnytystä et sen perusteella tää ei ainakaan oo ihan heti tulossa, eilenkin nikotteli niin reippaasti maha.
 
Takaisin
Top