Synnytysoireita

Jep alle 2,5kg on keskonen, vaikka ei olisikaan ennenaikainen. :) Ja puhuuhan osa henkilökunnasta yhä arkikielellä viikoista ristiin (38. viikolla, viikko 38 vaikka tarkoittavat eri asiaa) ja välillä yliaikaisesta kun mennään lasketun ohi tai ennenaikaisesta ennen laskettua vaikka ei sekään pidä paikkaansa. Silloin kannattaa sitä "asiantuntijaa" korjata, itseäni ärsyttää suunnattomasti kun juuri siksi osaltaan täälläkin saa niistä vääntää. "Meidänkin kätilö / terkkari sanoi" vaikka tieto ei pidä paikkaansa.
 
No ei sais näköjään iloita yhtään mistään oireesta, kun ne loppuu sitten niinku seinään! Vuotoa ei enää tule ja supistuksia ei näy. Ei vaan jaksas enää, kärsivällisyyttä testataan ihan kunnolla...:sad001
 
No jos sul on sama ku Kaisalla? Et huomenna sitten, vaikka nyt näyttääkin ettei mitään...:) Ite oon jo niin tottunut pettymään, kun mitään ei tapahdu!
 
oho ei zoell näköjään ainakaan! ei näkynyt nuo sun viestit eka
 
puhelin jättää mut aina jostain syystä toisiks viimeselle sivulle ja luulen sit niitä juttuja tuoreimmiksi ku en tajua viimesintä sivua heti lukea.pöh.

mutta zoe jospa tosiaan tekisit kaisat :)
 
Mietin kans et Kaisa on varmaan jo saanut vauvan syliin :) Jospa sitä pian pääsis itsekki pusertaan.
 
Päänsärky helpotti särkylääkkeellä, mutta alkoi uudelleen illalla ennen nukkumaanmenoa. Heräilin siihen pitkin yötä ja muutenkin yö oli tosi levoton. En tiedä, mikä valvotti. Mieskin oli ihan huolissaan. Aamulla se kävi paijaamassa ja aikoi tulla aikaisin kotiin tänään. Ilmeisesti olen näyttänyt surkeammalta kuin tiesinkään, koska vaikka se on todella huolehtivainen niin ei se yleensä ylireagoi. Soitin eilen polille tästä päänsärystä ja siellä sanottiin samaa: jos menee levolla tai särkylääkkeellä ohi, ei kannata huolestua. Ja ne oli helpottuneita, että mulla on neuvola tänään. Siellä katsotaan ne valkuaiset. Mietin, että jos minulla nyt todettaisiin raskausmyrkytys niin kuinkakohan helposti ne määräisi käynnistyksen? Kun viikot on kuitenkin jo täynnä eikä myrkytyksen hoitoon ole muuta kuin käynnistys ja lepo. En tiedä, mutta toivon, ettei tämä ole sitä. Toivottavasti asiaan kuitenkin tulee joku selvyys, ettei kaikki yöt mene murehtiessa.

Mun piti suorittaa eilen häätöyritys sillä hauskimmalla S:llä, mutta tämä päänsärky teki stopin yritykselle. Ei toivoakaan innostua seksistä, kun pää tuntuu halkeavan.

Mä olen ajatellut, että kyllä tämä synnytys varmaan käynnistyy yöllä, kun aina öisin, kun käyn vessassa vatsa on kivikova. Siihen ei suoranaisesti satu, mutta kun kädellä kokeilee vatsa ei anna yhtään periksi.
 
Nyt on käyty neuvolassa. Paino oli laskenut 1,5 kiloa ja se helpotti sekä mua että neuvolan terkkaria. Vauva liikkui hyvin ja sydänäänet olivat vahvat (tärkeimmät uutiset). Virtsassa ei mitään muutoksia eli todennäköisesti tämä päänsärky ei liity myrkytykseen. Täti soitti kuitenkin sairaalan lääkärille, joka antoi ohjeeksi lepoa ja Panadolia 1g 3xpäivässä ja seurantaa pari päivää. Menen uudellleen neuvolaan jo torstaina. Olen nyt tehoseurannassa.

Olen alkanut juoda vadelmanlehtiteetä. Ei siitä varmaan mitään apua enää ole, mutta se maistuu hyvälle.
 
Tuosta täysiaikaisuudesta... Mulla on ainakin terkkari- ja kätilökavereita, joille toisille on opetettu koulussa että täysiakainen on kun on 37 viikkoa täynnä, ja toisille 38. Että eipä se taida olla mikään kiveen hakattu se täysaikaisuuden määritelmä.
 
Marihanna hyvä juttu, et ei muita raskausmyrkytyksen oireita! Onks sun verenpaine ollut ok? Kyllä mulla ainakin aika hätäseen käynnisteltiin edellinen kun alkoi olla myrkytyksen oireita, eivät katsoneet miten pahaksi pääsee kun vauvakin oli jo täysiaikainen. Toivotaan kuitenkin et kyse ei nyt ole siitä ja menee ohi tuo päänsärky! :)
 
Ne joille on opetettu että 38 täynnä on varmaan käyny jo joku aika sitten sen koulunsa... :p
 
Verenpaine on koko ajan ollut hyvä, ellei jopa matala. Tänä aamuna oli 100/68, mutta se oli heti heräämisen jälkeen. :) Eli tuskin tämä on myrkytys. Ehkä ne haluaa neuvolassa vaan pelata varman päälle. Olen iloinen siitä, etteivät ne jää liiaksi odottelemaan käynnistämisen kanssa, JOS tämä olisi myrkytys, koska en haluaisi joutua ensin makaamaan viikko tolkulla sairaalassa ja sitten synnyttämän käynnistyksellä. En toivo käynnistystä, mutta en haluaisi olla viikko tolkulla sairaskaan. Mieluummin ottaisin tämän pienen pojan ja toisin sen muutaman päivän sairaalassaolon jälkeen kotiin. Ja kaikista mieluiten tekisin sen ilman myrkytystä ja käynnistystä. :)

Minä olen iloinen, että meidän jätkä on täysiaikainen, on hän sitten ollut sitten sitä jo viikon tai vain päivän. :)
 
En taas tiiä pitäiskö tää laittaa raskausoireisiin tai himoihin mutta ehkä tänne mieluiten... Tänään on sit sellainen päivä et pitää tunkea naamansa KAIKKI. Siis en oo karkkia vetäny ku jotain 75-100g irtokarkkipusseja harvoin moneen kuukauteen, suklaan suhteen sama, leivonnaisia tai lettuja kun oon tehnyt niin niitäkin on mennyt vain kohtuudella. "Herkut" on ollu marjasmoothieta, suolaamattomia pähkinöitä, hedelmiä jne.

Ja nyt ostin kaupasta pakastepizzaa, nakkeja ja perunasalaattia, pullon limsaa (!! ei koko raskausaikana, tosin en sit oo avannu sitä), puol kiloa irtokarkkia, pussin sipsejä ja kaks levyä suklaata. Hyvä etten oikeesti mättäny kaikkea naamaani kerralla. Pari päivää on jo pakastimesta leivonnaiset maistunu ja hedelmät, nyt lähti täysin hanskasta. TOIVOTTAVASTI keho nyt tankkaa synnytystä varten. :confused:
 
Prkl alko itelläki tekeen mieli kaikkea mättösapuskaa ku luin tota sun listaa elmiina :grin. uppoais nimittäin mullekki. eilen vedin 400g remix-pussin yheltä istumalta. no problem!laughing7
 
ja tännäänki oon kyllä ollu vähän väliä puoli vartaloa jääkaapissa / kaapissa tonkimassa löytyskö MITÄÄN hyvää..esim keksiä, leivoksia, jätskiä.. anything!
 
Tykkään, koska täällä on ihan sama tunnelma. Olen ahminut kaikkea, mitä kaapista löytyy. Kauppaan en ole päässyt lepomääräyksen vuoksi (huomenna saatan joutua joustamaan siitä), mutta kaikki mikä on kotoa irronnut uppoaa kyllä. Me syötiin eilen yksi suklaarasia lähes tulkoon kahdestaan (ja kun sanon kahdestaan viittaan enemmän minuun ja tähän pikkujätkään kuin omaan mieheeni, joka kyllä söi myös mutta vähemmässä määrin). Lisäksi söin sipsiä ja karkkia. Sipsit pyysin miestä piilottamaan, mutta loput suklaat (joo, niitä jäi hieman) vedin naamaani jo aamulla.
 
Tuo piilotushomma kuulostaa ihan samalta ku meillä :laughing002. Eka pyyän miestä piilottamaan SEMMOSEEN paikkaan mistä en löydä...ja heti ku miehen silmä välttää niin oon tonkimassa joka paikkaa.. ja tähän asti oon aina löytäny ne piilot. ei se opi :grin.
 
Eiks se ollu jossain ihan tutkittu juttu, että ennen synnytystä keho huutaa hiilareita josta nämä mieliteot sitten johtuis :wink hitsi ku en yhtään muista mistä lueskelin, ois voinu linkittää...:confused: Eli hyvällä omallatunnolla vaan naikkoset :p
 
Takaisin
Top