Synnytysoireita

No mutta ainakin sit tulis sellanen olo että se vauva ymmärtää mihin päin pitäis olla liikkumassa! :D Mutta jos nyt ihan tosissaan mietin asiaa niin tuskin tää olo tästä enää ennen synnytystä helpottaa... Varmaan selkäkivutkin palais jos vauva lähtis laskeutumaan. Sitä innolla odotellessa nautin nyt vaan näistä närästyksistä ja hengitysvaikeuksista.
 
Joo miulla on nyt viimeisen viikon ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana ollu oikein pistäviä, kipeitä viiltoja alaselässä. Alkuraskaudesta meni hartiat kyllä jumiin ku rinnat turpos ja sen takia oli selkä vähän arka mut sen sentään sai rullailemalla auki. Tälle ei oikein enää mahda mitään.

Mie kyl otan tän ripulin silti mieluummin kuin sen ummetuksen... Nyt on taas sellaisia harjoitussuppareita mitkä tyhjentää suolta oikein kunnolla, ei paljon kotoota uskalla mihinkään lähteä :grin Muutama kipeäkin on ollu välissä mut eipä tää tästä mihinkään edisty. Se fakta siitä et kohdunkaula on lähteny aukeamaan lämmitti mieltä vähän aikaa mut nyt kun aikaa on kulunut eikä synnytys oo sen lähempänä ni ei lämmitä sekään vaikka olis siitäkin vielä auennut.
 
Mulla on selkäkivut oikeestaan ainut vaiva tällä hetkellä. Alaselkä/ristiselkä on aivan tulessa jos on päivällä ollu liikkeellä, ja sit taas jos istuu/makaa koko päivän ni on keskiselkä puolestaan liekeissä. Piikkimatto auttaa hetkellisesti, mut takas ne kivut tulee aina muutaman minuutin jälkeen. Koko selkä on ollu kyllä jumissa sen jälkeen ku liikuntakielto tuli päälle, mut minkäs teet. Koko ajan tekis mieli mennä kippuraan tai venytellä selkää, kun tuntuu et sitä ei saa ees kunnolla suoraks kun on mahakin ihan kovana suurimman osan aikaa. Ja laskeutumisen jälkeen ton vauvan pää on mukavasti alkanu painaa häntäluuta, eli tuntuu kuin puukoniskuja sais sinne häntäluuhun aina kun hän venyttelee itseään tai heiluttelee päätä. Häpyluussa ei mulla onneks tunnu mitään.

Mut tästä kaikesta valituksesta huolimatta oon kyllä mielestäni helpolla päässy. Vois sitä paljon huonomminki asiat olla, pienen selkäkivun kanssa kärvistelee tässä oikein mielellään! Närästyskin kun pysyy suht kurissa maidolla ja välttämällä tiettyjä ruokia, niin ei tässä kyllä oo mitään hätää. Vaikka ei millään malttais vauvelin tuloa odottaa, niin mikäs mulla oikeesti tässä ollessa kun ei suurempia vaivoja oo. Eilenkin miehelle valittelin kun ei oo ees yhtä kivuliasta supistusta vielä tullu, niin hän oli ihan ihmeissään että eiks mun pitäis olla vaan tyytyväinen... :p
 
Rv 40+0 eikä ohi ole täälläkään! ei oo minkäänlaisia suppareita ollu koko viikkona, turhauttaa oikeen :angry1 tosin ihan kummallista ja kivuliasta vihlontaa sisäreisissä ihan ylhäällä (kävely silloin ihan mahdotonta!), ja tätä ei aikasemmin oo ollu, ja ihanku olisin lukenu että jollakulla oli kanssa tämmösiä? Odotellu vaan milloin masussa alkais jotain tuntua.
 
Mulla selkäkivut helpotti kun vauva laskeutui. Hymykuoppa, jos käy niin että synnytyksessä kestää niin kauan ettei ole nukkunut yli vuorokauteen ja synnytys ei tunnu etenevän, niin kyllä ne sairaalassa antaa kunnon kipulääkettä jotta saa nukuttua. Sitä täytyy ehkä osata pyytää, riippuu varmaan missä on, mutta kyllä sellaisia ihan turvallisia droppeja on olemassa. Ja epiduraali tietty vie lähes kaikilta kivut siinä määrin että nukkuminenkin onnistuu, jos ei vie niin eikun anestesialääkäri uudelleen saliin katsomaan missä on vika. Sektioksi mullakin lopulta meni, ei tosin johtunut siitä että olisin ollut väsynyt vaan siitä ettei vauva suostunut kääntymään oikeaan tarjontaan kun napanuora oli kolme kertaa kaverin ympäri. Sillä ei ollut liekaa :wink.
 
Voimia Kaisa!!! Surkeankuuloinen tilanne :sad001
Täällä mennään kokonaisena edelleen, Rv 40+5.... Ei ole hauskaa. Ei pahemmin oireita eikä tuntemuksia. Kotia olen kans linnoittautunut, mutta kaikki tekniset laitteet pukkaa nuita ah, niin ihania "joko, joko?" Viestejä ja puheluita... Vähän sitä olis rikas jos sais kympin ainako joku heittää tuon "ei se kellään ikinä sisälle ole jääny"-kommentin... >:[
Hymykuoppa! Mullakin maha laskeutui ihan vasta lasketun ajan tienoilla, että ei sitä kannata varmaan huolehtia :) hyviä kommentteja saapi täältä uudelleensynnyttäviltä! Niihin on helpottavaa tukeutua Itsekkin ensisynnyttäjänä!
 
Jee, tänään oli kunnon supistuksia n. 45 minuuttia, niitä tuli ihan monta, mut ne ei ollut kestoltaan mitään minuuttia kyl yksikään. Nyt taas todella yllättäen hiljasta. Ois vaan jatkunut, ei olis haitannut.
 
Joku joskus sanoi että raskauden kesto ei oo 9 kk vaan 8kk + 2 vuotta! Alkaa tosiaan tuntua kuvailevalta. Jonkinlainen "esisynnytysvaihe" tässä on menossa ollut selvästi jo viikon, mutta ei mitään aktiiviseen vaiheeseen siirtymiseen viittaavaakaan. o_O
 
No aika kuvaavaa joo. Miten tääki päivä vaan jatkuu ja jatkuu...koska se yliaikaiskontrolli nyt olikaan...viikon päästä tiistaina, jippiii!
 
Miulla *ehkä* aletaan puhua käynnistyksestä ens perjantaina mutta sen näkee sitten. Toisaalta tahtoisin tytön syliin jo, toisaalta en kyllä tahdo mitään käynnistelyä turhaan. Ei se nyt oikeasti ole siitä viikosta kahdesta kiinni, vaikka olenkin malttamaton.
 
Joo ei oo kyllä oo oikeesti niin viikon tai kahen päälle. Luulenpa, et jos/KUN itellä on ne kontrollit 41+5, 42+0 ja vielä 42+2, et jo tosta ekasta kotiin passitus kyl ottaa päähän, VAIKKA siinä on tasan ylihuomenna se seuraava aika.

Tänään sit tulista ruokaa, mikä ei kylläkään auta mihinkään...

On muuten outoa, et oon ihan väsynyt koko ajan, vaikka nukun pitkään ja hemoglobiinikin oli 127 ja rautaa syön edelleen. Jos herään esim. klo 11 "aamulla", ni klo 13-14 oon aivan sippi. Ja tänään sama homma. Nytkin mietin päiväunia, vaikkei oikeesti klo 18 oo mitään järkeä sellaselle. Yöllä heräilen pari kertaa ja käyn pissalla aamulla n. klo 7-9 välillä, "kun ei enää pysty vaihtaa asentoa ja on pakko vaihtaa". Mieskin sanoi, että näytän kalpealta...oon samaa mieltä.
 
Mun pitäis ehkä laittaa tänne kuva mun riutuneesta zombinaamasta lohdutukseks kaikille muille jonka naamalta väsymys näkyy. Mun naama alkaa pikkuhiljaa muistuttaa enemmän pääkalloa kun kasvoja. Iho on ihan harmaa, silmänympärykset tummaakin tummemmat ja posket ihan lommollaan. Välillä säikähdän omaa peilikuvaa. Mutta onhan tässä nyt kärsiny unettomuudesta jo 8 kuukautta niin ihmekkö tuo. Mun hyvin nukutut yöt tän raskauden aikana on laskettavissa varmaan yhen käden sormilla...
 
Minulla ei ole mitään oireita, mutta toisaalta laskettuun aikaan on vielä kaksi viikkoa aikaa. En viitsi kovin isoon ääneen valittaa, että oireet puuttuu, kun täällä on niitäkin joilla on laskettu aika jo käsillä. Mutta tänään kuntosalilla tuskastuin ja ähisin yksikseni pukuhuoneessa kenkiä jalkaan. Melkein meinasi itku päästä, kun ei saa enää ährättyä edes lenkkareita jalkaan. Olen käynyt ukon kanssa salilla 1-2 kertaa viikossa. Vähän himmailua se treeni on, mutta pääseepä hetkeksi pois kotoa ja kevyilläkin painoilla tehdyt sarjat tuntuvat. Olen siis tehnyt käsivarsia, hartioita ja taljaa. Tänään repäisin ja tein pakaralihaksia seisten. Huomenna on varmaan peppu ihmeissään. Mitä nämä maitohapot ovat?
 
Mä en enää kestä tätä odottelua!!! Ärsyttää ja oon ihan inohttavan kiukkunen koko ajan, varsnikin tytölle.... Joka paikkaan tuntuu täl hetkel sattuvan, molemmat lonkat ihan ku olisivat pois paikoiltaan, tenava puskee kylkiluista vauhtia alaspäin ja selkää särkee istuu tuolilla... Supistelee sillai ärsyttävästi että tietää ettei niistä oo nmihinkäää nmuuhun ku mun vitutuskäyrän kohottamiseen... Tulee olee niin pirun pitkät viikot viel edessä kos tää ei täst ymmärrä syntyy piakkoin!!! Kiitos ja anteeksi!!! Murrrr.....:angry4
 
Ja on kuulkaas yritetty kaikki maailman konstit jo!!! Ei sit mitään hyötyy mistään poppakosntista täällä suunnalla ainakaan!!!
 
Sama vika. Tai risiiniöljyä en oo ottanu enkä aio... Tavallaan ilahtuu aina kun supistaa mut ku tietää että ne on noin pieniä ja hyödyttömiä eikä etene mihinkään ni alkaa vaan vituttaa. Nyt taas unettomuuden sijaan nukahtelen pystyyn ja on ihan kauhea makean himo. Perse. Kiukkuan turhasta miesraasulle vaikka se on vaan ihana ollu ja silitelly mahaa ja kehunu nätiks.
 
Täällä on kans yks perseelle ammuttu karhu. Aivan liian helposti kiukustuu pienistäki asioista ja tulee korotettua ääntä :sad001 Ei enää jaksaisi odottaa. Nyt on muksu myllänny koko illan niin, että vihloo alapäätä ja sattuu selkään tosi inhottavan tuntuisesti. Ja sit on just noita veemäisiä supistuksia harvakseltaan jotka ei varmasti saa mitään aikaan...
 
Tääl töpsötetään hiirenaskelia ja koko alapää on ihan tulessa. Takapuoli ja häpyluu-huulet, alapää. Alko jopa itkettää koko kipu. Otin panadolin ja menin saunaan, se tuntui vähän helpottavan. Nyt sitten alko uudestaan vihloo, takapuolta ja alaselkää. Loppunee pian...
 
voi ei kaisa! Toivotaan että nyt nopeassa tahdissa paikat aukeais ja synnytys etenis!

mullakaan ei oman tulkinnan mukaan oo vauva laskeutunut..maha tosi ylhäällä ja painaa hitokseen keuhkoja,palleaa ja mahalaukkua :/. Aikoinaan gyne sano että mulla on ahdas lantio mutta lääkärineuvolassa ei lääkäri sanonu mitään siitä että mahtuuko syntyyn..oletan siis että mahtuis..mutta saisi kyllä laskeutua tuo beibsi!
 
Oho oho, nyt tullu jo hetken ajan sellaisia supistuksia et muistu mieleen miltä niiden suunnilleen kuuluu tuntua. Eli laittaa jo vähän irvistämään ja tuntuu selässä asti. Mut nää laantuu ihan takuuvarmasti nyt, kun ehti jo hiukka innostua.
 
Takaisin
Top