Synnytysoireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja V.A.T.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään on ollut supisteluja selän puolella, jopa takapuoli saanut tästä osansa. Mut ei niin, että lähtisin johku synnyttää (huomenna sitten...yeah, right...). Tänään tuli myös se purppuraviiva-juttu mieleen, ni olihan se tuolla takapuolessa. En vaan muista ees, mitä siitä sanottiin. Pitääki kaivaa se uutinen jostain.
 
No löyty se artikkeli. "Tutkimuksissa on selvinnyt, että viiva ilmestyy, kun kohdunsuu on yhdestä neljään senttimetriä auki." Joopa joo. Hitsi ku en oo tota ennen tullut kattoneeksi.

”En ole koskaan nähnyt viivan menevän pakaroiden yläosaan ilman, että naisen kohdunsuu olisi ollut täysin auki”, Vik huomauttaa. Vik voi tulla tänne kattelee, et viiva on pitkä, mut ei tääl mun mielestä mikää synnytys oo meneillään...

Onko joku muu tätä viivaa huomannut?
 
Miulla alahuuli turpos reilu viikko sitten ja nyt alkaa olla ylähuuli ja nenäkin just sillai kuonomaisesti turvonnu. Mut ei ole menoa vieläkään :)

Eikä oo purppuraviivaa. On ollu kyllä sen näköinen vaaleanpunainen pari kertaa ihan ylös asti! Mutta siellähän saattaa raskaana ollessa olla ylös asti sellainen vaaleanpunainen vähän violetihtava viiva, kun se muodostuu siitä et vauva painaa lantiota. Sit toisilla tietty tulee pigmenttiviiva kun ihon väri tummuu. Se purppuraviiva on sit vielä vähän eri, kannattaa englanninkielisiltä sivuilta etsiä kuvia ni on parempia ja hahmottaa helpommin kuin mitä tosta vau.fi artikkelista.

Miulla tuntui tänää supparit ekaa kertaa alaselän lisäksi sisäreisissä. Jännä :p Tän päivän oon laitellu nyt kestovaippoja vihdoin kaappiin paikalleen äp-laatikosta ja sijasin sen laatikon patjan ja lakanan sinne pohjalle. Nyt on niinku teoriassa kaikki tarosalla ja valmiina lapsen tuloa varten, ihan loppusilauksia vailla. Mut esim. noiden vaippojen ja harsojen paikat vielä takuulla vähän hioutuu kun näkee sit käytännössä mitä tulee eniten käytettyä.
 
No just miehelle laitoin viestin, et muistaako, onko mul ollu tollainen viiva pyllyssä aiemmin :grin Sehän tota peppua enemmän tsiikailee...vastausta oottelen. Varmaan aattelee, et jotain mä taas täällä sekoilen...
 
Miulla tuo myös tulee ja menee, eli näyttää aika samalta ku tossa vau.fi kuvassa mut ei se oo "se oikee" vielä :) Ja sävy on vaaleanpunertavampi enemmän kuin ihan purppura. Joskus kans ku oli tuosta puhetta tuli tarkistettua mut eipä tosiaan itsekään tuu sitä koko aikaa tsiigattua peilin kanssa, haha. Silloin ekaa kertaa ku katoin siel oli viiva ihan selvästi ja sit se olikin kadonnut kun pari päivää myöhemmin vilkuilin. Mut siksipä sitä oiskin hyvä vilkuilla jo etukäteen et tietää miltä noi "väärät hälytykset" näyttää ja mikä on itelle normaalia.
 
Saa mies tehä sit tosta tarkan värianalyysin huomenna illalla ku tulee. Miehillä tosin ei oo hajuukaan siitä, et onko väri "purppura" vai "vaaleanpunertavampi" :wink Pirun vaikee tota on ite kattoo, ei vissii oikein enää ranka kierry entiseen malliin....
 
Toinen jalka pöntön tai tuolin päälle, pylly kohti peiliä ja kunnon kumarrus sieltä jalan alta katse peiliä kohti ni näkyy vähän valitettavankin hyvin :grin
 
Vois itsekki katsoa taas onko se viiva muuttunut. Jokunen viikko sitten siellä ainakin oli viiva, ei kovinkaan tumma vielä. Tänne on iskeny nyt jatkuvat menkkajomotukset ja jopa supistelee välillä. Ei kyllä kovin kipeitä ole vieläkään. Noh jospa bebe sieltä pikkuhiljaa suunnittelis lähtöä :)
 
Hah miulla on se nojatuoli peilioven edessä makkarissa niin siitä nojatuolista saa käsillä hyvin tukea, ei oo pyllähdyksen vaaraa :p

Miulla muuten eilen vielä kun supisteli ja tuli sitä limatulppaa ni tuli esimaitoa nänneistä ihan valumalla kun nipisti. Nyt ei tule enää YHTÄÄN. Ei vaikka kuin lypsäisi. Ja sitä on tullu viikolta 13 asti. Haluaisin niin ajatella että tää (samoin kuin eilinen päänsärky) olis nyt sitä kun hormonitasot ennen synnytystä lähtee laskuun... Toivossa on hyvä elää!
 
Nii...kaikenlaista. Tässä on vähän niinku liittynyt odotusaikana johonkin ihan hulluun salaseuraan...No tunti enää laskettuun aikaan. Camoon vauva!
 
Ainiin, mies vastas siihen mun purppuraviivakyselyyn, et "En tiedä." Siis johan nyt on :cool: huomen saa sit kattoa sitä halus tai ei.
 
Esittelin kans pyllyvakoani miehelle ja kysyin näkyykö viivaa. Totes et on siellä punanen viiva mut niinhän pyllynpohjassa kuuluu ollakin. Täh? o_O No sit kysyin onko mun nenä turvonnu, onko mulla synnytyskuono? Vastaukseksi sain et mikä v*tun synnytyskuono?? :grin Voi, että se tykkää näistä raskausjutuista...
 
Eilen oli tosi hutera olo ja olin jo kahden vaiheilla, että täytyykö tästä lähteä käymään näytillä. Päätin kuitenkin, että nukutaan nyt ensin. Yö olikin menestys. Aamulla turvotusta oli miltei puoli kiloa vähemmän ja verenpaineet olivat vielä paremmat kuin eilen (tosin ne eivät missään vaiheessa olleet koholla).

Minulla on ollut napakoru kaikki nämä viikot. Eilen huomasin, että minulle on tullut navan kohtaan pehmyt patti. Näytin sitä lääkärille (olin sopivasti synnytystapa-arviossa, kun huomasin sen). Hän sanoi, että se on vatsanpeitteitä eikä ole vakavaa. Käski kuitenkin seurata napakorua. Minä otin korun pois, kun tulin kotiin. Vaikka lääkäri ei suoraan sanonutkaan, että koru olisi haitaksi, halusin sen pois. Olin luvannut miehelle, että jos korusta arvellaan olevan haittaa, otan sen pois. Silti päätin joka päivä kokeilla, että se mahtuu vielä läpi. En haluaisi luopua siitä kokonaan. Varsinkaan nyt, kun korusta on tullut niin komea arpi napaan. Turhamaista tiedetään, mutta jostain jutusta haluan pitää kiinni. :D
 
Mä en ole vielä pyllistänyt miehelle. Ehkä sitten kun viikot on täynnä ja mitään ei edelleenkään ole tapahtunut. Sanoin kyllä, että kun nenä ja huulet turpoaa, hänen kannattaa olla valmis lähtöön. Mies katseli minua hiukan kummissaan.
 
Nyt on sitten sekin selvillä, miltä se Oikea supistus tuntuu. Viime yönä supisteli muutaman kerran, niin kuin olisi umpisuolentulehdus (en tosin tiedä, miltä se oikeasti tuntuu, mutta voin kuvitella). Kyllä se pisti tosissaan irvistämään. Nyt ei ole supistanut neljään tuntiin, mutta pakko kai se on varautua lähtemään lähipäivinä sairaalalle, koska meillä on sinne matkaa 2,5 h, ja vasta viikon päästä olisi sektioaika (onneksi oma sairaala on kyllä vieressä, mutta eivät tee sektiota täällä). Tässä onkin nyt hieman inhottavaa yrittää arvuutella, koska täytyisi lähteä, ettei ole liian myöhässä, eikä myöskään liian ajoissakaan.
Purppuraviivakin löytyy, mutta se on ollut siellä jo silloin, kun täällä on asia otettu ekan kerran esille (1,5 kk?). Tosin, en muista minkä värinen tismalleen se oli silloin. Nyt näytti ainakin olevan tosi tumma, ja muistaakseni se oli viimeksi vaaleampi. Kumpikohan sen piti olla, ollakseen oikea?
 
Mullehan tuli tuo purppuraviiva silloin, kun mulla tuli supistuksia kolmen tunnin ajan. Seuraavana aamuna se oli poissa. Välillä oon kurkannut peiliin, että josko jotain näkyisi mutta vaaleana se pysyy :grin
 
En suoraan sanoen usko, että sillä värillä on niin väliä, vaan se varmaan riippuu yksilöstä. Miulla nyt tuo tän hetkinen viiva on vaaleanpunertavampi, mutta voi jollakulla synnytysviivakin olla sellainen. Pointti on se, että jotta sillä olis mitään merkitystä, sen pitäis ilmestyä synnytyksen aikana ja edistyä synnytyksen myötä. Eli että se näyttäis erilaiselta kuin tuo "perusviiva" mikä voi tulla ihan raskauden ja/tai vauvan laskeutumisen myötä. :) Mut siksipä juuri se on hyväkin kurkkia etukäteen että tietää miltä siellä näyttää jo valmiiks jos aikoo sitä seurata, ettei sit pety turhaan supistusten alettua kun luuleekin että on purppuraviiva jo ylhäällä asti vaikka se sama viiva on ollu siellä 2 kuukautta eikä liity synnytyksen etenemiseen mitenkään.
 
Takaisin
Top