Synnytysoireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja V.A.T.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huhhuh olihan päivä. Onneksi tyttö nukkuu kuitenki hyvin niin saa itsekkin sitten levähtää. Tosiaan pari viikkoa sitten alkoi tää lenssu ja just ku näytti et parannutaan niin lähti uudelle äkäisemmälle kierrokselle. Ei haittais vaikka ennakois synnytystä kuhan ehtisin ees vähän saada voimia takas. Varmaan kuolisin jos nytte pitäs lähtee ähertään...:eek:
 
Mulla flunssa ei meinaa ottaa helpottuakseen, räkää riittää! Viime yönä olin jo ihan varma, että saahaan sittenkin aprillivauva. Supistukset oli sen verta kipeitä yöllä, että heräsin niihin useita kertoja ja jouduin nousemaan sängystä ylöskin. Vielä kuuden jälkeenkin tuli pari, mutta säännöllisyys puuttu kokonaan, saimme siis vain aprillipilan. Meillä on tänään klo 10 äitipolilla kontrolli vauvan painosta ja voinnista, saa nähdä mitä ne siellä sanovat.
 
Ai nännihierontaki vois auttaa? :) Ne on kyllä nykyään taas niin kipeet että huh..
 
Miulla on kyllä koko ajan käytössä nännien hieronta, akupisteet, kyykyt, kolme ässää, vadelmanlehtitee jne. ja ronkin kohdunkaulaakin itse näppeineni vaikka en oikein sinne kunnolla yllä. Taitaa olla risiiniöljy ja kunnon annos chiliä tai curryä ainoot mitä en oo kokeillut kun niistä menee maha sekaisin (sehän niissä on tietty tarkoituskin).
 
Ei auttanut nännihieronta... Supistukset loppu oikeastaan siihen eilisen päivän osalta joten tästä lähtien jätän nännit rauhaan! Eilen maha toimi kolmesti ja tänään on toiminut jo kahdesti, edes jotain siis ne eiliset supistukset sai aikaan.
 
Tässä voisi kohta itsekin alkaa pohtia näitä kotoisia käynnistysmenetelmiä. Vadelmanlehtiteetä täytyy ainakin ostaa. Ja onneksi pidän todella kovasti tulisesta ruuasta. Yksi raskausoire, jolta olen välttynyt, on närästys. Voin siis syödä miten tulista ruokaa tahansa, eikä se närästä. Vatsakaan ei useimmiten protestoi. Kolme ässää täytyy myös ottaa käyttöön, tosin siivoaminen ei ole mun lempihommia. Mutta eikö siitä ole sanottu, ettei se oikein toimi... ;) Sen sijaan saunominen ja seksi ovat mieluisia puuhia.

Nännihieronnasta en ole koskaan kuullutkaan. Miten sitä pitäisi tehdä?
 
Miulla ainoa mikä keskiraskaudessa närästi oli veden juominen :p Siis jos join vettä se kiipes ruokatorvea ylös, mut jos siinä oli mukana tilkka mehua, tai vähän suolaa, tai pussi samarinia, tai mitä tahansa, niin se pysyi alhaalla oikein hyvin. Nyt loppuraskaudesta ei oo onneks närästäny vesikään koska sitä on tullu juotua ja paljon! Jopa se ainoa ruoka joka on ennen aina närästänyt (raaka punainen paprika) ei oo närästänyt raskaana.

Mä en luota tohon et tulinen ruoka tekis mitään ni jos jotain vedän ajattelin vetää ihan suoraan tulista chilikastiketta pullosta. Se polttaa persettä ulos tullessaan pahemmin kuin ikinä mahaa tai ruokatorvea sisään mennessään. Siis jos sitä on tarpeeksi ja on riittävän tulista :grin

Nännejä nypläillään niinku vauva imisi, toiset käyttää rintapumppuakin jo. Eli useampi minuutti kerrallaan samaa puolta lypsäen, sit voi vaihtaa rintaa välillä. Tarkoitus ois tuottaa oksitosiinia luonnostaan ja saada sillä supistuksia aikaiseksi.

Miulla siivoaminen ja seksi kyllä aiheuttaa supistuksia. Sauna lähinnä rentouttaa niitä. Mutta ei tuu kunnon supistuksia, vaan noita harkkareita. Osa on ihan tuntuvia mut ei mitään kivuliaita, säännöllisiä, asennosta riippumattomia jne. vaan ne tulee ja menee. Siivotessa on kiva kun supistaa, kun vielä muutama kk sitten joutui hiljentämään ja varomaan ni nyt vaan hinkkaa apinan raivolla lisää ku supparit alkaa.
 
Mulla ei oo mikään oikein aiheuttanut mitään. Selkä tuli silloin pihasiivouksesta kipeeks...Mä en ees enää kivuttomia harkkasupistuksia noteeraa, siis en huomaa ite ollenkaan. Eipä niitä tietty ookaan vielä, ku laskettu aika vasta ylihuomenna....
 
Nyt pitää hehkuttaa! Tän aamun mieluisimmasta S:stä lähtien on epäsäännöllisen säännöllisesti tuntunut supistuksia eteenkin alaselässä ja kohdunsuulla. Kun se ihan eka klöntti limatulppaa mikä joskus tuli oli sellaista vähän valkovuodon näköistä mutta hyytynyttä ja joku pikkurillinkynnen kokoinen pala niin nyt tänään on tullut yks pienempi pala josta mietin että olisko ja nyt sellainen etusormenpään kokoinen kunnon köntti. Eka lima oli kirkas ja tää toinen sellaista kellertävää, ihan niinku ois sellaisesta lasten limakäsilelusta leikattu varresta kunnon pala :p Et ei tartte enää yhtään kyseenalaistaa että voisko olla vaan outoa valkovuotoa tai miehen jäljiltä tms. limat. Tähän asti on tullu sellaista pientä palaa vaan mist oon miettiny et onko vai eikö.

Ei tässä vielä olla synnärille lähdössä mutta edistystä, edistystä!

Ja mulla sama, en juuri noteeraa ollenkaan noita harjoitussupistuksia enää. Siis kun aiemmin raskaudessa niihin kiinnitti paljon huomiota ja ne aiheutti ahdistusta ni nyt vaikka tiedostaa et niitä tulee ni ei niitä sillä tavalla seuraa yhtään. Ei haluu turhia toiveita itessään herättää kiinnittämällä niihin huomiota liikaa.
 
Joo, eipä niitä harkkareita paljon pistä merkille paitsi liikkuessa, kun ei meinaa päästä eteenpäin, kun mahaa kiristää:grin

Mulla ei ole mitään limatulppia näkynyt... Aina vessassa käydessä toivon, että jotain näkyisi jossain tai vedet menisi ylös noustessa mutta ei. Haluisin jo kovasti tavata meidän vauvan :love2
 
Joo toi on toinen, aina kun nousee ylös toivoo, että hulahtais vettä tulemaan. No mut ei niin ei. :p
 
Ny sit alkoi ripuli, huono olo ja päänsärky. Jos tällasta oiretta aikoo pukata viikkokaupalla vielä eikä olla oikeesti lähelläkään ni mie en ala, en lähe synnyttämään ollenkaan :p
 
Täälläkään ei ole vielä näkynyt mitään synnytykseen viittaavia oireita, tosin laskettu aikakin vasta 20 pvä.
Saas nähdä koska poitsu tahtoo yksiöstään luopua. :) Menkkamaista särkyä alavatsalla ja harjoitussuppareita
on ollut jonkusen verran. Mitään erityisen kipeitä supistuksia ei kuitenkaan ole vielä kuulunut. Limatulppaakaan
ei ole näkynyt :grin Täällä myöskin joka yö kun saa pissalle sängystä ylös nousta, niin odottaa että koska vedet valahtaa lattialle..
 
Odotan tuota aikaa et haluan vauvan syntyväksi pian. Kun la. vasta kuun viimeinen, oikein mietin tänään et mulla ei oo kiire ja kunpa voisin nauttia raskaudesta vielä kun tuleva jännittää ym. Vastahan oon ollu puolitoista viikkoa äitiyslomalla ja en oo ehtinyt lepäämään tarpeeksi :). Ainoa minkä takia haluaisin nyytin syliin nyt, on toi massiivinen selkäkipu ja kun ei saa henkeä kunnolla.

Kiva lukea teidän edellä kulkevien ajatuksia, ehkä mäkin tästä vielä kypsyn ajatukseen vanhemmuudesta :).
 
Mäkin urkin toukokuisten puolelta näitä synnärijuttuja täältä :) oon niin pirun koukussa tähän foorumiin. . Facebook > instragram > vau foorumi = tämän hetkinen elämä :-D
 
Takaisin
Top