Synnytysoireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja V.A.T.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kukakohan ehtii seuraavaks?

Mulla on ollu nyt jo muutaman päivän sellasta jatkuvaa menkkakipujen tyylistä tuntemusta alavatsalla ja eilen ja toissapäivänä supisteli illat ja yöt jo aika kovaa niin että pahimmat tuntemukset oli selkeesti alempana kun yleensä. Eilen sitä supistelua jatku useita tunteja n. 15 min välein ja mä jo pelkäsin etten saa nukuttua mutta onneks ne sit vihdoin helpotti joskus 02 jälkeen jyväpussin ja miehen isojen, lämpimien käsien ansiosta.

Vähän pelottaa että tätäkö tää loppuaika tulee nyt olemaan kun aikaa voi pahimmassa tapauksessa olla kuitenkin vielä melkeen 6 viikkoa!
 
Mä mietin tänään sellaista, että toisaalta on hyvä, etten tiedä koska tämä syntyy. Välillä haluan hänet jo tänne, jotta päästäisiin tositoimiin ja välillä olen kauhusta kankeana "osaanko yhtään mitään". Jos minulle annettaisiin paperi ja käskettäisiin kirjoittaa päivämäärä, koska poika syntyy, en osaisi päättää.
 
Minä oon päättänyt jo ajat sitten että 9. 2. :p Tosin sitä en tiedä onko tyttö samaa mieltä. Miun puolesta sais tosiaan tulla vaikka tänään.
 
Hyvää päivää kaikille! Loikkaan tuolta maaliskuisista, LA oli 31.3 ja nyt Rv 40+3 poksuu ja paukkuu eikä nyyttiä kuulu :) Elikkä 25-wee, esikoista hartaasti odottava kärsimätön tuleva äiti täällä.

Naureskelin nuita juttuja purppuraviivoista pyllyvaossa, kun vasta viimeviikonloppuna Itsekkin sitä metsästin peilin kanssa :D kivuliaita supistuksia tullut iltaisin kerran kaks tunnissa, mutta nyt nekin tuntuu laantuneen... Varmaan käynnistyksen menee tämä tapaus, kun ei muuten tunnu tuolta masusta ulos haluavan :)
 
Angina tervetuloa joukkoon! Älä vielä luovuta, voihan se vauva päättää syntyä ihan itsestään minä hetkenä hyvänsä :)
 
Tervetuloa Angina :) Mulla tänään 40+2 ja sama homma, tuntuu, että käynnistykseen mennään. Millon teillä on yliaikaiskontrolli?
 
Jos vauvan rauhottuminen on merkki lähestyvästä synnytyksestä, niin tääl ei ainakaan olla lähelläkään. Viime yönä mimmi mylläs ihan tauotta varmaan tunnin...En oo tänään vielä purppuraviivaa katellut, naama näytti normaalilta. 40 viikkoa täynnä, kaksi edessä...
 
Tervetuloa! Minulla on sen verran aikaa vielä sinne laskettuun, että olen kahden vaiheilla haluanko tämän ulos nyt vai myöhemmin. ;) Oma laskettu aika on vasta 20.4. Ollaan miehen kanssa laskettu leikkiä, että noin viikko ennen laskettua aikaa olisi hyvä. Mies voisi sitten olla pääsiäisen meidän kanssa kotona ja jatkaa sen jälkeen isyyslomaansa. :) Saa nähdä onko pikkujätkä samoilla linjoilla vanhempiensa kanssa.
 
Rauhoittuminen.. Hmm.. Tänään ja viime yönä tämä pikku potkupalloilija on kyllä ollut aika vaitonainen... :D Ehkä mun täytyy tänään kuitenkin käydä pyllistämässä.
 
Kiitos kiitos! Kyllä odottavan aika on pitkä :D
Kaisa: eilettäin neuvolatäti laitto lähetteen RR nousun ja turvotuksen takia sairaalaan ja maanantaina on sinne aika, jos ei ennemmin tule lähettyä synnyttään. Ei varsinaisesti ole mikään yliaikaiskontrolli tämä maanantain juttu, mutta varmaan katsovat kaikki tilanteet silloin ettei useammin tarvitse tuota pitkää välimatkaa reissata. Synnyttämään on siis kotua sellaiset 140km :)
Mulla on kans naama levinny ja turvonnu :D johtuneeko tuosta myrkytysepäilystä tai synnytyksen läheisyydestä, mutta muistutan tällähetkellä lähinnä sellaista eskimoa :) oikein mukava on katsoa peiliin varsinkin aamuisin.
 
Oli vielä se viiva ja sävy on mun mielestä kyllä sellanen "purppura". Enemmän siin sinistä on ku punasta. Siinä sit patsastelin muutenkin ihanaa palluraista mahaa ja jos joskus 10 viikkoa sitten ei ollut mitään arpia, niin voi veljet niitä nyt riittääkin! Muutama hassu tuli eka kylkiin, sit tohon entisen napakorun huudeille...nyt se napakorun kohta alkaa sit kivasti tietty levitä :Heartred

Synnytysoireita siis näin 40+0-päivänä purppuraviivan sävy, pieni paineen tunne lantiossa, kova nälkä, väsyttää...Näistäkään mikään ei ees oo synnytysoire oikeesti.:violent4
 
Noista sokereista vielä, se vauvan koko ei ole ainoa syy pitää sokerit tasaisina. Jos äidin sokerit heilahtelee, vastasyntyneen sokerit saattaa heilahdella myös ja vauva joutua sokeritippaan teholle. Se ei ole vaarallista (jos se siis huomataan nopeasti ja kyllähän sitä RD-äitien vauvoilta syynätään extra-tarkkaan), mutta mitään kivaa se ei ole joutua eroon vauvasta heti alussa, ei äidin eikä vauvan mielestä. Nimim. ”kokemusta on”... Eikä mulla edes heilahdelleet sokeriarvot.
 
Minulla iski viime yönä paniikki klo 4. Näin unta, jossa lääkäri kuunteli mun mahaa ja totesi, että tämä on kyllä menetetty tapaus. Havahduin unesta ja voitte kuvitella sitä paniikin määrää, kun yritin saada pikkujätkän reagoimaan. No eihän hän halunnut herätä syvästä unesta vaan piti äitiään hereillä melkein tunnin. Oli muuten pitkä tunti.
 
Kaisa uuuuh ihanaa! Toivottavasti nyt jatkuu ja teillä on kohta vihdoin vauva!

Marihanna uskon :sad001 Mie oon kerran unissani synnyttänyt kuolleen lapsen. Eikä siinä vielä kaikki vaan mies ei suostunu viemään meitä sairaalaan "kun se on kerta kuollut joka tapauksessa" vaan lähti töihin ja miun piti olla koko päivä yksin kotona sen kuolleen vauvan kanssa ennen kuin pääs lähtemään. Oli muuten pieni paniikki kun heräsin, onneks oli tyty silloin hereillä.
 
Takaisin
Top