Synnytysoireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja V.A.T.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei Kviini! Sellaista mietin kun en näe sun "tickereitä" tossa alhaalla, et onko niissä joku vika vai vaan mun silmissä?
 
Ei oo siun silmissä vikaa. Ne on laitettu HTML-koodilla kun foorumi tarttee UBB-koodin. Sen voi vaihtaa tai sit laittaa allekirjoitukseen kooditagit tuohon ympärille niin se kääntyy oikein. :)
 
No nyt näkyy ja näen kuinka paljon on raskausviikkoja, niitä on kiva seurailla :)
 
MammaMarialla ja Zoella alkaa kyllä käydä tickerissä päivät vähiin! Ehkä se ens lauantai ois viimeistään hyvä päivä synnyttää kun eilen ei osunu kohilleen :)
 
Täällä kovasti jo ootellan että joko syntyis, alkaa olla jo niin hankalaa tän pallon kasn touhuta esikoisen kanssa. Vähän on jo varotellu mutta ei sit kuitenkaan mitään sen kummempaa. Ois kyl niin kiva jos syntyis 1.4 niinku alkuperänen la olis..
 
Tässähän alkaa kyllä monella olemaan laskettu aika käsillä :) Jännä odotella kuka poksahtaa milloinkin. Täällä ei ole kyllä vieläkään mitään merkkejä et ois syntymässä hetkeen. Jatketaan odottelua :)
 
Täälläkään ei tapahdu mitään synnytykseen viittaavaa, ei supistuksia ei limatulppaa ei siis yksinkertaisesti mitään mikä viittais alkavaan synnytykseen :D Esikoinen kyllä synty vasta viikolla 41+6 spontaanisti lapsiveden menolla ja sitä ennen oli yhtä hiljasta ku nyt.. Taitaa mahassa olla liiankin kotosaa :)
 
Mulla tuli tässä vaiheessa esikoisesta ensimmäiset kipeät supistukset ja siitä pian alkoi limatulppa irrota. Tyttö syntyi 39+6. Jotenki tuntuu et tää kaveri antaa odotuttaa pitempään :)
 
Täälläki hiljaista eli en oo synnyttämässä. Kaisa ei oo pariin päivään mitään kommentoinut eli onkohan siellä tapahtunut jotain...:) Kohta neuvolaan, siellä ei varmaan oo mitään uutta paitsi et paino lienee taas noussut...
 
Mulla supisteli viime viikolla päivittäin ja valkovuotokin oli ajoittain rusehtavaa. Pariin viimeiseen päivään ei ole taas tapahtunut mitään. Pari kivutonta harjoitussupistusta ehkä, siinä se. Vois alkaa kyllä tositoimet piakkoin, ärsyttää kun ei voi tehdä mitään mikä vaatii ajanvarausta, kuten viedä esikoista hiustenleikkaukseen, autoa huoltoon (ainoa auto joten ei voi olla huollossa kun synnytys alkaa, en ala menemään taksilla jos ei ole pakko) jne. Renkaatkin voisi pikkuhiljaa vaihtaa, mutta kun luvassa on yöpakkasia ja sairaalareissu tapahtuu kuitenkin sitten yöllä jos ollaan menty vaihtamaan kesärenkaat alle, miestä ei kovasti innosta luistella kesärenkailla kun vaimo huutaa vieressä. Eikä vaimoa innosta se että sairaalaan ajettaisiin HITAASTI ja VAROVAISESTI. Kaasu on keksitty ja sitä saa käyttää... Onneksi meiltä ei ole sairaalaan pitkä matka, olisin tullut hulluksi suppareiden kanssa esikoisesta jos olisin joutunut menemään Lapin etäisyyksillä synnärille Viikonloppu olisi kyllä paras aika, ei tarvitse pohtia että onko lapsenvahti töissä.
 
Ei ole täälläkään syntynyt eikä varmaan syntymässäkään :grin Joka päivä tulee kipeitä supistuksia ja maha on ihan tosi alhaalla. Tänään otan kaikki keinot käyttöön, haluan huomenna lapsen! :p
 

Liitteet

  • clear[1].png
    clear[1].png
    137 bytes · Katsottu: 18
Siis ainakaan mulla ne kolme ässää ei kyllä tasan oo kertaakaan viel toiminut...Huijausta koko homma!!
 
Olen uusi täällä foorumilla. Minulla on viikkoja nyt 37+1 ja vatsa on aika valtava. Synnytysoireita (jos lähes jokaöistä menkkakivun omaista tunnetta ei lasketa) ei ole ilmestynyt, enkä ole varma onko se hyvä asia vai ei.

Toisaalta olisin valmis toivottamaan tämän jätkän jo tervetulleeksi tähän maailmaan, mutta toisaalta sekä synnytys että sen jälkeinen aika hämmentää. Jos ette siis jo arvanneet niin kysymyksessä on esikoinen. Keskiviikkona edessä on synnytystapa-arvio, joka on omiaan jännittämään.

Poika on aika iso, hieman alle kuukausi sitten hän oli jo 2,5 kiloinen (ultran mukaan), joten neuvolasta annettiin lähete synnytystapa-arvioon. Itse taas olen aika pieni ihminen ja vaikka tiedän, etteivät ulkoiset mitat kerro sisäisistä mitään, ison vauvan synnyttäminen hirvittää.
 
Tervetuloa mukaan loppurutistukseen! :) saatoin kyllä iteki kirjoittaa 37-viikolla, et valmis olis tuohon syntymään ja torstaina siis tulee laskettu aika vastaan. Odottelusta on tullutkin tässä kohtaa normi; olis outoa lähteä laitokselle. :grin Tsemppiä synnytystapa-arvioon, kerrothan sitten, miten siellä meni ja millaista povattiin!
 
Kiitos! Minä kerron. Hiukan jännittää, minkä kokoinen poika on nyt. Mies on aika pitkä, minuun verrattuna siis, joten senkin puolesta saattaisi tulla suurikokoinen vauva. Toisaalta me molemmat olemme olleet aika maltillisen kokoisia vastasyntyneinä.
 
Nyt, kun on parin viikon ajan kuumeisesti odoteltu syntymää niin vuorostaan toivon ettei hetkeen tulisikaan, kun iski ihan kunnolla lenssu taas päälle :sad001 Nokka tukossa, kaktus kurkussa, lihakset kipeinä ja pelkkä oleminen tuntuu raskaalta. Sekä pitäis jaksaa hoitaa räkäistä ja kiukkuista taaperoa. Jos nyt käynnistyisi niin en kyllä tiedä miten jaksaisin synnytyksen läpi, tosi hutera olo! Toivon mukaan helpottaa pian...
 
Voi ei Zoe :sad001 Mie toivon et oon sairastamiseni sairastanu tälle raskautta ku ehin olla melkein 1,5kk kipee tammi-helmikuussa. Olis aika ivaa saada uus flunssa taas.
 
Takaisin
Top