Synnytysoireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja V.A.T.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt voin kyl sanoa, et millanen on supistus! ...tai en mä sitä kyl kuvailla osaa, mut ihan hullun kipeä, koko alamaha meni ihan kipeeks ja sit se lähti ja jäi vaan alaselkään aaltoilua. Harmi vaan, et niit tuli se yks ja se kesti kyl varmaan reilut puol minsaa. Tänään ollut vähän "huono olo", oksettanut ja tuntuu, et olis maha ihan sekasin. Tästä intoutuneena päätin siivoilla yläkertaa (siirtelin jopa parisänkyjä huoneesta toiseen), josko viel tulis lisää, ni ei...Tää vauva ei varmaan olis aiemminkaan syntynyt, vaik olisin harrastanut jotain painonnostoa/alamäkiluistelua koko raskausajan...
 
Kävin tänään polilla, ja tehtiin myös sisätutkimus. Nyt tulee ruskeaa vuotoa (ei limaista). Voiko johtua tutkimuksesta, vaikka tulee ihan "reilusti"? Ei ole aikaisemmista tullut mitään, joten siksi ihmettelen. Paikat oli kuulemma sormenpäälle auki, mutta eipä juuri sen ihmeempää, mutta mietin, josko olisi tuosta ärsyyntynyt?
 
Minullakin oli tänään se polilla käynti ja paikat oli löysästi kahdelle sormelle auki. Lääkäri sit kyselikin että pyöräytteleekö vähän että jos alkais jotain tapahtumaan, niin kyllä suostuin. Ja sen jälkeen tullut vähän veristä vuotoa, mistä lääkäri varoittelikin. On tullut myös tiheämmin jo supistuksia, mutta ei ainakaan vielä mitään kovin kivuliaita.
 
Jos paikkoja ärsytetään, onko vuoto nimenomaan ruskeaa tuolloin? Minulla on ihan tumman ruskeaa. o_O En tiedä, pitäisikö säikähtää, vai ei.
 
Pyöräyttelee? Mitä pyöräyttelee? Hitsi ku vois tehä itelleen sisätutkimuksen...en kyl kehtaa googlettaa, mies viel huomais ja naurais... :grin Luulis et toi vuotokin olis normaalia? Eikö joku limatulppakin oo osittain verinen könttä?
 
Mulla tuli ekassa raskaudessa aluksi ruskeaa vuotoa joka muuttui sitten kellertäväksi limaksi eli tulppaahan se oli.
 
No ei kai auta, kuin seurata tilannetta. Piti mitata verenpaineetkin, ja koholla heti. Varmaan alkoi sen verta jännittämään. Olo on muutenkin aika surkia - pahoinvointia, ja kuumeinen olo, vaikka lämpöä ei kyllä ole. Huoh :confused:
 
Eli ronklasi kohdunsuulla olevia kalvoja. Lääkäri sanoi että se koskee vähän, mutta minusta se kohdunkaulan tarkastus tuntui enemmän :)
 
Mua on särkeny tänään paikkoja koko päivän sen jälkeen kun lääkäri tunnusteli käsin sitä lantion kokoa. Alamahaakin vihloo. Se oli ehkä yks epämiellyttävimmistä tutkimuksista mitä mulle on ikinä tehty. Tuntu kun lääkäri ois ollu rannetta myöten sisällä ja sit kun se vielä paineli ja pyöritteli kättä siellä :/ Taysissa luki muuten äitipolin vessojen seinillä että lääkärin suorittama sisätutkimus loppuraskaudessa voi aiheuttaa 1-3 päivää kestävää verenvuotoa josta ei tarvii olla huolissaan. Mulla ei kyllä onneks mitään sellasta tullu.
 
Mulla ainakin tuli viimeks sisätutkimuksen jälkeen kaks päivää ruskeaa vuotoa. Lääkäri varottelikin et varmaan tulee, eikä siitä tarvii säikähtää.
 
Nyt ruskeaa vuotoa tulee jo toista päivää, vähitellen tosin. Se on muuttunut limaiseksi, joten mahtaisiko olla kyse limatulpasta? Viime yönä ei uni maistunut, ja edelleen verenpaineet koholla. Voi tietysti johtua vähäisistä unistakin.

Niin, ja afi on enää 5, mikä ei vielä näillä viikoilla kuulemma ole normaalia o_O
 
Nyt on kolme yötä nukuttu melko mukavasti :) 11 tuntia, 10 tuntia ja 10 tuntia, eilen ja tänään heräsin herätyskelloon vieläpä!
Näinä päivinä on tullut melko usein supistuksia, eilen varsinkin. Lenkillä ei tartte ilmeisesti kovin paljon käydä, koska silloin alkaa supistamaan tosi helposti. Vatsa on kovettunut melkein koko ajan. Vauva runnoo mahassa aivan uudella teholla, koskaan aiemmin en oo tuntenut noin kovia liikkeitä. Eilen ja tänään on ihan alhaalla tuntunut sellanen tosi outo tönäsy, tosin melko aggressiivinen sellanen :grin Eilen kohdusta kuului myös tosi paljon sitä napsahtelua. Viime yönä mahaan sattu tosi paljon ja istuin vessanpöntöllä mutta tuli vain ilmaa.
Jokohan se kohta tulis? :rolleyes:
 
Nythän sillä olis hyvä tulla, kun oot saanu hyvin levättyä ja kerättyä voimia koitosta varten :) Minä ajattelin, että tämä vois syntyä viikonloppuna jos perjantainen hieronta antas vähän boostia syntymiseen. Aina saa haaveilla :rolleyes:
 
Itellä ei kyl nukkuminen helpota, lisäksi noi kullanmuru kissaset alkaa vinkua ulos heti auringon noustessa... Ihan ku olis kuukautiset koko ajan, toi alaselkä jomottaa lähes koko ajan. Eilen illalla maha kovettu lähes tauotta monta kertaa putkeen...tässä sitä ollaan! Kivaa! Ei vaan.
 
Nyt on ollut kivuttomia, mutta epämiellyttäviä supistuksia useita tänään. Tein tämän: http://www.vau.fi/Synnytys/Synnyttamassa/Lapsivesi--mita-se-on/ testin johtuen eilisestä ja aamuisesta ruskeasta vuodosta, ja neste (ei enää ruskea, vaan nyt väritön / kirkas) imeytyi kokonaan paperiin, mutta sitä oli niin vähän, että "läikkä" oli halkaisijaltaan ehkä n. 2 cm. Tosin, lapsivettä minulla ei siis eilisen ultran mukaan olekaan enää normaalia määrää, vaan 5 senttiä. En tiedä, onko tällä vaikutusta. Ei kai tässä vielä minnekään kannata soitella??? Viikojakin vielä näin vähän.

Lisäyksenä: aamulla vatsa löysällä ja nyt lämpö koholla. Kertokaahan paremmin tietävät, pitääkö tässä uumoilla jotain?
 
Last edited by a moderator:
Eikös alle 37 viikoilla pidä soittaa heti synnärille, jos epäilee lapsivettä tiputtavan. Epäilevät tulehdusvaaraa jos kalvoon tulee reikä.
 
Tilanne tarkistettu - ei lapsivettä. Ihmettelen kyllä toisaalta, koska sitä on nyt tullut tasaiseen tahtiin jo monta tuntia, vaikkakin pikkuhiljaa. Hyvä silti, sillä ei vielä tarvitsisi syntyä!
 
Mulla alko varmaan suunnilleen samoilla viikoilla tuntumaan siltä, että lapsivettä lorahtelee mutta se olikin valkovuotoa. Nyt sekin on jo vähentynyt.
 
Takaisin
Top