Synnytysoireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja V.A.T.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
...ja se niistä. Tietty rauhottui koko supistelu, kun en enää jaksanut tehä muuta ku istua möllötellä...Vauva potkii taas iloissaan, ei taida ulkomaailma kiinnostaa. :happy8 Huomenna tietty niin kipeenä paikat, ettei jaksa tehä mitään...ainii se onkin se lepopäivä.
 
Sain vihdoinkin aikaiseksi liittyä tähän huhtikuisten ryhmään. Olen jännityksellä lukenut teidän juttuja jo pidemmän aikaa.

Mulla La 18.4.

kohdunsuu on ollut sormelle auki ja pehmeä jo vk 34 asti. Pistivät silloin varmuudeksi kortisonipiikit jos syntyy etuajassa niin onpahan paremmat valmiudet. Viikko sitten kohdunkaulaa oli jäljellä 17mm. Mulle tuli vk 30 raskausajandiapetes joka on nyt insuliini hoidolla.

Ennakoivia supituksia on ollut jo pidempään noin vk 20 asti, ne ovat muuttuneet kivuliaammiksi nyt viime viikkoina. ensimmäisen kerran oli eilen aamusta kipeitä supituksia jotka tuntuivat myös alaselässä, ei mitenkään kovin säännöllisesti ja sit rauhoittuivat kun sain levättyä. Kestivät kuitenkin nelisen tuntia. Ja sit vielä muutamia pitkin päivää ihan iltaan asti. Saa nähdä mitä ovat tuolle kohdunkaulalle tehneet. Mulla on ens tiistaina aika äitiyspolille tuon diapeteksen takia. Siinä kattellaan myös vauvan kokoa, viimeksi viikolla 34 arvio oli 2400. Ja tietysti vielä tuota kohdunkaulan tilannetta. Se on jo jonkin verran sisäsuultakin auki joten se ennakoisi ennenaikaista synnytystä.
 
Tänä aamuna on muuten kiristellyt ja tullut TODELLA napakoita supistuksia. Tuntuu, että alavatsa repee!!! Pitäis vissiin vähän kelloon kurkistaa..
 
Mutta sehän on hyvä asia! :) Täällä ei tapahdu MITÄÄN. Eilen tehty kaikki kolme ässää... Häpyluu kipeä, on jo viikon ollut. Kohta lähen neuvolaan, ni saan kuulla onko se vauva nyt laskeutunut vai mitä. :)
 
Mä odotan mielenkiinnolla huomista äitipolikäyntiä kun eilen supisteli oikeestaan koko päivän ja iltaa kohden aika kovaakin niin jos ne vaikka kertois mulle ilouutisia että jotain alkais pikkuhiljaa tapahtua tuolla kohdunsuulla! Olis kyllä ihanaa kuulla että edes pientä edistystä olis tapahtunu!
 
Mun kaikki toiveet on mennyt aikaisesta synnytyksestä... Eilen juttelin äidin kanssa mun syntymästä vähän tarkemmin ja sehän oli mennyt melkein viikon yli LA ja se käynnistettiin, kun äiti ei ollut suostunut lähtemään synnäriltä supistuksien loppuessa. Nyt sitten ihan reilusti vaan odotan, että synnytän vasta reilun kolmen viikon päästä käynnistyksellä.
 
Meillä on mummilla tullu esikoinen 1,5 tuntia lasketusta ajasta myöhässä, toinen lapsi viikkoa ennen laskettua aikaa. Äiti ei muistanut tarkalleen milloin, mutta kuulemma molemmat ollaan tultu ennen laskettua aikaa. Miustakin on ollut laskettu aika huhtikuun puolella... Et siinä mielessä itse oon yhä optimistinen siitä et saattais tullakin ajoissa :) Ainoo vaan et ku tänään taas kohdunkaulaan itsekin ylsin niin se on kyllä ihan kiinni. Äh. Ei sitten.
 
Mä kuulin tänään, et mun sairaala PHKS ottaa yliaikaiskontrolliin 41+5, jos kaikki ok, laittavat kotiin. Sitten pitää mennä 42+0, jos sillonkin ok, ni laittavat kotiin. Käynnistävät ilmeisesti 42+2...mun lasketulla ajalla (3.4.) ei meekään siis ku 19.4. (!!!) asti...Voi moro, eihän tohon ees oikeesti oo mikää älytön aika, mut siis en haluis...Iteki oon ollu yliaikanen esikoisvauva (2vkoa) ja käynnistetty synnytys...
 
Mua on supistellu nyt taas tunnin verran aika tiuhaan tahtiin. ~12min välein supistaa, mutta ei kyllä satu yhtään. Eilen oli vähän sama meininki joten ehkäpä nää tästä iltaa kohden taas napakoituis. En usko että näillä olis mitään tekemistä synnytyksen kanssa mutta edelleen toivon sitä pientä pehmiämistä!
 
Voikun supisteliski. Välillä kyllä kovettuu, kun touhuaa, mutta säännöllisiä napakoita supistuksia ei ole juurikaan enää tullut. Semmonen olo et ei tää tuu ikinä ulos vaikka tiedän kyllä ettei enää mene pitkään. Alan olemaan niin kypsä tän raskauden kans ku yöt nukun huonosti, joka paikkaan sattuu ja vihloo ja turhauttaa, kun tekis mieli siivota ja touhuta mut kroppa ei ole samaa mieltä asiasta. Aaaaarrrgghhh syntys jo :grin
 
Eilen särki, puudutti ja poltteli alavatsaa, takapuolta ja sääriä monta tuntia taukoineen. Kuukautiskipumaisia tunteita mahassa. Huomenna äitiyspolilla toivottavasti selviää, oliko tällä mitään merkitystä vai ei (onko supistuksia vai ihan jotain muuta) - tänään kun ei puolestaan ole oikein mitään tapahtunut.
 
Joo noi yöt ei ihan tunnu sujuvan. Just sitten otin univelkaa takasin päiväunilla. Samapa tuo, milloin nukkuu....
 
Miulla on kans alkanu unettomuus uudestaan. Kun jäin sairaslomalle aloin nukkua hyvin, siis heräilin kyllä mut nukahdin heti uudestaan. Nyt alkaa olla taas yöunet sitä kolmea neljää tuntia ja sit päikkärit tai kahdet aamu- tai iltapäivästä.

Mahaa kovettelee kun on taas sisustusprojekti kotona kesken ja kaikki myllätty mut eipä tuo mahda tuolta vieläkään olla lähellekään tulossa :p Pahus.
 
Mulla on edelleen tunne että tämä tulis etuajassa.. Oon parin viikon sisään oksentanu kahesti (mitä ei oo tapahtunu sitten rv24 jälkeen) ja monta kertaa meinannu oksentaa. Muutama kivulias supparikin on ollu ja sitte läjäpäin niitä kivuttomia. Viime yönä heräsin ihan järkyttävään poltteeseen alamahalla/alaselässä. Siis ihan kamala kipu, semmonen polttava. Piti mieski herättää mutta jatkettiin sitte unia ku meni parissa minuutissa ohi. En kyllä tosiaan tiiä onko näillä viime aikaisilla jutuilla mitään tekemistä synnytysoireiden kanssa, etenki ku viikkojakin vasta 34+5.. Ja ois hyvä että ei syntyis vielä muutamaan viikkoon! Ylihuomenna lääkärineuvola niin tietää sitte ainaki että onko kohdunsuulla tapahtunu mitään.
 
Minä nukuin viime yönä 11 tuntia :) Tosin ensimmäiset neljä tuntia heräsin puolen tunnin välein pissille ja sen jälkeen kaksi kertaa vielä ennen heräämistä. Pissiä tuntuu riittävän vaikka muille jaettavaks :grin
 
Täällä kans ravataan pissillä monta kertaa yön aikana. Ja päivällä sama jatkuu ku tulee juotua vettä ihan riittämiin että nesteet kiertää hyvin ja pitää pahimman turvotuksen pois. :)
 
Minua ei enää oikein nukuta, ei pystyy istuman, ei kävelemään, ei olemaan, vaikea hengittää, ärsytyn helposti ja itkettää.
Supisteluja on, mutta ei mitenkään kivuliaita.
 
Alaselkää vihlailee ihan kivasti, jopa lonkkiin säteilee. Tein kyykkyjä ja jotenki tuntuu, et alhaalla olis jotain extraa. Varmaan kohta suihkuu, ni vihlailu loppunee. Sit ku se synnytys oikeesti alkaa, ni varmaan on sit niin kypsä tähän odotteluun, et siksikin sitää sitä kipua. Tää on niin levotonta aikaa, oon kyl muutenkin niin malttamaton.
 
Minä alan jo luovuttaa että tämä lapsukainen syntyisi ennen laskettua aikaa.. Pari päivää sitten ajattelin että olisi jo tullut lähtö, kun supisteli aika napakasti alamahalla ja tuntui että jotain tapahtuisi, mutta ei... Ja tämä aika tuntuu vielä pidemmälle kun esikoinen syntyi 36+6 ja toivoin että tämäkin syntyisi samoilla viikoilla. Esikoisen kanssa en kerennyt edes turhautua kun neiti päättikin vain yhtäkkiä tulla. Huomenna olisi taas äitipoli ja toivottavasti sanovat että alkais olla lähellä :)
 
Mullakin on ollut huono olo muutaman päivän, pe aamuna oksensin ja sunnuntaina tuli ripuli.. eilen ja tänään on ollut kuvottava olo. vähän niin kun alku raskaudessa. Eilen tuli pari tosi kipeää supistusta nukkumaan mennessä. Tää on niin raastavaa kun tuntuu että nyt se syntyy ja hetken päästä taas kaikki oireet häviää. Tänään on aika äitiyspolille. Ihan kiva tietää missä mennään tuon kohdunsuun tilanteen kanssa.
 
Takaisin
Top