Synnytysoireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja V.A.T.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä supistelee nyt päivittäin ja yöt on pahimpia, kivut on tosi kovat välillä. Paljon tulee ihan sellasia vatsan kovettumisia ja sen lisäksi noita kuukautiskipumaisia supistuksia jotka tuntuu mahassa, selässä ja reisissä.
 
Kun musta tuntuu, että jos annan itteni yhtään ajatella, että kyllä mä jo kohta synnytän niin tää kääntyy takasin ja ei tuu kuukauteen pihalle :grin Tänään ja huomenna on tosi kiireiset päivät ja touhuan paljon enemmän kuin muina päivinä. Josko se antais mukavan sysäyksen penskalle! :)
 
Oon kans miettinyt, et kalenteriin vaan ohjelmaa joka päivälle, ni et löytää tyttö hyvän "ruuhkan" syntyä.
 
Muistakaa sit välillä rentoutuakin kun eiks ne vauvat yleensä lähe tulemaan just sillon kun lakkaa stressaamasta ja hääräilemästä? :)
 
Rentoutumista on jo kokeiltu :grin Aloin tuossa ajattelemaan sitä, että tiesin jo viikko pari hedelmöityksen jälkeen, että oon raskaana koska oli aivan sellanen olo. Niin voisko olla, että nytkin vaan oon niin herkkä kaikelle oireelle, että kuvittelen synnytyksen olevan jo lähellä vaikkei olekaan. Joo, kuulostan ja olenkin erittäin turhautunut, kun en saa tietää, että millon tää syntyy... :oops:
 
Mä voin vaan kuvitella miten sekasin oon ite noilla viikoilla. Varmaan tunnustelen tuntosarvet pitkällä kaikkia oireita niin tohkeissani että kuvittelen puolet... Oon kyllä sitä mieltä että tunnen oman kroppani niin hyvin että tiiän helposti millon alkaa oikeesti tapahtua. Mä kans tiesin sillon elokuussa jo reilusti ennen testiä että plussa tulee. Ei ollu epäilystäkään!
 
Mä en huomannut kyl mitään, et olisin raskaana (vaikka sitä uutista kovin odottelinkin ja viikkoa ennen plussatestiä tein negatiivisen, ni sitä kyl pidin "vääränä" tuloksena)! Jos istun pitkään, ni jää kyl jotenkin "jumiin" kaikki lähentäjät ja alapään luut...nice! Et ilmeisesti se vauva nyt sitten on tuolla asemissa jäädäkseen. Tulis jo! :) Sunnuntaina sit kokeilen tota relaamista, se on aina niin tylsä päivä muutenkin...ellei oo hyvä keli, ni meen sit pesee terassia ;)
 
Huh huh, mulla on viime päivinä äityny ihan hirveiks nää mitkä lie liitoskivut. Koko raskauden selviny suht vähillä vaivoilla eikä mitään liitoskipuja oo ollu yhtään, mut nyt ilmeisesti on vauva laskeutunu kunnolla alas ja kun on kokoakin tullu sille lisää ni johan on lantio lähteny liitoksistaan! Kävelystä ei iltaa kohden tuu enää mitään, ja pitää oikeen tukea ottaa seinistä ettei jalat lähde alta kun vauvan liikkuessa sattuu välillä niin paljon tonne jonnekin lantion luihin että silmissä sumenee. Mut täytyy kai olla tyytyväinen että alkoivat kivut vasta nyt. Ei tässä kuitenkaan enää oo kun ne kuukauden päivät maksimissaan kärsittävää jäljellä... Vaikka suuresti toivon ettei ois kun max sen pari viikkoa enää :)
 
Ai juu, piti vielä sanomani, et seuraavaksi jos valitan menkkamaisia alaselkäsärkyjä neuvolassa ja sanoo ettei oo supistus, niin kysyn, et mitä se sitten on. Tosin hän ehkä tarkoitti, et sit rupee lähtö olee lähellä kun vatsaa supistaa n. 30-45 sekunnin ajan. Mutta oon mä nyt niin monen naisen kanssa jutellut, että supistuksia nämä ovat. Nyt vaan jomottaa, et tää ehkä vaan liitoskipua, mut silloin pari yötä sitten oli erilainen tunne.
 
On muuten outoa, miten näihin kipuihin "tottuu". No ei ne kivoja oo, mut jotenki alkaa liikkua sillee, ettei tuottas tuskaa niin paljon...Särkylääkkeistä ei oo ollut mitään hyötyä.
 
Mäkin alan oleen jo aika tottunu sekä kipuilevaan häpyluuhun että selkään. Teen asioita kivusta huolimatta kun aikasemmin olin sitä mieltä etten pysty tekeen mitään. Nyt vaan ajattelen koko ajan että tää on hyvää kipua!
 
Ehkä sen just ton "hyvän kivun" takia hyväksyykin. Ekat päivät uutta kipua on kyl aina ihan tuskasia, mut sit nyt näitten häpyluu-tms. kipujen aikana ei oo kyl selkä ollut enää kipeä. :)
 
Äsken supisti ihan pirun kipeesti mutta minäpä pakkaan sairaalakassin ja koirat autoon ja lähden siskon luo. Katotaan käynnistyiskö se tämän päivän siiderillä :p
 
Mua ei oo koskaan aikasemmin supistellu päiväsaikaan näin kovasti kun nyt! Tuntuu että supistuksen aikana vauva puristuis alaspäin mutta vaikka puristava tunne tuntuu ihan alhaalla asti niin ei toi vauva mihinkään oikeesti liiku. Tuntuu vaan hirveen epämukavalta.
 
Minulla nykyään supistele joka päivä jonkin aikaa. Varsinkin kun nousee sängystä siinnä joutuu ponnistelemaan, sitten jos menee nukkumaan silloinkin. Äitini ennusti, ennusti että vauva syntyisi ensiviikolla, minä ennustin, että vasta seuraavalla viikolla, mutta saa nähdä. Toivoon että ensiviikolla kun on todella vaikea olla x_X
 
Tein pihahommia varmaan 4 tuntia ja voin kertoa, ettei tartte varmaan tehä tänään enää mitään. Alko aika paljon ja voimakkaammin supistella, mut sehän ei mua kyl haittaa yhtään! :)
 
Takaisin
Top