Synnytysmietteitä

Voi rähmä. Kävin ihan raivona polkemas pyörällä jyrkkiä ylämäkiä ja ei supistanut yhtään, ei inahdustakaan! Siis sellaiset mäet missä supisteli jo keskiraskaudessa niin nyt ei mitään!

Ihan turha tässä varmaan muutakaan rehkiä, jos en tuollakaan konstilla saanut mitään aikaiseksi. :mad:

Muutenkin on v-tuttanut tänään ku pientä oravaa. Olisko se joku merkki lähestyvästä synnytyksestä?

Oon kans vähän odotellut, että tänään olisi tullut jotain merkkejä supistuksista, mutta eipä ole juuri mitään tuntunut vaikka muuttoa puuhastellessa piti kiipeillä portaita ylös ja alas ja vähän piti osallistua kamojen kantamiseenkin. Mulle tämä on vain hyvä juttu, kun on sen verran naatti olo vesivahinkostressin jäljiltä, että en varsinaisesti olisi levänneenä ottamassa tulokasta vastaan, jos se nyt päättäisi syntyä. Huomenna vielä vähän omena- ja luumupuiden ravistelua, mutta sitten on kyllä pakko malttaa jo ottaa iisimmin!

Mullakaan ei supistuksen supistustakaan koko eilisen vaik oli uintia, saunomista, vieraiden kestittämistä ja touhua... tietty sitähän mä vähä toivoinkin et pysyis nyt vloppun sisällä viel mut "salaahan" sitä kuitenkin odottaa koko ajan että tulispa jo se ihana :Heartred

Täällä on ollut sekä eilen että tänään menkkamaista jomotusta päiväsaikaan melkein koko ajan, yöllä muutama supistelu mutta ei muuta. Sellainen eri lailla raskas olo kuin tähän asti, jotain jos edes tapahtuisi.. 40+0 :Heartred

Mä oon kovasti odotellut et alkais tulla jotain merkkejä synnytyksen lähestymisestä, mutta pah. Voihan tää tietty olla tyyntä myrskyn edellä, mut jotenkin tuntuu et toi pikkutyyppi ei pidä mitään kiirettä. :) onhan tässä tosin vielä melkein viikko laskettuun aikaankin.

Mä kans toivon jotain merkkejä mut ehkä olis nyt vaan parempi hyväksyä, että ens viikolla luultavasti käynnistetään ja koittaa ottaa rennosti siihen asti.

Paitsi yks merkki on se, että eilen ja tänään olen rampannut vähän väliä isolla hädällä. Joillakinhan ripuli tms. suolen aktivoituminen ennakoi synnytystä kun kroppa haluaa tyhjentää sen jotta vauva mahtuu paremmin ulos.

Mut joo, hulluksihan tässä vaan tulee kun koko ajan kyttää jotain merkkejä.

Mulla oli sama juttu vatsan kanssa,tosin alkoi jo kuukautta aiemmin.

Mulla oli kans jo aiemmin tämmöset vatsan vilkkaus -päivät, joskus 2-3 viikkoa sitten. Mut mitään ei tapahtunut, joten ei tääkään välttis merkkaa mitään.

Mulla on kans nyt muutaman päivän toiminut vatsa erityisen hyvin, mutta sitä oli jo tuossa aiemmin. Eilen oli jo vähän kipeämpiä supistuksia pari, mutta nekin lopahti alkuunsa. Tänään ois la, mutta eipä tunnu vielä pitävän kiirettä maailmaan tämä vauva.

Sama homma vatsatoiminnan kanssa täällä... anteeksi etukäteen mutta yksi päivä en kerennyt vessaan asti kotiin kun kaupassa alkoi möyrimään. Kuulemma aika normii, en vaan tuntenut itseäni niin ihanaksi kuin housuun kerkes tulla........ :oops: anteeksi vielä kerran tästä paljastuksesta...

Mun mielestä on mahtavaa että uskalletaan tehdä näitäkin paljastuksia kun tollaset on just niitä juttuja ja vaivoja joista kukaan ei puhu ja sit jos itselle osuu,kuvittelee olevansa ainoa ja muilla vaan on elokuvasynnytykset ilman peräpukamia ja muuta viehkeää! :D

Täällä vielä kaks viikkoa laskettuun aikaan.. Lauantaina rupes jo muka oleen supistuksia mut ne sit loppu muutaman tunnin päästä... Eipä taida maha asukki pitää minkäänlaista kiirettä, ainakaan jos mun luonteen perii niin varmaan tulee kaks viikkoa yli... Tai just 27.9 kun pitäisi olla työpaikan koulutuksessa, pakollisessa siis :) ( LA 30.9 )
Tänään neuvolaan. Tuskin siä mitään erikoista on taaskaan. Menkkamaisia kipuja on ollu ny kolme-neljä päivää mut siinä sit seki :)

Joo siis ei mua hävetä kertoa, olen aika suorapuheinen. Mutta ei voi ikinä tietää muiden reaktiota. Miehellekin laitoin heti viestii et saapi alkaa jo harjoittelee näit kakkahommii kun pääsi vahinko sattuu... :eek::wink

Mulla ei nyt muuten minkäänlaisia tuntemuksia siitä että olisi raskaana edes. Joo vatsa tallessa vielä, vauva jyrää rakkoa ja puskee peppua palleaan ihan kunnolla ja hankala päästä ylös sängystä, laittaa sukat jalkaan, on unettomuutta jne. Mutta muuten tuntuu epäilyttävän tavalliselta tämä olo.
Se taitaa sit tulla iha puskista se synnytys vai? Tai noh, ei se nyt mikään iso yllätys tule olemaan tietty että joutuu synnyttämäänkin vielä. Edelleenkin jännittää tämä homma, ihanalla tavalla!

Sama vika täällä, lillajag: ellei tuo maha olisi tässä viime viikkoina saanut ihan reippaasti mittaa ja vaavi venyttelisi välillä kylkiä ja painaisi virtsarakkoa, voisi ihan helposti unohtaa koko raskauden. Paitsi että ei sitä kyllä enää tässä vaiheessa voi unohtaa, kun laskettuun aikaan on enää 10 päivää ja kaikkia menoja sopiessa sitä miettii, että joutuukohan tämän synnytyksen takia perumaan... Eli jänskättää kyllä kovin :eek:

Mua hämmentää se, että tää vauva ihan vapaaehtoisesti viihtyy tuolla vieläkin, vaikka mulla on jo pari viikkoa ollut tää hepatoosi. Esikoinen tuli hepatoosin iskettyä ulos heti kun täysiaikaisuus tuli täyteen.

Vois jotenkin kuvitella, että ne kohonneet sappihapot tekis vauvankin olon tukalaksi mutta ei, ihan tyytyväisenä tuo tuntuu tuolla potkiskelevan eikä tee elettäkään tullakseen ulos.

Sinänsä mulle olis ihan sama kuinka kauan tuolla viihtyy mutta kun nää hepatoosilääkkeetkään ei ole pitkään käytettynä vauvalle kovin hyvä juttu. Ja kokoakin pojalla alkaa jo olemaan siinä 4kg tuntumassa, että ei nyt siitäkään pitäis olla enää kiinni, että olis liian pieni.

Mua hämmentää se, että tää vauva ihan vapaaehtoisesti viihtyy tuolla vieläkin, vaikka mulla on jo pari viikkoa ollut tää hepatoosi. Esikoinen tuli hepatoosin iskettyä ulos heti kun täysiaikaisuus tuli täyteen.

Vois jotenkin kuvitella, että ne kohonneet sappihapot tekis vauvankin olon tukalaksi mutta ei, ihan tyytyväisenä tuo tuntuu tuolla potkiskelevan eikä tee elettäkään tullakseen ulos.

Sinänsä mulle olis ihan sama kuinka kauan tuolla viihtyy mutta kun nää hepatoosilääkkeetkään ei ole pitkään käytettynä vauvalle kovin hyvä juttu. Ja kokoakin pojalla alkaa jo olemaan siinä 4kg tuntumassa, että ei nyt siitäkään pitäis olla enää kiinni, että olis liian pieni.

No sillä on niin hyvä koti ollut siellä että varmaa vaikee pakkaa kamat ja lähtee

Onkos täällä muita, joilla on laskettu aika jo mennyt ohitse? Mulla meni 9.9., ja sain juuri kutsun yliaikaisuustarkastukseen perjantaiksi. Saas nähdä lähettääkö ne kotiin vai jäänkö sinne. Vähän on supistellut (ei mitään kamalan kivuliaita supistuksia kyllä, maha vain kovenee ja on paineentunnetta) ja ollut menkkamaisia kipuja, mutta ei muuta joka viittaisi lähestyvään synnytykseen.. Vähän alkaa jo kärsivällisyys loppumaan odotuksen kanssa!

Mulla oli Maaria1 myös laskettu aika 9.9. Huomenna on neuvola ja mua on neuvottu itse soittamaan ja varaamaan yliaikaisuustarkastus aikaisintaan tämän viikon perjantaina.

Sama juttu kuin sulla oireiden kanssa, ei kipeitä supistuksia eikä oikein mitään muitakaan oireita..

Takaisin