Synnytysmietteitä

No joo, ja sekin huolestuttaa, että mitä jos istukka onkin jotenkin tiellä synnytyksessä. Aiemmin on kerrottu, että se on etuseinässä. Viimeksi neuvolassa tädin painellessa alavatsaa, kun yritti löytää vauvan pään, se sanoi, että tuntuu vähän huonosti, kun istukka on siinä edessä. En ollut tajunnut, että se on niin alhaalla edessä.

Nyt on äärimmäisen varmuuden varalta sairaalakassi pakattu. Tosin se jää vielä kotiin aamulla, kun lähden äitipolille vauvan ulkokäännöstä varten, mutta jos nyt jotain yllättävää sattuisi, onpa valmiiksi pakattuna kälyn sairaalaan tuotavaksi.

Iltapäivällä tulee sitten joku remppamies tekemään kosteusarviota asuntoon -- ei voi kuin toivoa, ettei käännöksestä
jää kovin ikäviä jälkitiloja. Muuten voin olla hiukan yhteistyökyvytön ja -haluton siinä tilanteessa...

Minäkin olisin kättärille menossa. Meillä ei ole autoa, enkä ollenkaan tiedä kuinka pääsisin kättäriä tai naistenklinikkaa kauemmaksi. Tuskin mikään taksi lähtee synnyttävää naista kuskaamaan jonnekin porvooseen. Kätilöksihän siinä joutuu. Se sulku on itseasiassa mun suurin pelko, eli ettei pääse sairaalaan synnyttämään. Mä en selviä elossa ilman sairaalaa, enkä ole varma löytyykö pikkupaikoista niitä valmiuksia mitä pitäisi olla kun mä synnytän. Mun kohdalla pitäisi varautua massiiviseen verenvuotoon.

Eikä taksit välttämättä edes suostu ottamaan kyytiin. Se on sit vaan tilattava ambulanssi, ei kai tuossa mitään muutakaan vaihtoehtoa voi olla.

Joo jännitettävää riittää ihan liikaakin kun on niin monta muuttuvaa tekijää matkassa.

Syyskuinen tsemppiä tämän päivän koitoksiin!!

Mä olen miettinyt tota taksiasiaa, mies väittää että kyllä taksien on otettava kyytiin mutta onko... Toisaalta sitten taas onko se jonkinlainen heitteillejättö jättää synnyttävä nainen kadun varteen. :grin

Taksia tilatessa kannattaa varmaan mainita että on synnyttäjä niin saa ehkä varmemmin sellasen kuskin kuka ottaa kyytiin? :)

Hei millaset kotiutumisvaatteet olette pakanneet vauvalle kun on taas näin lämmin sää? Olin ajatellut, että jotain haalaria täytyis olla mutta nyt nää asteet ainakin Helsingissä onkin yli 20 jo.

Esikoinen syntyi talvella niin toppahaalari oli itsestäänselvyys mutta mitä ihmettä vastasyntyneille puetaan tämmöseen lämpimään välikauden keliin?

Meillä oli ihan perus body+housut+pipo jonka päälle ohut fleece haalari. Autolla kun kulkee niin enempi ei ainakaan tarvi :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on ohut välikausihaalari pakattuna, oon varma että synnytän viimestään 2 viikon päästä ja ei oo kelit enään näin lämpimät.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on pakattuna body, housut ja sukat. Niiden päälle ohut pipo ja Popista ostettu neulehaalari. Käsiin tumput ja jalkaan villasukat. Mukaan otan vielä peiton vaikka ei sitä varmaan edes tarvita kun on niin lämmin.

Mä pakkasin nyt bodyn, housut, sukat, tumput ja pipon ja collegehaalarin. Ajattelin, että tällä säällä pärjää noilla mut jos ilmat kovasti viilenee, collegehaalari ei ehkä riitäkään. Jos sit vielä lisää peiton tuohon settiin, niin pärjäis varmaan tämänhetkistä viileämmässäkin säässä.

Muakin huolestuttaa auton jättäminen parkkipaikalle. Mieshän sen joutuu kumminkin ajamaan johonkin parkkikselle, niin missä mä sen aikaa odotan jos yhdessä kumminkin mennään osastolle? Tai jos on kova kiire, niin aika hankalaa sen auton kanssa sitten...

Mietittiin tuota samaa parkkiongelmaa ja tultiin siihen tulokseen, että jos ei lähde sairaalaan ihan viimetipassa niin synnytyksen etenemisen kannalta vois olla hyväkin lyllertää omin jaloin parkkikselta miehen käsipuolessa synnärille.

Kättärin parkkiongelman kans mietittiin myös sitä, että jos parkkipaikkoja ei ole missään 2km säteellä niin sit vaan laitetaan tylysti sakkopaikalle ja otetaan ne sakot.

Meillä oli viimeksi vaikeuksia löytää Kättäriltä paikkaa kun mentiin synnyttämään. Jostain sivukadulta se löyty ja oli aika metkaa supistusten kanssa könytä sieltä kohti sairaalaa.

Nyt alkaa olla ne samat "piinaviikkofiilikset" kuin viimeksikin ennen synnytystä. Kun sais jo tapahtua mutta päivä toisen jälkeen menee eikä mitään kummempaa vielä tunnu..! Kohta taas uusi päivä:38+5 .. malttiahan tässä tarvitaan mutta pinna kiristyy päivä päivältä , huoh..

Meillä oli viimeksi vaikeuksia löytää Kättäriltä paikkaa kun mentiin synnyttämään. Jostain sivukadulta se löyty ja oli aika metkaa supistusten kanssa könytä sieltä kohti sairaalaa.

Joo, toi on kyllä Kättärin ikuisuusongelma. Ja ei varmaan naikkarillakaan yhtään sen parempi tilanne. Jorvista en tiedä.

Mä en tiedä miten oisin pysyny järjissäni jos ei ois käynnistetty :rolleyes:

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Tänää oleva laskettuaika tuli ja meni.. Pienellä ei näytä olevan mitään kiirettä tulla maailmaan vaikka olen yrittänyt sanoa sille että voi tulla jo ulos, että ei tarvii olla siellä enää, mutta ei. Tästä se pitkä oottelu alkaa..

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Täältähän sainkin hyvän säätiedotuksen osastolle kun mietin kotiutumisvaatteita eikä ole mitään hajua ulkomaailman lämpötilasta.Kaukalopussi taitaa siis olla ihan liioiteltu varuste ja fleecehaalari osuvampi asu?Toive olisi huomenna kotiutua. :) Ajomatka ei ole pitkä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin