Synnytysmietteitä

Joo näköjään onkin luvattu lämpimiä kelejä vielä pitkäksi aikaa, 20 astetta tai hieman alle :)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Ajattelin ottaa vain sisävaatteet ja peiton jos on näin lämpimät kelit. Matkaa on 2,5km jos kättärille päästään ja taksilla mennään ovelta ovelle, kuten aina. Viimeksi kun menin synnyttämään sanoin taksikuskille että tässä mennään vain tarkistuskäynnille, eli en synnytä vielä. Ajattelin siinä että käydään katsomassa kohdunkaulan tilanne, onko synnytys alkanut, ja mennään vielä takaisin kotiin. Mä en lähtis miehen kyytiin synnyttävänä vaikka meillä olisi auto. Kolarinhan se tössäyttäisi.

Tässä voi käydä niin että vuodenaika vaihtuu sillä välin kun ollaan synnyttämässä. Sinne mennään kesäisessä säässä ja tullaan pois syksyisessä. Esikoisen kanssa menin talvella synnyttämään ja kun lähdettiin oli kevät. Käänne säässä tapahtui parissa päivässä.

kysyin hoitajalta, saanko ottaa oman jumppapallon synnytykseen mukaan. sanoi että sairaalalla on jotain pähkinänmuotoisia, käytä niitä. muttakun tahtoisin tuon normaalin pyöreän, kehtaisikohan sitä vaikka ottaa ilmat ulos ja ottaa kaiken varalta mukaan :confused: vai osaako joku kertoa, mitä hyvää sellaisessa pähkinässä on? :grin

Mulla oli synnytys salissa sellainen pähkinän muotoinen. Siinä oli helpompi pysyä päällä. Mitään muuta eroa niissä ei oo mun mielestä. Oli se isompi kuin mun oma pyöreä joten tuntui "tukevammalta".

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

kiitoksia jemmu! jotenkin en millään osaa hahmottaa pähkinäpallon kokoa tai käyttötapaa, mutta jospa annan sille mahdollisuuden :)

Ai Iness on vielä yhtenä kappaleena, mä luulin että oot jo päässy synnyttämään.

Mäkin olin ihan varma, että Iness synnyttää jo kun niitä supistuksiakin tuli jo hyvä setti.

Viime sunnuntain jälkeisen supistus maratoonin jälkeen en ole saanut yhen yhtä kivuliasta supistusta..muutenki kaikki vaivat ovat loppuneet kun seinään. Tuntuu että olen tällä hetkellä parhaassa kunnossa kun koko raskauden aikana. Tänään olen ajanut tunnin auringossa nurmikko työnnettävällä leikkurilla, pessyt lakananoita kun hyvä keli kuivata vielä ulkona, kantanut puita sisään kuivumaan puutelineeseen muutaman satsin, imuroinut talon ja nyt istuin hetkeksi sohvalle lepäämään ja syömään. Kakkua ajattelin vielä leipoa tänään ja jos sitten malttaisi rauhottua ja levätä niin että illalla kävisi vielä vähän kävelemässä ja rentoutuisi sitten saunassa :) Olen yötkin nukkunut nyt todella hyvin semmoisia 9-10tunnin unia, eikä lonkat juuri vaivaa. Eli ei hirveästi merkkejä siitä että olis synnytys edes lähelläkään..

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Ei vaan millään malttaisi oottaa pienen syntymää kun keskiviikkona tuli uudet vaunutkin jotka kokosin ja ne on aivan täydelliset! <3 Ja hoitolaukku tuli siinä mukana ja senkin olen pakannut jo valmiiksi, kaikki olisi niin valmista pientä varten mutta pienellä ei näytä olevan kiire tulla ulos :-D. Tiedän että nyt tahtoisin vaan sen ulos mutta kun tulee se hetki että se oikeasti alkaa tulla ulos ja koittaa se hetki lähteä synnärille niin en olekkaan enää niin varma olenko valmis siihen että minulla on kohta vauva sylissä ja minusta tulee äiti

Oot ollu kyllä reipas Iness :) ei sitä tiiä että kuinka pian reippaus vauvalla palkitaan :) on varmaan muuten ihana kun sulla on sisko kätilö nii voi aina kysyä mitä vaan asiaan liittyvää! Tuo on varmaan se minkä jokainen käy mielessään joo, että oisi niin valmis synnyttämään mutta sitten kun alkaa tapahtua niin ei tiedä kuitenkaan että onko sittenkään :rolleyes:

Joo on kyllä huippua että sisko on kätilö niin voi siltä kysellä asioita eikä aina tarvii soittaa vaikka synnärille ja kysellä että mitä nyt pitäs tehä että joko pitäs tulla kun vaa siskolle laittaa viestiä ja sisko kertoo miten toimia :) ja kaikkiin kysymyksiin kyllä melkein siltä löytyy vastaus jos joku mietityttää!

Vieläkin pähkäilen, minkä haalarin otan vauvalle kotiutumista varten. Popin collegehaalari varmasti riittää jos kelit on nämä ja ne näyttäis olevan näin vielä kuun puoliväliin asti mut sit sen jälkeen ei tiedä, ehkä viilenee. Ostin sitä varten sit hieman paksumman puuvillahaalarin. Ehkä otan vaan molemmat mukaan ja katson sitten mikä sää osui kohdalle.

Että voi ihminen osata pienestä asiasta tehdä itselleen ongelman. Huomaa, että pakko keksiä itselleen väkisin jotain pähkäiltävää kun ei tarvitse nyt pähkäillä työasioita.

Tuttu tunne Sakura että pienestä asiasta tulee iso miettiminen :) me otetaan vauvalle sellainen ohut fleecehaalari sisävaatteiden päälle , se on nyt pakattu :)

Mä kuulin juuri, että ensi viikollla voidaan jo saada ensilumi Etelä-Suomeen.. :eek:

Muokattu viimeksi:
Missä niin luki? Forecan mukaan 20.9 asti on melkein 20 astetta lämmintä ja sit se tipahtaa 10-15 asteeseen.

Mies huikkasi asiasta töihin lähtiessään. Ehkä vaan yritti kauhistuttaa mua, kun oon miettinyt myös noita kotiintulovaatteita kamalasti viime aikoina. :)

Tuttu kätilö just kertoi, että tänään kun on täysikuu niin monelta menee silloin just vedet. Olen aiemmin vaan kuullut, että on vanha uskomus, että monet synnyttää just täydenkuun aikaan mutta toi vesien meno oli ihan uutta mulle.

En tiedä, ehkä jotain kätilölegendaa vaan.

No ei ole ihmekään kun tuo meidän synnäri oli tänään ihan täynnä kun kävin siellä kontrollissa! Jotkut mammat vaan istu aulassa puhaltelemassa kun kaikki salit oli varattuina..

Jännittävää! Tuleekohan meidän ryhmään synnytyspiikki täysikuusta? :eek:
Mulla olisi sopivasti laskettu aika tänään, joten voisin hyvin liittyä kuuhullujen seuraan. :grin

Apua onko siellä niin ruuhka!Syysvauvoja taitaa tosiaan olla paljon.Osasto oli ihan täynnä silloinkin kun mä olin,vaikka ihan samana päivänä ei isoa ruuhkaa ollut.Hyvin kätilöt kyllä kiireen piti salassa,vasta synnytyksen jälkeen huomasin että kätilökin oli ihan hiki päässä. :D Nyt muistui mieleen että lääkärit myös jutteli lounaseväistään siinä vikoja ponnistuksia odotellessa,oli vissiin jääny ruokailu kesken. :P

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin