Synnytysmietteitä

Sushia tekee kyllä itelläkin mieli ja mätiä ja graavilohta. Sovittiin miehen kans jo alkuraskaudesta, että hän hakee sitten sushia synnärille.

Hei missä se meidän sairaalakassikeskustelu oli? No kai se tähän ketjuun sopii. Ihmettelin blogeja lukiessani, kuinka paljon ihmiset ottavat kamaa synnärille mukaan. Esim. tässä on kaikenlaista listattu: http://hysteerinenhyeena.blogspot.fi/2014/06/sairaalakassi-361.html

Mä ajattelin ottaa vaan:
-neuvolakortin
-hammasharja, tahna ja pesuvehkeet
-omat vaihtovaatteet
-kännykän (siinä on hyvä kamera, musat yms.)

Mies ottaa itelleen eväät ja tuo kotiinlähtöpäivänä turvakaukalon ja vauvan kotiutumisvaatteet.

Tarviiko oikeasti muuta? Eiks synnäriltä saa siteet, vaipat ja pyyhkeen? Saako kertis liivinsuojia vai pitääkö tuoda omat? Tosin vähän epäilen, että mulla edes ehtis maito nousta vielä synnärillä kun siellä ollaan vaan 2 päivää. Viimeks mul nousi vasta kolmantena päivänä.

Mun yksi kaveri sanoi että hän kyllä vähän tylsistyi synnärillä ja viestitteli sitten vaan puhelimella kavereiden kanssa, eli kyllä niinkin voi käydä. Varmaan riippuu minkä verran sitä levon tarvetta on ja kauanko sairaalassa joutuu olemaan. Kyseisellä kaverilla myös oli aika meluisa huonetoveri joten nukkuminen ei olisi onnistunut kovin hyvin muutenkaan...

Meidän synnärillä ei saa liivinsuojia ainakaan. Luulisi että siteet kuitenkin saa joka paikassa! Jotkut ehkä kokee olonsa mukavammaksi omissa vaatteissa. :) Ja kevyemmillä siteillä, jos käy niin ettei tarvitsekaan niitä sairaalan vaippoja...

Meillä onneksi on lyhyt matka synnärille niin voi lähettää miehen hakemaan puuttuvia juttuja helposti varsinkin jos käy niin että osastolla pitääkin olla odotettua pidempään, ehkä sitä pakkaisi enemmän jos olisi kauemmas lähdössä.

Eilen illalla mäkin sain vihdoin inspiraation ja pakkasin sairaalakassin valmiiksi. Se olikin levällään tossa lattialla monta päivää. Mun kassin sisältö on seuraavanlainen:
-Mulle itelle mukavaa vaatetta kotiintuloa varten ja jos haluaa osastolla käyttää jotain omia vaatteita.
-Imetysliivit, liivinsuojia.
-Toilettilaukku, jossa shampoo, hoitoaine ja suihkusaippua. Lisäksi on huulirasvaa, dödö, hammasharja-ja tahna.
-Hiusharja.
-Omat tohvelit.
-Yksi lehti, mies saa tuoda lisää jos nyt ehdin mitään lukemaan.
-Vauvan kotiintulovaatteet.
-Kuivattuja hedelmiä miestä varten.
-Pillimehuja.
-Valkosuklaajogurttirusinoita.
-Fitness-patukoita.
-Villasukat.

-Lähtiessä laukkuun menee vielä neuvolakortti, kännykkä, laturi ja rahaa kukkarossa.
-Miehen vastuulla on kamera.

Siteet rintaliiveihin jos ei anneta liivinsuojuksia :D

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Mä en oo täällä tarvinnut muuta kuin hygieniatuotteita ja vaatteita. Puhelin, laturi ja neuvolakortti tottakai on mukana :D lukea ei oo malttanut kun alkaa aina imettäessä väsyttään niin tulee nukuttua melkein samoin kuin vauva (tosin meni melkein puolitoista vuorokautta jonka aikana en nukkunut kuin 2 tuntia, selittää väsymyksen :D ). Mut ehdoton pelastus on korvatulpat ja nuo laput jotka saa nukkuessa silmille!

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Mä ajattelin varautua myös siihen, että tylsyys iskee, jos jostain syystä (sektio, vauvan verensokerit tms.) joutuu olemaan sairaalassa pitempään... Ei sitten tarvitse juoksuttaa ketään pikkuasioiden takia monta kertaa -- olisi ihan eri asia jos se lapsen isä olisi siinä ja varmaan nauttisikin siitä että voi olla iloksi & hyödyksi äidille ja vauvalle :)

Etäiseltä kyllä edelleen tuntuu koko ajatus synnytyksestä, mutta vääjäämättähän se lähenee vaikka laskettu aika onkin paljon kauempana kuin teistä suurimmalla osalla. Mä täällä luultavasti kärvistelen viimeisenä, kun te muut jo nuuhkitte vauvojanne ja ekat jo juhlivat ensimmäisen kuukauden täyttymistä...

Mä taidan syyskuinen kuulua sun tiimiin, kärvistellään sitte yhdessä :p alan pikkuhiljaa kallistua siihen että nämä meidän perheen lapset ei kiirettä pidä pois masusta, esikoinen tuli tosiaan vasta 42+0 käynnistelyillä ja rauhassa tuntuu olevan tämä pikkuinenkin ilman ennusmerkkejä..., nyt 37+3 , mä en viitsi laskea muuta, kuhan tässä päivä kerrallaan vaaputaan :)

Tän palstan innoittamana pakkasin laukkuun kotiutumisvaatteet. Laitan sinne itselleni legginsit, jotka aina haen päälleni kun housuhylly on korkealla ja sieltä on epämukava kaivaa tän mahan kanssa mitään. Meillä synnäri on 2,5 km päässä, joten ei haittaa vaikka unohtaisi jotain.

Meilläkin sairaala on ihan vieressä joten mies voi tarvittaessa tuoda kotoa mitä vaan.

Meilläkin on synnäri (Kättäri) aika lähellä mutta kun siellä on joka viikko niitä sulkuja ruuhkan takia niin ei ole ollenkaan varmaa pääseekö sinne synnyttämään vai pitääkö ajaa Jorviin, Hyvinkäälle vai jopa Porvooseen.

No eipä se täälläkään varmaa ole jos synnytys käynnistyy ennen sovittua sektiopäivää. Sitä voi joutua muualle jos täällä on sulku ja niitä on jonkun verran ollut.

Mä aktivoiduin eilen synnytyssairaaloiden suhteen. Tulostin ulko-oveen ja autoon lähisairaaloiden yhteystiedot (juuri Sakuran mainitsemat) ja vielä varuiksi karttakuvatkin, jos puhelimen navigaattori sanoo jostain syystä sopimuksensa irti.

Karttojen tulostus on ihan hyvä idea. Jorviin osataan ajaa mut Hyvinkään ja Porvoon synnäreiden sijainneista ei mitään hajua. Täytyy varmaan vaan hyvissä ajoin supistusten alettua jo soitella Kättärille, että mikä tilanne on sulkujen kanssa. Sulkuhan ei välttis koko päivää aina kestä, että jos on hidas avautumisvaihe niin sulku voi mennä ohikin siinä välissä.

Mulla on sairaalan yhteystiedot jääkaapin ovessa. Jos kiire tulee niin ei tarvii netistä alkaa ettimään.

Tota karttahommaa en oo muuten ollenkaan tajunnu. Huonolla tuurilla voi joutua vaikka Lohjalle. Ja jos Naikkarille joutuu niin suurin murhe taitaa olla siellä parkkipaikan löytäminen.

Muakin huolestuttaa auton jättäminen parkkipaikalle. Mieshän sen joutuu kumminkin ajamaan johonkin parkkikselle, niin missä mä sen aikaa odotan jos yhdessä kumminkin mennään osastolle? Tai jos on kova kiire, niin aika hankalaa sen auton kanssa sitten...

Takaisin