Eilen siis oli äippäpolille aika klo 11 jossa käyrän ja ultrauksen jälkeen lääkäri lähetti saliin kalvojen puhkasuun. Olin siis 4cm auki ja kanava kadonnut. Synnärilä oli kuitenkin hässäkkä päällä ja vasta vaille kaks kätilö ikäänkuin otti meidät vastaan. Alotettiin tiputtamalla ab strebtoon (kunhan neljännellä kerralla saivat kanyylin käteen...) ja kun tippa oli tippunut niin klo 14 kätilö puhkas kalvot. Samalla laitettiin neitosen päähän anturi sydänääniä varten mutta mulle ei supistusanturia kun "ooteltii" mitä tapahtuu. Jäimme siis miehen kaa kahestaan huoneeseen. Eka tuli n. 14.10 hentonen supistus mutta ei paha ollenkaan. Ensimmäinen oikea suppari tuli 14.14. Sen jälkeen varmaan 2-3 supistusta kestin melko hyvin mutta sit olin itekkin hämillään kun ehkä viidennen supistuksen kohalla ponnistutti ja joutu pidätellä. Kivut oli kovat. Seuraavan supparin aikana sanoin miehelle että soita kätilö, tarviin kivunlievitystä! Kätilö tuli ja sanoin että ihan mitä vaan mutta pakko saada jotain! Kätilö sano et ilokaasu saadaan tästä nopeiten.. Vaan kesken lauseen sanoin et tää syntyy nyt! Kätilö sai multa housut pois jalasta ja pää oli puoliks ulkona ja saman tien neiti oli pihalla. Välissä vaan kätilö sano et sun on pakko kääntyä muuten vauva tippuu lattialle! Ja niin klo 14.44 syntyi neiti, melko vauhilla sanoisinko.
Noh, jottei tää ny ruusuilla tanssimiseksi ois menny niin istukkahan se ei sitten irronnu lihaspiikin, suonensisäsen, rektaali tabujen, oksitosiini tipan eikä edes salissa lääkärin repimisen jälkeenkään joten n. Tunti synnytyksestä olin menossa leikkaussaliin. Antovat kevyen nukutuksen ja ilmeisesti het sen jälkeen istukka synty ilman väkivaltaa. Tähän reissuun meni n. Puolituntia ja heränneenä palasin synnärille takasin. Verta menetin melko paljon 1,5l ja hemppari oli nyt aamulla otetussa kokeessa 89. Eivät kuitenkaan mielellään ala veritippaan joten seurataan. Onneks pää kestää olla pystyssä ja käydä suihkussakin vaikka höntti olohan tässä on.
Alakerta säily rytinässä vammoitta ja onkin niin ihanaa kun ei koske ollenkaan. Jälkisupparit on jäätäviä!! Kaiken kaikkiaan jäi hyvä maku, ja olen äärimmäisen onnellinen että synnytys käynnistettiin, meiltä kun on 75km sairaalaan.. Toivottavasti hb alkaa nousta ja ei estä kotiutumista.
Noh, jottei tää ny ruusuilla tanssimiseksi ois menny niin istukkahan se ei sitten irronnu lihaspiikin, suonensisäsen, rektaali tabujen, oksitosiini tipan eikä edes salissa lääkärin repimisen jälkeenkään joten n. Tunti synnytyksestä olin menossa leikkaussaliin. Antovat kevyen nukutuksen ja ilmeisesti het sen jälkeen istukka synty ilman väkivaltaa. Tähän reissuun meni n. Puolituntia ja heränneenä palasin synnärille takasin. Verta menetin melko paljon 1,5l ja hemppari oli nyt aamulla otetussa kokeessa 89. Eivät kuitenkaan mielellään ala veritippaan joten seurataan. Onneks pää kestää olla pystyssä ja käydä suihkussakin vaikka höntti olohan tässä on.
Alakerta säily rytinässä vammoitta ja onkin niin ihanaa kun ei koske ollenkaan. Jälkisupparit on jäätäviä!! Kaiken kaikkiaan jäi hyvä maku, ja olen äärimmäisen onnellinen että synnytys käynnistettiin, meiltä kun on 75km sairaalaan.. Toivottavasti hb alkaa nousta ja ei estä kotiutumista.