Synnytys

Mulla toi selällään olo kyllä toimi viimeksi hyvin... kätilö välillä kysyi jos haluaisin kokeilla jotain muuta asentoa, mutta tuo tuntui hyvältä ja turvalliselta, en olisi niitten supistuskipujen kanssa pystynyt muussa asennossa olemaan. Tosi yksilöllistä varmaan tuo mikä kenellekin sopii. Mulla tuli kyllä pieni repeämä, mutta ei ollenkaan välilihan suuntaan vaan "eteenpäin", ei onneksi kuitenkaan ihan klitorikseen asti...
 
Toki siis itse tilanteessa selviää sitten että mikä on se optimaalinen asento puskea kersaa maailmaan, eikä sitä ilman kokeilua tiedä mikä on itselle paras. Se mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle :)

Mä en jotenkin vaan pääse sisälle synnytykseen kun tää mukula on edellee pää ylöspäin tai sivulle päin. Toki ehtii vielä kääntymään monta kertaa emminä sillä :D Esikoinen vaan ei koskaan kääntynyt oikein päin ja alunperin oli tarkoitus että koitetaan alakautta, mutta kun sisätutkimuksessa sitten selvis että likka on tulossa toinen jalka suorana ja toinen koukussa -> olis jääny kiinni, ni mentii leikkuriin. Jotenkin siitä jäi vähän hassu fiilis kun olin ihan valmistautunut synnyttämään sen perätilavauvan ja sit yhtäkkiä mennäänki leikkuriin koska se ei onnistukkaan. Eli tavallaan olen ensisynnyttäjä tolleen alakautta, jos siis vaikka tällä kertaa se alakautta onnistuisikin.

Mulla on synnytystapa-arvio ja gyne ynnämuut vasta 4.5 ja silloin on 37+6 viikot, eli mun mielestä menee aika myöhään, mutta näin ne tyksissä päättivät. Radin takia ne ei tee tääl omassa tk:ssa mulle edes minkäänlaista alustavaa lääkärintutkimusta mikä on mun mielestä aika hassua, terkkari sanoi vaan "nii, ku sul on toi radi ja meet sinne tyksiin niin ei toi neuvolan lääkärintarkastus koske sua" olin vaan sillee... aha.. No ei siinä mitään, ei se jalkojen levittely nyt niin kivaa ole :p
 
Viime synnytyksessä jouduin olemaan selällään ja entiedä kamalempaa asentoa.. Sattu ihan kauheesti ja mulla kyllä sattu kyljellään olokin et nyt en halua joutua sänkyyn..
 
Hei uudelleensynnyttäjät!

Mitä eväitä suosittelette sairaalakassiin mukaan? Mikä teillä pysyi sisällä, toi energiaa yms. Erityisesti tuo Radi jännittää, eli uskaltaako vetää synnytyksen urheilujuomalla ja suklaalla, vai meneekö sokerit ihan vituralleen. Ilmeisesti kiinteää ruokaa ei oikein annetakaan syödä, eli proteiinipirtelöitä vai mitä?

Kauhea, kun joutuu tällaisiakin miettiä jo :wacky:
 
Mulla ei mitään evästä ole ollut mukana (paitsi joku namipussi osastolle siirtymistä odottelemassa), eikä kyllä oo koskaan syöminen ollut mielessäkään synnytyksen aikana. Jos on pitkittynyt, on lähinnä ärsyttänyt ne eteen kannetut jogurtit ym, jotka sitten pakolla vääntänyt alas. Pari kertaa osastolla ollut välissä ja eipä sielläkään juuri syötyä ole tullut, vaikka normi sapuskan saanutkin eteen. Supistusten alettua, meikäläinen elää vain sitä synnytystä, kunnes homma on ohi.
 
Mulla ei tainnu olla edellisellä kerralla myöskään mitään tommosia mukana. Miehellä oli vähän jotain evästä, sillä oli tosi pitkä päivä ollu muutenkin takana.. Tuskinpa tälläkään kertaa pakkaan hirveesti mitään.. jos jotain hedelmää tai jotain semmosta.. En osaa ees ajatella :D

Kamalaa, pitääkin alkaa jo miettimään kaikkia tommosiakin asioita :D
 
Joku ihana namipussi täytyy kyllä lapsivuoteeseen varata :wink

Urheilujuomaa mietin, kun pelkään, että voimat loppuu, jos synnytys pitkittyy.
 
Namia tokikin pitää olla :D Koska radin takia joutunut oleen todella pidättyväinen kaikkien herkkujen suhteen.. Toisaalta mies voi tuoda vaik seuraavana päivänä tullessaan semmosen hillittömän ihanan irkkarisäkin :Heartred Oooohhh... hekumoin nyt jo :D Olen tilannut kotiutumispäiväksi kinkkiruokaa ja seuraavaksi kunnon hampparin :D
 
Mä en saanut edes syödä mitään koko sinä päivänä ja tyttö syntyi vasta klo. 20.55 ja juotavaakin sain just sen verran että suu kastui. Varautuivat ilmeisesti jos olisi tarvinnut leikata.
 
Joo, en mäkään sit saanu syödä enkä juoda mitään kun todettiin et lapsi on tulossa toinen jalka edellä ja toinen jalka jää sisälle koukkuun. Esikoinen oli siis perätilassa ja olin kyl varautunut synnyttämään perätilassa olevan lapsen, mut sektioon se sitten meni kuitenkin.

Mä oon nyt kaks yötä nähnyt vaan synnytykseen liittyviä unia. Ei mitään selkeää muistikuvaa unista muuta kuin et kaikki ne unet liittyi jotenkin synnyttämiseen. Varmaan vaan lisääntyvät vaan mitä lähemmäs laskettua aikaa tullaan..
 
Mä näin viime yönä unta että mulla meni lapsivedet. Toivottavasti ei nyt vielä kuitenkaan oikeasti.. :D
 
Sain ajan synnytystapa-arvioon, edellisen sektion vuoksi ja nyt tulevan ekan synnytyksen vuoksi. Muut arvioon menijät otatteko miehet mukaan vai tekeekö niillä siellä mitään? :grin

nennaemilia, huomasin, että sulla ainakin arvio myös tulossa. Mulla myös aika myöhäsillä viikoilla 36+4, mutta ehkä siinä mielessä parempi myöhään, jos ultraavat kokoa ym. niin tietää paremmin mitä lähempänä synnytystä.
 
Kyllä mulla ainakin mies tulee mukaan. Eihän se siellä varsinaisesti mitään tee, mut mulle mies on aina ollut mun oma tuki ja turva :Heartred se osaa ajatella järkevästi kun mä alan panikoimaan jotain ihan tyhmää ja noin.

Joo arvio on tosiaan tulossa. Vähän jännittää et mikä mörssäri tästä mahtaa tulla, kun sf menee yläkäyrää ja pelkään koko ajan vaan et dieetti ei oo ollu tarpeeks ton radin kanssa vaan et vauva on imeny kaikki sokerit itseensä ja on kuitenkin ihan hillittömän kokoinen ja sokerit laskee heti ja joutuu tehohoitoon ja ties mitä! Voi ahdistus..
 
Nebula, yksikseni menen kun miehellä on työkiireitä. Minulla synnytystapa-arvio sen takia, kun häntäluuni on aiemmin murtunut ja sojottaa suoraan eteenpäin. Voi siis ahtauttaa lantion sisämittoja, enkä muutenkaan ole kovin kookas ihminen (159 cm). Sanoin miehelle, että en välttämättä haluaisi häntä sinne, koska vastaanotolla lääkärin mukana on liuta lääketieteen opiskelijoita (ajanvarauskirjeessä ilmoitettiin, että kyseessä on opetusvastaanotto) ja siis ihan riittävästi silmäpareja katsomassa kun minulle tehdään sisätutkimusta. :grin Mies saa katsella värkkiäni ihan itsekseen sitten privaattivastaanotolla makuuhuoneen puolella!
 
Minulla on synnytystapa-arvio vasta viikolla 38+0. Mutta tietääpähän sitten enemmän tosiaan sitä kokoa. Ja on varmempi että sopiiko tulemaan.
Ja mies on tulossa mukaan, mies on ollut mukana kaikilla käynneillä, paitsi lääkärin :)
 
Mulla paloi juuri niin totaalisesti käämi tohon ukkoon et tekis mieli toivottaa se hornan tuuttiin! Keskusteltiin niitä näitä tuossa ja sitten myös synnytykseen liittyviä juttuja ja noin. Sit toi sanoo "en tiiä sitten miten pääsen töistä lähtemään, et voi olla et joudut menee itsekses sairaalaan ja minä tuun sit perässä". ANTEEKSI MITÄ?! Totesin sitten et jos joudun sinne yksin menemään, niin ei tartte tulla sitten ollenkaan. Kiukustuin ihan totaalisesti tästä. Ärsyttää oikeen. Ymmärrän että töistä voi olla vaikea päästä heti lähtemään, mut voisko sen asian esittää hiukan toisella tapaa?! Ja eikai sinne sairaalaan nyt ensimmäisestä supistuksesta kuitenkaan olla lähdössä, et kyllä siinä ajassa pitäis olla ihan mahdollista järjestää työpaikalla asiat siihen malliin, että pääsee sieltä lähtemään kun aika koittaa. Ärsyttää oikein ton asenne. MUR! Kiitos ja anteeks.
 
Täällä on synnytystapa-arvio ainakin kaikille ensisynnyttäjille, ilmeisestikin nopea tarkastus ja lähete eteenpäin, jos on perätilassa tai epäillään liian kapeaa lantiota. Ja me ollaan menty kaikkialle yhdessä, jos ei ole erityistä syytä, et mies ei olisi päässyt mukaan.
 
Minulla siis synnytystapa-arvio äitiyspolilla KYSissä, kai omankin neuvolan vika lääkärikäynti olisi jonkinlaisena synnytystapa-arviona toiminut. En tiedä meidän neuvolan käytäntöä, kun en nyt sitten siellä käy loppuraskauden lääkärikäynnillä. :)
 
Sitten varmaan myös yhdessä mennään arvioon.

kuukiurustakesään, en mäkään varmaan ottaisi enempää silmäpareja mukaan jos olisi joukko opiskelijoita seuraamassa. .muutenkin saattaisi tulla ahdistus, jos mies vielä seurausi siinä sivussa kun kaikki kyttää mua :D

nennaemilia, varmasti kaikki menee hyvin ja olette molemmat osaavissa käsissä synnytyksessä :)
 
Mulla luki kutsussa, että varaa 2 tuntia aikaa siihen arvioon..en tiedä mitä kaikkea ne siellä tutkii sitten :D
 
Takaisin
Top