Toki siis itse tilanteessa selviää sitten että mikä on se optimaalinen asento puskea kersaa maailmaan, eikä sitä ilman kokeilua tiedä mikä on itselle paras. Se mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle :)
Mä en jotenkin vaan pääse sisälle synnytykseen kun tää mukula on edellee pää ylöspäin tai sivulle päin. Toki ehtii vielä kääntymään monta kertaa emminä sillä :D Esikoinen vaan ei koskaan kääntynyt oikein päin ja alunperin oli tarkoitus että koitetaan alakautta, mutta kun sisätutkimuksessa sitten selvis että likka on tulossa toinen jalka suorana ja toinen koukussa -> olis jääny kiinni, ni mentii leikkuriin. Jotenkin siitä jäi vähän hassu fiilis kun olin ihan valmistautunut synnyttämään sen perätilavauvan ja sit yhtäkkiä mennäänki leikkuriin koska se ei onnistukkaan. Eli tavallaan olen ensisynnyttäjä tolleen alakautta, jos siis vaikka tällä kertaa se alakautta onnistuisikin.
Mulla on synnytystapa-arvio ja gyne ynnämuut vasta 4.5 ja silloin on 37+6 viikot, eli mun mielestä menee aika myöhään, mutta näin ne tyksissä päättivät. Radin takia ne ei tee tääl omassa tk:ssa mulle edes minkäänlaista alustavaa lääkärintutkimusta mikä on mun mielestä aika hassua, terkkari sanoi vaan "nii, ku sul on toi radi ja meet sinne tyksiin niin ei toi neuvolan lääkärintarkastus koske sua" olin vaan sillee... aha.. No ei siinä mitään, ei se jalkojen levittely nyt niin kivaa ole