Synnytys lähestyy - tuntemuksia?

Hmm, onkoha mulla tyyntä myrskyn edellä... :D olo on ollu tosi "hyvä" tässä nyt muutamia päiviä. Jopa nukkuminen on ollu kivaa. :D kyllähän niitä suppareita tulee tasaisesti ja yöllä niissä on jo hieman potkua, mut ei riittävästi. Voi oispa se synnytys kohta ovella, huomenna sais syntyy rv 38 kunniaksi. :)

-Sanuliini & papu 37+6-

Meilla ei ole katsottu paikkoja alakautta kuin kerran koko raskausaikana ja se oli rv10. Hieman janskaa, etta mennaanko niin loppuun saakka, nyt rv35+4. Kauhuskenaario olisi jos olisikin lyhentynyt johonkin pariin milliin ja ma vaan kuljen toissa vaikka pitaisi olla vuodelevossa. o_O
Pituudesta... Ei ole ollut hyotya. Olen melko pitka naiseksi, mutta silti on hengitysvaikeuksia ja tuntuu, etta mahaa on liikaa. Tosin tyopaikalla asiakkaat ei valttamatta edes huomaa mun raskaana oloa, koska istun ja olen tiskin takana. :)

Oho, kerran vaan :o Mulla onneksi on lääkärintarkastus seuraavalla kerralla niin se luultavasti kattoo. Haluun pysyä ajan tasalla missä mennään :)

35 täyden viikon kunniaksi on ollut koko aamu ihan sellainen fiilis että menkat alkaa. Alavatsaa/selkää kiristää, särkee ja polttaa ihan samalla tapaa, ja lisäksi suoli tyhjeni yhtäkkiä ja vauhdilla. Onneksi tänään ei tarvitse lähteä töihin o_O

Raskausdiabeteksestä johtuen lähden käynnistykseen todennäköisesti parin viikon sisään. Nyt vähän jännittää, mutta olen kyllä täysin valmis. Olisi kyllä ihanaa jos vauva lähtisi itsekseen syntymään. Varsinaisia tuntemuksia ei siis ole mutta synnytys lähestyy varmasti!

Saako kysyä miksi synnytys käynnistetään rbn takia? Itselläni rb eikä kukaan ole puhunut mitään käynnistyksestä...

Insuliinihoitoinen raskausdiabetes on syy käynnistää. En tunne enkä halua tuntea riskejä niin tarkkaan, mutta on ilmeisesti parempi ettei vauvaa hauduteta kasvuhäiriöiden takia loppuun asti mahassa. Eli kun on täysiaikainen niin saa tulla ulos maailmaa sulostuttamaan :) Eikä myöskään ole tarpeen rasittaa äitiä liiaksi diabeteksellä, näin olen ymmärtänyt.

Okok, meidän ei ole tarvinnut käyttää insuliinia, ehkä siinä sitten Se ero.. Mutta kiva että tiedätte että vauva tulee pian, kun mä pahimmassa tapauksessa kärvistelen vielä 7 viikkoa!

Kammo päänsärky ja nenä turvoksissa. Plus hirvee finni tullu naamaa.. jos haluaa uskoa keskustelupalstoja ni näähä ennakoi joillai synnytystä.. :p mut en taida uskoa ku vasta 36+3.. :)

34+2, alavatsa ollu kipee eilisen ja tän päivän? :o Tuntuu semmosta pistelyä, onkohan tää merkki jostain..?

Mulla on ollu alavatsa/ vatsa kipeenä jo kolmisen viikkoa.. eipä se välttämättä meinaa ku et kohtu kasvaa tai lapsi siihen muksii.. ärsyttävää kun mikään ei oo merkki ja kaikki voi olla merkkejä :D luotan synnytyssupistuksiin ja lapsiveden menoon, muita varmoja ei taida olla! :)

Mulla maha laskeutui 4-5 viikkoo sitten. Vauva siirtynyt koko ajan syvemmälle. 5.9 supisteli kipeesti ja alle 10min välein 10h. Kävin sillon yöllä sairaalassa käyrillä ja lääkäri tarkisti..ulkosuu auki ja yhdelle sormelle oli sisempi suu auki...eli hidasta tapahtumaa.. sitten oli hyvin mietoja suppareita sillon tällön. Toissapäivänä oli tosi tukala ja paineinen olo jo aamuyöstä..puolen pvän jälkeen alkoi supistella jotka koveni jo aika kipeiksi ja niillä oli välillä paussia vain puoli minuuttia. Sitä kesti 4-5tuntia jonka jälkeen ne sit loppu. Olin jo todella valmistautunut lähtemään synnytykseen mut eipä sit vielä ollutkaan aika. Nyt vaan jännityksessä odotetaan että millon tulee oikeesti lähtö :D toivottavasti ei menisi kovin kauaa :)

Anoppi sano tänään että maha on selvästi laskeutunu, viimeksi nähtiin muutama viikko sitten. Ite en kyllä oikeen huomaa mitään eroa :D

Klo 19.30 alko supistelee tosi kovasti n. 10 min välein. Tuntu pyllyssä ja takareisissä etenki. Otin Panadoli 1g jonka jälkee heikkeni paljon ja alko harventuu. Nyt ei enää juuri mitään. Aattelin jo että tänää mennää tositoimiin, mut eipä taideta mennäkkää..

Hei kuinka ärsyttävää hämäilyä tämä likka harrastaa! Koko viikonloppu meni supistellessa ja aattelin että ei tässä kyllä varmaan enää kauaa mene, ni ei, tänään ei MITÄÄN, ei yhtään mitään... okei limaa tuli aamulla runsaasti, mutta ei mitää muuta.. huoh... On se kumma.. on oireita ni ärsyttää ja sit ku ei oo ni ärsyttää enemmän :D

Sanuliini sillon ku esikoista venttasin limatulppaa tuli vähitellen (niinku nytkin),mut heti ku siin oli vähän veriviiruja oli lähtö illalla! Toivottavasti sulla siis olis tänää h-hetki! :)

Takaisin